Reply on: Andy #14181:
Palubny pocitac RG Mielec v Presove (v 100% vozidiel) robi toto:- odhlasuje zastavky
- automaticky prepisuje ciele na displejoch RG alebo BUSE
- upozornuje vodica na odchod z konecnej zastavky
- na displeji vypisuje vodicovi dalsiu zastavku a pripadny rozdiel medzi opravidelnym a realnym odchodom
- robi tachografy (zaznam okamzitej rychlosti a prejdenej vzd.)
- zaznamenava aktualny cas a polohu vozidla
- zaznamenava aktualny stav palivovej nadrze
- zaznamenava okamzitu hmotnost vozidla v kazdom okamihu
- zaznamenava kazde otvorenie dveri
- keby sme nemali madarske oznacovace, ale povedzme take oznacovace, ako mate v BA, zaznamenaval by kazde stiknutie listka.
Vsetky tieto udaje su zaznamenavane na magneticke medium, odkial sa po sluzbe pretahuju do pocitaca a daju sa dlhodobo vyhodnotit. Povedzme priemerna spotreba jednotlivych vozidiel, priemerna vytazenost jednotlivych liniek (hmotnost vozidla), pripadna potreba znizit, resp. zvysit chronometraze (tachograf), ktory vodic kedy meskal viac ako 2 minuty, aku linku riadil a na ktorej zastavke to bolo, ktory vodic kradne naftu (stav PHM) a tak podobne.
Prinajmensom toto by mal vediet palubny pocitac hodny toho mena.
Andrej (Anndy008)
No neviem presne do detailov, co robi u nas palubny pocitac, system buse, ale minimalne toto viem:
- asi tiez ohlasuje zastavky, ak to ma vozidlo zabudovane
- spolupraca s oznacovacmi listkov - napr. ich zablokuje, ak pride revizor, atd...
- tiez sa stara o buse transparenty - teda o vypisovanie toho, co maju
- tiez ukazuje vodicovi nasledujucu zastavku a tiez aj realny cas, cas pravidelneho prichodu a rozdiel medzi nim a realnym casom
- tachograf robi tiez - neviem, aky je minimalny casovy usek - ale podla dispecera je mozne zistit v kazdom okamihu stav v akom sa vozdlo nachadzalo - rychlost okamzitu, ci bolo pod jazdou (viem to od dispecera elin), otvorenie dveri, cas, ako dlho boli jednotlive dvere otvorene, a este urcite nejake parametre
- zaznamenava sa to na magneticke medium (kartu, ktoru ma kazdy vodic)
co som videl, tak vodic ked konci odovzda dispecerovi kartu, ten si hned natiahne udaje a minimalne kotroloval dodrziavanie max. rychlosti, casy a podobne - neviem, co vsteko este.
malo by sa to aj zalohovat - a asi sa to aj zalohuje pre pripad neskorsich poziadaviek na dane informacie.
O tomto viem, ze to u nas funguje - urcite na kazdom vozidle - bo kazde ma buse palubny pocitac a ukazovatel casu a pasma (aj ked nema digitalne transparenty)
Ale urcit sa tu najdu ludia, ktori by ti vedeli povedat, co presne buse vykonava - namatkou - KLF, turbo, etc...: D