Reply on: Andy #14181:
Palubny pocitac RG Mielec v Presove (v 100% vozidiel) robi toto:- odhlasuje zastavky
- automaticky prepisuje ciele na displejoch RG alebo BUSE
- upozornuje vodica na odchod z konecnej zastavky
- na displeji vypisuje vodicovi dalsiu zastavku a pripadny rozdiel medzi opravidelnym a realnym odchodom
- robi tachografy (zaznam okamzitej rychlosti a prejdenej vzd.)
- zaznamenava aktualny cas a polohu vozidla
- zaznamenava aktualny stav palivovej nadrze
- zaznamenava okamzitu hmotnost vozidla v kazdom okamihu
- zaznamenava kazde otvorenie dveri
- keby sme nemali madarske oznacovace, ale povedzme take oznacovace, ako mate v BA, zaznamenaval by kazde stiknutie listka.
Vsetky tieto udaje su zaznamenavane na magneticke medium, odkial sa po sluzbe pretahuju do pocitaca a daju sa dlhodobo vyhodnotit. Povedzme priemerna spotreba jednotlivych vozidiel, priemerna vytazenost jednotlivych liniek (hmotnost vozidla), pripadna potreba znizit, resp. zvysit chronometraze (tachograf), ktory vodic kedy meskal viac ako 2 minuty, aku linku riadil a na ktorej zastavke to bolo, ktory vodic kradne naftu (stav PHM) a tak podobne.
Prinajmensom toto by mal vediet palubny pocitac hodny toho mena.
J
Takže náter typu K2S. Bratislavský erb asi každý poznáte, tak viete, že podklad je červený a hradby strieborné (či šedé). Takže to by farbami sedelo. Ale čo tá modrá?! No možno keď to robili tak sa im kombinácia červená strieborná zdala fádna a tak pridali modrú. Ak by sme sa chceli zamyslieť, či sa k BA hodí, tak čo je pre BA najtypickejšie - Krásavica na DUNAJI - voda a modrá farba. Takže to by sedelo.
Bus- berme náter I 4XX. Mestké farby, čiže vlajky mesta sú červená a biela, nie je o čom. Podobné farby má aj BB, takže...
Jediné čo nesedí je čierna na Tbusoch. Tá v heraldickom či sfragistickom poňatí tejto problematiky nemá nič s BA spoločné.
Ale stýmto poňatím by sa naozaj nedalo ísť, lebo by sme mali mať potom farby ako Viedeň. A predstavte si červeno žlté pražské vozy.
martin: zdá sa mi to, alebo máš tendenciu sa stále s niekym hádať. Nemýl si imhd s inými diskusnými fórami. Vieš keď sa pochytíš s jedným alebo dvoma, fajn, veľký rozdiel názorov, ale s väčšinou?! A názor: najprv skús potom o tom hovor, je vážne blbosť. Ak sa tým riadiš tak si neuveriteľne nevzdelaný človek. Dám ti aj príklad. Myslím si, že vieš ako funguje jadrová elektráreň, no pochybujem, že si si ju preliezol od primárneho po tercialny okruh. Človek sa učí v drvivom percente len s podania iných. Celý školský systém,je na tom založený. A ktomu Ikarusu. I280 sa už nedali modifikovať, z toho by si už nič nové nevytrieskal, tam proste musela prísť nová koncepcia, rada 400 a tá začala už za komančov (v BA sa skúšal v roku 1988), takže Ikarus jeho vývoj v trhových podmienkach nestála tak veľa. Vtedy to hradila M. vláda, možno aj niečo RVHP. Neviem, kedy sa pustili do NP vozov.