Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TB94 #23559:
Je milé že v prepravných podmienkach od 01.06.2025 sa v Čl. VII odstavci 1.6 uvádza ako náhradný spôsob úhrady cestovného napr. doplnkový predaj u vodiča. Škoda že v tarife také už nič nebude 😃

Páči sa mi argumentácia pána ohľadom zmätočnosti 12 min. lístka. Rovnako argumentácia že sa často stáva že rovnaká karta si v rámci hodiny kúpi 2x 12 min. lístok. A vlastne jeho zrušenie to uľahčí a cestujúci ušetrí. Stále som nenašiel v podmienkach prepravy informáciu o tom že cestovný čas si mám rátať podľa času uvedeného v cestovnom poriadku a ako cestujúci nezodpovedám za to že vozidlo mešká z dôvodu zápchy. Stále som si povinný po uplynutí platnosti kúpiť nový. Jedina výnimka je mimoriadna udalosť - pochybujem že teta revizórka uzná zápchu ako mimoriadnu udalosť. Teším sa na zmätok pri 60 min. lístkoch a ich zrušenie.

Check-in/Check-out znie fajn. Otázka koľko sa bude vracať späť. Ale celkovo dobý nápad - niekto možno využije. Jediný problém ktorý tam vidím tak je že (minimálne na starých označovačoch) sa "číslo zastávky pretáčalo" až v momente otvorenia dverí na zastávke. A teda ak toto stále platí tak prípadny Check-out by mal byť na označovači vykonaný až po otvorení dverí na zastávke na ktorej vystupujem. Inak si systém bude myslieť že som vystúpil o zastavku skôr. A rovnako si to može myslieť aj teta revizórka nakoľko musím mať platný lístok do času výstupu z vozidla. Som zvedavý ako precízne toto otestujú a ako pro-zákaznícky to bude uvedené v prepravnom poriadku.
Reakcia na: Vladimír #23558:
''Check-in / Check-out'' systém.
V dokumente to ešte nie je, lebo zatiaľ to len testujú, riaditeľ DP povedal že to predstaví v júni keď bude ďalšie zasadnutie Mestského zastupiteľstva, takže uvidíme o dva mesiace ako konkrétne to bude nastavené.
Odporúčam pozrieť ten záznam, všetko čo riaditeľ povedal bolo zaujímavé, nastavil som konkrétne časy, je to len niekoľko minút, stačí kliknúť:
https://www.youtube.com/watch?v=UEixSIodqZg&t=24566s
https://www.youtube.com/watch?v=UEixSIodqZg&t=26073s

V skratke, po nástupe do vozidla bude treba najskôr zaplatiť hodinový lístok, pred vystúpením sa bude treba odhlásiť a podľa počtu precestovaných zastávok sa na kartu vráti nejaká ''neprecestovaná'' suma, takže sa oplatí cestovať aj na 1-2-3-4 zastávky.
Reakcia na: TB94 #23557:
A aká to je? Priložený dokument som zbežne prebehol očami, ale zmienku o náhrade som nenašiel (prehliadol?).
Mestské zastupiteľstvo - diskusia a schvaľovanie novej tarify:
https://www.youtube.com/watch?v=UEixSIodqZg&t=23731s

https://zilina.sk/wp-content/uploads/2025/04/24.-Zmena-tarify-a-sadzobnik-popl.-MHD-ZA-od-01.06.2025.pdf

Koncom roka je v pláne zaujímavá novinka ako náhrada za zrušený 12-minútový lístok, cena hodinového bude (zatiaľ) nezmenená.
Reakcia na: Žilinský Karosák #23555:
Podľa MyBus výpadok elektriny v celom meste.
Dnes ráno jazdilo len zopár trolikov, zvyšok autobusy... Nejaká výluka?
Reakcia na: Žilinský Karosák #23553:
Už im iná možnosť neostala, ale celkovo v posledných týždňoch DP zbiera len čierne body, a ešte ich pribudne za ten zajtrajší a utorkový prázdninový režim keď napr. L5 pôjde raz za pol hodiny a L6 len raz za hodinu na VL, hoci je tesne pred sviatkami, aspoň zajtra to mohli nechať v normálnom režime, toto im za to stáť nebude marketingovo, misia je zrejme stratiť/naštvať čo najviac zákazníkov v čo najkratšom čase.
Reakcia na: TB94 #23552:
Aspoň, že to dali na web. 🙂
MyBus má nejaký výpadok, vôbec nechce načítať žilinskú sekciu🤔.
Reakcia na: Mongolec #23547:
Osobne som očakával zdražovanie už od 1. januára, dobre by sa to (politicky) zdôvodňovalo vyššou DPH.
Navrhované zvýšenie eCL z 0,90 na 0,95 mi príde symbolické, neviem posúdiť či aj dlhšie udržateľné. Avšak ak plánujú zrušiť 12 minútový lístok.....
SMS lístok stúpne z 1,10 na 1,30 EUR, kúpa lístka u vodiča zostane bezo zmeny?
Zarazilo ma tiež navrhované zvýšenie PCL EXTRA na 365 dní. Tam je napr. žiacky teraz 20 EUR (nie 30 ako píšu v návrhu) - zvýšiť ho na 50 EUR je už pre občasných cestovateľov úplne mimo.
Reakcia na: Mongolec #23547:
Mal si to sem hodiť až v utorok, takto si všetci myslia že je to naozaj pravda.
Poslanci sa budú v blízkej dobe zaoberať zmenou tarify:
https://zilina.sk/wp-content/uploads/2025/03/Dovodova-sprava-Zvysenie-tarify-MHD-od-01jun25.pdf

Najzásadnejšou zmenou bude zrušenie 12 min lístka.
Na kĺbových vozidlách sa začali v blízkosti kĺbu objavovať evidnečné čísla, vypadá mi to na nejakú novinku 🤔
Reakcia na: LABTEC #23544:
Treba si na čítačke zvoliť lístok a priložiť kartu, potom stačí už len počkať na zelenú fajku a lístok je zakúpený.
Reakcia na: TB94 #23543:
Ďakujem. Ten 60-minútový lístok pri nákupe z dopravnej karty treba na čítačke navoliť? Alebo ho dá automaticky, keď sa priloží karta?
Reakcia na: LABTEC #23542:
Linka 6 je trolejbusová, v sobotu zvyknú jazdiť len krátke, a zastávka smer Hájik je priamo pred budovou železničnej stanice.
Tu je iný systém ako v MT, nastupuje sa všetkými dverami a lístok sa dá kúpiť v trolejbuse na žltom označovači aj platobnou kartou (bude treba 60- minútový / plná cena je 0,90 - lístok sa nevytlačí, je virtuálny), alebo v automate papierový (1 Euro - to je istejšie a jednoduchšie), ale ako je to so zľavami presne neviem, možno niekto iný to bude vedieť a doplní. Pokiaľ nebudete mať istotu že na nejakú má nárok, tak netreba riskovať pokutu kvôli pár centom.
Dobrý deň, manželka potrebuje ísť v sobotu do kostola na Hájik. Pozeral som sa, že tam chodí linka č.6 Chcem sa opýtať, je to tolejbusová , alebo autobusová linka? Žena pôjde zo železničnej stanice. Keď vyjde zo stanice, na ktorú stranu (zastávku) má ísť, aby nenastúpila na opačný smer? Má martinskú autobusovú kartu ZŤP bude jej platiť zľava? Alebo ako má postupovať, pri kúpe lístku z karty? Stačí len priložiť, alebo musí najprv kliknúť na displeji zľavnený lístok? Lístok jej vytlačí papierový po priložení karty, alebo jej ho zapíše len na kartu? Ďakujem.
Reakcia na: Solinčan #23540:
Toho sa obávať nemusíš, všetky obratiská majú prejsť v budúcnosti rekonštrukciou tak ako teraz vozovňa. Pozri si posledné dva obsiahle dokumenty, je to na niekoľko hodín čítania, dozvedel som sa tam kadejaké zaujímavosti, aj keď už sú tie štúdie skoro 10 rokov staré.
https://www.dpmz.sk/dokumenty/

Okrem toho, ak by jednotka vždy končila len pri depe, aký význam by malo zavádzať duplicitne novú linku len kvôli súčasnej zastávke Pod vinicou + novej zástavbe pod konečnou ktorá tam má vzniknúť ak už tam jedna linka jazdí a stačí ju trošku potiahnuť a podľa potreby ešte zhustiť interval?
A ukončovať akúkoľvek linku pri depe je podľa mňa vysoko neefektívne, keďže je cieľovou zastávkou priveľmi malého počtu cestujúcich, často sa stáva že tam alebo odtiaľ nejde nikto, takže v podstate ani nemá zmysel aby okrem výjazdov a zjazdov nejaké normálne spoje vôbec existovali (okrem nejakých pár pravidelne dostatočne využívaných), pokiaľ tam jazdia linky 27+29+31.
Potiahneš linku o dve zastávky nahor, a hneď máš x-násobne cestujúcich viac zaručených.
Občas idem L27 na Hájik a spať, dokonca vždy nastúpi niekto Pod vinicou a ide hore, či už nejakí dôchodcovia, alebo žena s kočíkom, podobne je to v opačnom smere, a celkovo je L27 v tej oblasti viac využívaná ako L1, pri L27 som ešte nezažil aby necestoval okolo depa ďalej nikto, a to ide len z Hurbanovej ako jedinej frekventovanej zastávky na celej trase.
Preto som písal už viackrát, že podmienkou zatraktívnenia L1 je aby šla príp. až na Hájik ale určite okolo nemocnice kde je počet potencionálnych cestujúcich na dvoch neobsluhovaných zastávkach (Spanyolova+Poštová) omnoho vyšší ako pri súčasnej trase cez Predmestskú kde L1 ide väčšinou takmer zároveň s L4/14 (ktoré majú len 10 minútový interval), takže tam ani nie je aké diery látať na rozdiel od trasy okolo nemocnice. Dobrý úmysel súčasnej trasy chápem, ale tá daň za spojenie Aup. a Predmestskej sa mi zdá priveľmi vysoká. Okrem toho, to spojenie od zrušenia L28 v roku 2005 (s výnimkou obdobia L99) ani nebolo a zrazu ho tak veľmi treba? A to si nemyslím že by existovať nemalo, len by to chcelo najskôr poriešiť nemocnicu/VL kde je dopyt omnoho vyšší. A to som ešte nespomenul Kamennú, ktorá doteraz nemá priame spojenie s jediným sídliskom (s výnimkou okraja VL) a cestovanie s prestupom je pre mnohých za cenu zbytočne precestovaných kilometrov mavyše a veľkej časovej straty.
Nechcem dehonestovať prácu ľudí v dopravnom podniku, časom postupne vylepšujú čo sa kde dá, modernizuje sa, ale niektoré problémy napriek tomu stále ostávajú nevyriešené, cestujúci stále čakajú kedy sa konečne zlepší aj toto či tamto, prejde desaťročie či dve, a stále nič. A nie vždy je to len o peniazoch, aj keď väčšinou nanešťastie áno.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.