Turnusové poradia na L3 sú dnes vykonávané krátkymi trolejbusmi (tie, čo si uviedol plus 220), tzv. týždňovky ostali s kĺbovými - 234 (neskôr 229) a 243. Čiže v rannej špičke to vyzerá takto (odchody z Jaseňovej, plusom sú označené klbáky):
6: 02+ 12- 22+ 32- 42+ 52-
7: 02- 08+ 16- 22+ 32- 47-
8: 02+ 22- 42-
... ďalej dopoludnia už iba krátke.
Čo som stretol pred siedmou, tam kraťas stačil, stálo iba zopár ľudí, no zaujíma ma hlavne, ako to vyzerá na spojoch s odchodmi 7:16, 7:32 a 7:47, prípadne 8:22 a 8:42! ☠
Zdá sa, že je to už trvalý stav - podľa toho, že sa kupujú 4 nové krátke trolejbusy (pôvodný zámer bol až 7) a iba jeden nový (pôvodne 3) a vyraďovať sa majú najmä kĺbové, viď nižšie.
Dnes, pracovný deň mimo prázdnin, sa na L3 ešte stále objavujú krátke trolejbusy. Videl som 224 a 260. Tiež som videl na L3 jeden klbák (232? už nepamätám).
Takže otázka znie, kto usúdil, že na L3 nám stačia sólo vozy a klbáky necháme hniť v depe? Krátky bus v smere do centra bol úplne plný stojacich cestujúcich, stáli aj ľudia v smere na Solinky. To už ozaj chceme odlákať z verejnej dopravy aj tých posledných ľudí? O koľko je ekonomickejšie (elektrina + plat) nasadenie malého vozidla na úkor veľkého? Pretože tá situácia je úplne nelogická (najmä keď potom človek vidí poobede kĺbovú L16 s 3 ľuďmi na mestskom okruhu / ja viem, vozidlo z L6)....
Inak pokiaľ si dobre spomínam, tak intervaly L3, L13, L4, L14 boli 10/20/20, tzn. špička 10 min, sedlo 20 min, víkend 20 min. V pracovné dni chodili na všetkých spojoch klbáky.
L 7/17 keď robili veľký okruh mestom mali približne 60 min. interval.
L 5/15 si už veru nespomínam, asi 20 minútový. Chalani by Ti tu určite našli, a keby chceli sprístupnili, aj staré cesťáky.
L6 - asi do 1995 jazdila : Stodolova-Kvačalova-Priemyselná-Kragujevská-Rázusova-Hurbanova-Žel.stanica-Štefanikovo námestie-Spanyolova-Vysokoškolákov-Poštová-Obchodná-Matice slov.-Fatranská-Rosinská VÚVT. potom Stodolova-Slnečné nám.-Hôrecká-Žitná-Závodského-Závodská-Hálkova-Veľká okružná-Hurbanova-Žel.stanica-...nemocnica-Vlčince-Rosinská VÚVT. Na trase pribudla zastávka Sv. Cyrila a Metoda. Po zavedení trolejbusov skrátená po Fatranskú a namiesto Veľkej okružnej išla na Políciu.
L2 - podobná trasa s L20 - Bytčica-Pažite-Hliny-Štúrovo nám.-Spanyolova-Vlčince(Fatranská). Neskôr potiahnutá na Rosinskú VÚVT.
L15 - Vlčince(Matice slov)- Veľký diel-Solinky-Hliny-Štúrovo nám.-Spanyolova-Vlčince(Fatranská). L5 v opačnom smere.
L17- Hájik-Závodie-Hálkova-Žel.stanica-Košická-Vlčince-Veľký diel-Solinky-Hliny-Závodie-Hájik. L7 v opačnom smere.
?
Hodnota KAŽDÉHO prieskumu v tomto ponímaní je veľmi orientačná, aj keď sa pýtajú z IVO, alebo agentúry FOCUS, alebo hocijakej, napr. typickú otázku "koho by ste volili keby sa voľby konali zajtra".. tak nakoniec nevieč či by si zajtra išiel voliť keby tie voľby naozaj boli, či by si skutočne volil tú stranu ktorú si uviedol v prieskume atď.. prieskum je vždy iba teoretický..
Áno samozrejme niekoho odrádzalo toto "negatívum", ale neviem(e) s istotou povedať koľko takých ľudí je, takže sú to skôr len dohady. Preto si myslím, že výpovedná hodnota tohto prieskumu je veľmi orientačná a to aj z toho dôvodu, že keď niekto hlasuje v ankete tak nevie aký bude časový interval spojov tejto linky a taktiež nevie aké bude trasovanie a tu sa dostávame k jadru veci - daný človek môže hlasovať, že by využíval linku na VD, avšak v skutočnosti nemusí byť obslúžená zastávka na ktorej by chcel nastupovať, a tak v konečnom dôsledku opäť nebude využívať prepravu MHD na VD, pretože to bude pre neho nezaujímavé resp. nepohodlné. To len na vysvetlenie, inak zvyšné ankety majú väčšinou dostatočnú relevanciu.
Ja si naopak myslím, že niekoho od návštevy Vodného diela ZA odrádzalo práve zlé spojenie verejnou dopravou a nemal možnosť / nechcelo sa mu prepraviť sa tam iným druhom dopravy, a preto radšej uprednostnil kúpanie sa na inom kúpalisku (prípadne vo vlastnej vani ? ). Fakt, že (zatiaľ) prevažujú v ankete kladné odpovede, toto len potvrdzuje.
Ospravedlňujem sa za preklep v mojom príspevku.
Oprava:
"Anketa ohľadom vodného diela nemá dostatočnú výpovednú hodnotu, pretože ak niekto nechodí na Vodné dielo Žilina vôbec alebo len sporadicky (nevyhľadáva rekreáciu na tomto mieste) tak pravdepodobne pre takého človeka nebude pádny a presvedčivý argument zavedenie priamej linky na vodné dielo."
Anketa ohľadom vodného diela nemá dostatočnú výpovednú hodnotu, pretože ak niekto nechodí na Vodné dielo Žilina vôbec alebo len sporadicky (nevyhľadáva rekreáciu na tomto mieste) tak pravdepodobne pre takého človeka pádny presviedčajúci argument zavedenie priamej linky.
Zaujímavé a relevantné by bolo však vedieť koľko ľudí z tých čo dnes navštevujú vodné dielo by využívalo zavedenú linku naň tzn. koľko ľudí by zmenilo/vymenilo svoj dopravný prostriedok (automobil, kolieskové korčule, pešia chôdza), ktorým sa prepravuje do tejto rekreačnej zóny.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tomáš16