Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aj ja v dnesný den spustenia GVTD som uprene sledoval ako sa bude spravat nova koncepcia v realite a ako ju prijmu ludia. Nevsimol som si absolutne ziadne komplikacie. Cestujuci boli dostatocne informovaný o tom ako, kde, odkedy budu jazdit trolejbusy od 1.10.. Trolejbusy prichadzali prirodzene, cestujuci rovnako prirodzene nastupovali. Aspon tod moj nazor.

Ked som isiel z prace tak som schvalne nechal prepravu automobilom domov na prepravu trolejbusom. Velmi si mi pacila jazda L4 lebo ja som bol velkým zastancom prinavratenia linky spät ako aj navrhovatelom protismeru L4/14. Linka mala a bude mat na 100% svoje vytazenie a odozvu. Presne ako tu uz niekto spomenul. Tiez som mal pocit ze par percent cestujucich sa dnes do trolejbusov vratilo.

S velkým zaujmom budem sledovat situaciu nadalej, diskutovat s ludmi ako cestujucimi MHD v Ziline, vodicmi atd. Po par tyzdnoch bude spravny cas na hodnotenia. Teraz budme este pri zemi.

P.S. Nasadzovanie solo a klbových trolejbusov sa isto iste upravy a muchy sa vychytaju.
Reakcia na: 4444 #13317:
K L1 - ráno okolo 7:45 išiel zo Soliniek plný sólo trolejbus (odhadujem 80 cestujúcich), neskoršie spoje sú na tomto úseku menej vyťažené. Inak to je na trase centrum - Vlčince.

Re #13316 Kvacalova23: Študentov zo sídliska Vlčince cestujúcich na Hliny je pomerne dosť, nebolo by zlé, keby využívali L7 so spomínaným odchodom o 7:24 z Cyrila a Metoda. Čiastočne by to odľahčilo L14.

Re #13319 Kvacalova23: " Okrem vzduchovej L.5-ky mi pripadali ostatné spoje plnšie ako za NKTD." ... V sedle áno, ale ráno rozhodne neprevážala L5 vzduch. Navyše sa mi zdá, že táto linka trochu odoberá cestujúcich linke č. 3. Ale ešte je skoro na takéto tvrdenie.

Ešte k linke č. 5: jazdná doba medzi konečnými je 26-27 minút. Pri inom CP by sa to kľudne dalo stíhať s 2 vozidlami (+1 počas prestávok vodičov - aj formou prejazdu z inej linky). Ráno a dopoludnia sa mi zdajú byť pauzy vodičov na obratiskách veľmi dlhé.

Na záver sa ešte opýtam, ako to bolo počas rannej špičky na Hájiku - najmä ma zaujíma, na ktoré spoje išli sóla a či vznikali situácie, že sa cestujúci do vozidla jednoducho nezmestili.
Reakcia na: simkoslav #13318:
V špičke by bolo solo na L.7 veľmi neprijateľné. Čo som videl natrieskaný spoj z Hájika na Hliny, tak asi ťažko by sa ľudia pomestili do sola. V sedle by to malo stačiť. Určite nie je vhodné na L.6 posielať solo vozy. Netreba zabúdať že Hájik má v sedle k železničnej stanice interval len 20 min a potom príde krátka 6-tka. Tu tiež dochádza k preplneniu. Ku Carrefouru nie je možné nasadiť klb, ale aspoň spoje na Vlčince musia byť určite kľbové.
Verím že po pár dnoch sa to zmení. Pamätám si napr. na chaoz, ked na L.13 na začiatku NKTD občas nasadzovali solo. Postupne sa to snád optimalizuje.
Reakcia na: 4444 #13317:
Čo som mal dnes možnosť vidieť spoje L.6 tak boli všetky preplnené. Súhlasím tu by sa dalo pridať. Skôr si ale myslím že L.1 nebude moc populárna. Nezmyselne dlhá linka. A ani nemá byť prečo. Je to skôr linka náhod s nelichotivým intervalom. Dnes som nemal možnosť ju zastihnúť. S obmedzením L.7 určite nesúhlasím. Zrušenie počas sedla by znamenalo zrušenie prepojenia Hájika s Hlinami,Solinkami,ŽU. Študenti necestujú vždy medzi 13,30 - 16,00.
Z dnešnej Gubalizácie som mal celkom príjemný pocit, pripadalo mi to ako keby sa ľudia vracali do trolejbusov. Okrem vzduchovej L.5-ky mi pripadali ostatné spoje plnšie ako za NKTD. JE to ešte priskoro hodnotiť, nech ukáže čas.
Reakcia na: Kvacalova23 #13316:
Ja som videl kĺb na L6 /odchod z Matice slov./ iba o 12:50 (229) z Vlčiniec, sólo išlo o 8:50? (222), 11:50 (222), 13:50 (222) , 14:50(223), 15:50 (216?), takže väčšina sú sóla. Skôr by som bol za to, keby sólo vozidlá V SEDLE premávali na L7 a kĺbové vozidlo z L7 by prešlo aspoň v sedle na L6 v úseku Hájik - Vlčince.
4444: L1 premáva dosť vyťažená v úseku centrum - Vlčince, ale ešte je priskoro hodnotiť zmeny, treba počkať pár týždňov, kým si ľudia navyknú.
Reakcia na: Kvacalova23 #13316:
No ak bolo maximálne vyťaženie 58 ľudí, tak to do Bytčice L22 cestuje podstatne viac v danom čase a v krátkom autobuse..... Písal som , že len mimo ranných spojov.... ( potom len vzduch ) . Nevieš, aká plná premáva L1? Keby tie km z L7 v sedle dali v špičke do L6, myslím, že by bol väčší úžitok... Ale veď počkáme, chce to čas....
Reakcia na: 4444 #13310:
No práveže ja som mal možnosť sa viesť o cca. 11,30 na L.6 klbovým spojom. Spoje ku Carrefouru chodia krátke, na Vlčince chodí väčšina kľbakov, ale nie vždy.

7,24 od Sv. Cyrila a Metoda: Nemyslím si že na L.7 sa bude voziť len vzduch. Predpokladal som že zo zastávky SV. Cyrila a Metoda k polícií bude najmenej vyťažená linka č.7 Nastúpil som na zastávke sv. cyrila a metoda a dal som si okružnú jazdu k polícií. Na obrovské prekvapenie v spoji na hlinách bol plný kľb a 15 stojacích osôb. Pričom z 58 cestujúcich vystúpilo na polícií len 7. Takže 51 cestujúcich sa v jednom spoji viezlo z Vlčiniec, Soliniek, Hlín na Hájik. Stále som nemohol pochopiť načo sa viezli cestujúci na Hájik v rannej špičke.
Hlavný ťah som čakal v úseku Vlčince-Poľná, pričom túto variantu využili len 4 študenti.
Reakcia na: simkoslav #13312:
To je pravda...dnes rano na Matice slovenskej stala na konecnej 215(tusim, ze to bola ona, mozno 216) a bol som prekvapeny, pretoze tiez som ocakaval na L6 na Vlcince klbove vozy...takisto na L16 som ocakaval klb...no uvidime, ale stacit podla mna nebudu... ?

Ale inak...dnesnu rannu situaciu povazujem za zvladnutu...spoje navazovali...snad okrem "hajickych" liniek, kvoli umelemu rondlu....L16 mala dnes rano meskanie az 17 minut...taka zla bola situacia v Zavodi...
Moja dnesna skusenost s vypravou: L1-214 ; L3-232, 236, 234 ; L4/14-207, 210, 228, 231, 233, 235, 238, 240, 242 ; L5- 211, 218, 224 ; L6-215, 216, 219, 222 ; L7-202, 243, 237 ?
Doplním
L6 : 223
L7: 229
L16: 237,241,
- na L6 drvivá väčšina sóla, dokonca aj na spojoch v úseku Hájik - Vlčince (kde som očakával kĺbové). Na to Hájik určite doplatí - napr. v sedle sa ponuka miest na kľúčové zastávky centra (Žel. stanica, Hurbanova) zníži z 460 na 240 miest.

ďalšie drobné technické nedostatky:
- na L6 na spojoch Vlčince - Hájik je v zastávkových cestovných poriadkoch na Vlčincoch uvedená aj zastávka Carrefour, zaradená do 1. tarifného pásma, pričom žiaden spoj L6 túto zastávku neobsluhuje. Tým pádom je v poradí piata obsluhovaná zastávka vyznačená už v 2. pásme, hoci v skutočnosti sa cestujúci vezie len 5 zastávok. Čo teda platí? Fiktívny počet zastávok v CP alebo skutočný?
- na L4 na zastávke Fatranská nie je na prichádzajúcom vozidle nijako vyznačené, ktorý spoj ide do mesta a ktorý končí na Matice slov. (treba dodatkové tabuľky alebo nejakú značku na prednom displeji). Menej chápavému cestujúcemu dokonca nepomôže ani orientovať sa v cestovných poriadkoch, nakoľko spoj do mesta odchádza spravidla 3 min. po spoji po Matice slov. a stalo sa, že vplyvom meškaní sa obe vozidlá stretli na zastávke a všetci cestujúci by vošli do prvého vozidla, až kým neboli mnou upozornení, že vozidlo končí na nasledujúcej zastávke.
Z dnešnej výpravy som si všimol nasledovné:
L1: 214
L4/14: 233, 235, 238, 240, 242, na týždňovkách asi 204, 231 a i.
L5: 211, 218, 224; ráno a popoludní 215, 1 spoj (asi počas prestávky okolo obeda) aj voz 208
L6: zachytené vozy 216, 222, 219, 229 (okolo obeda na Vlčincoch)
L7: zachytil som 202, 226, 237.
Len z toho , čo som zachytil - L6 po 8hod obsluhované malými vozmi - úplný nátresk, L7 - dlhý voz (202) viezol 2 cestujúcich. Myslím si, že na L7 sa budú po 8hod vozy väčšinou vetrať .... Zbytočne vyhodené peniaze za prejazdené km. Možno si ľudia musia zvyknúť, ale L7 aj v predchádzajúcom období mimo pár špičkových spojov vozila vzduch, preto si nemyslím, že dojde k nejakej radikálnej zmene v myslení ľudí....
Reakcia na: Valec #13305:
Ale prave pocas prekladky trolejoveho vedenia uz v prvom víkende pri obchodnom centre MAX sa este vedenie do takeho stavu dat nemohlo. Nebola este rozsirena cesta tak ako to je teraz a v tej dobe tam boli stromy ktore by isto vadili pri presune trolejoveho vedenia na miesto nad novu cast vozovky. Myslim teda ze este jeden víkend sa v autobusoch povozime.
all: Vyzyvam vsetkych, aby si posvietili na vypravu vozidiel, nech mame trochu jasno...piste vozy, ktore ste dnes (zajtra) videli a linku, na ktorej jazdili... ?
Reakcia na: marek231 #13303:
hm, tak asi predsa len bude zajtra ta 246 v uliciach, kedze sa nam takto pekne dva trolejbusy dodrbkali... ?
Gratulujem k zajtrajšku v predstihu (asi nebudem môcť zajtra live) k zavedeniu nového linkového vedenia trolejbusov a opätovnému zaradeniu Žiliny medzi mestá s naj MHD na Slovensku. Už len nakúpiť nové trolejbusy a nemá to chybu ?
Reakcia na: marek231 #13287:
No veď práve, že by to problém nerobilo. Navyše dosť pochybujem, že sa bude posúvať stopa, keď ju pred nedávnom len postavili.
Reakcia na: Papyr #13299:
Riesi veci za horuca ... ?
Pri spolahlivosti nasich trolejbusov v Ziline sa isto trolejbus č. 246 uzivi. Len ide o to ci to bude spolahliva zaloha.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.