17.1.2007 primátor mesta Žiliny Ivan Harman zvolal 2. zasadnutie Mestského zastupiteľstva v Žiline, kde hneď druhým bodom programu boli „Personálne zmeny v obchodných spoločnostiach s podielom Mesta Žilina“. Na základe tejto skutočnosti riaditeľ DPMŽ s.r.o. Ing. Juraj Popluhár ráno pred zasadnutím MsZ požiadal primátora o uvoľnenie z funkcie. Na jeho miesto bol menovaný Ing. Igor Gubala.
Dopravný podnik mesta Žiliny, vtedy pod názvom Dopravný komunálny podnik Žilina, bol založený 1.5.1949. Úspešne začal rozvíjať svoju činnosť, ale od 1.1.1963 na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, bol začlenený do ČSAD Banská Bystrica, čím vlastne zanikol. MHD v Žiline takmer tri desiatky rokov zabezpečovalo PR ČSAD Banská Bystrica cez svoj žilinský závod. Úroveň vtedajšej dopravy bola katastrofálna o čom svedčia aj historické materiály. Nebolo dostatok autobusov, náhradných dielov, vynechávanie spojov a nekonečné sťažnosti občanov. Ani vyradené Ikarusy z Budapešti, ktoré zabezpečilo PR Banská Bystrica, situáciu v Žiline nevyriešili. Problematiku MHD riešili stranícke orgány od okresných až krajských štruktúr, Výbory ľudovej kontroly, ale nič nevymysleli. Bol tam aj jeden návrh z „centra“, aby si závody vozili svojich zamestnancov vlastnými autobusmi, ktoré ani nemali alebo boli v takom stave ako vozidlový park MHD. V 80-tych rokoch prišli plány výstavby trolejbusovej dopravy a hoci sa očakávalo, že výstavba bude v Žiline, prednosť dostalo vtedajšie krajské mesto Banská Bystrica. Do tohto obdobia prišiel, chvalabohu, rok 1989, keď sa starý systém rozsypal a odišiel do histórie.
V porevolučnom období všetky politické strany v Žiline mali vo svojom volebnom programe výstavbu trolejbusovej dopravy a zabezpečiť normálnu MHD, neriešenú desiatky rokov. Žilina v tomto období mala to šťastie, že tu pôsobil odborník v oblasti dopravy Ing. Juraj Popluhár. Na jeho návrh schválilo Mestské zastupiteľstvo v Žiline 6.11.1992 znovu obnovenie DPMŽ, ktorý od 1.11.1993 začal po tridsiatich rokoch vykonávať MHD v Žiline. Ešte v roku 1992 zakúpilo mesto 12 nových autobusov, ktoré zapožičalo ČSAD, aby zabezpečovali MHD v Žiline. Tieto autobusy sa stali neskoršie základom nového dopravného podniku. Nový riaditeľ DPMŽ Ing. Juraj Popluhár začínal v ťažkej a zložitej situácii, takmer od nuly. Musel vybudovať v meste novú organizáciu, zabezpečiť priestory, vybudovať nové, obnoviť vozidlový park a navyše zabezpečoval výstavbu trolejbusovej dopravy. Aj tej sa dočkali Žilinčania, keď od 17.11.1994 začala slúžiť cestujúcim. V rýchlom slede nasledovali ďalšie etapy rozvoja DPMŽ: vybudovanie trolejbusovej dopravy na všetky sídliská, výstavba trolejbusového depa a budovy DPMŽ, nákup 43 trolejbusov a autobusov. Postupne boli v MHD zavádzané doposiaľ neznáme novinky pre cestujúcich, zvukové hlásenie zastávok, zvukové hlásenie pre slepcov, digitálne transparenty a najnovšie elektronické informačné tabule na zastávkach. Ako prvé mesto na Slovensku bolo v Žiline vo všetkých vozidlách v prevádzke monitorovanie palubnými počítačmi a prvenstvo bolo i vo vybavení všetkých vozidiel modernými označovačmi papierových cestovných lístkov i čipových kariet.
Od roku 1992 prešla MHD v Žiline s vlastným dopravným podnikom búrlivým rozvojom. Bola ukážkovým mestom, kde sa zo zanedbanej MHD v priebehu niekoľkých rokov zásluhou Ing. Juraja Popluhára a za silnej podpory primátora a MsZ vybudoval z vlastných prostriedkov mesta DP, ktorý v súčasnej dobe patrí medzi slovenskú špičku. Žlto-zelené trolejbusy a autobusy v mestských farbách, ale aj logo DPMŽ, ktoré navrhol a výtvarne stvárnil, sú nedeliteľnou súčasťou nášho mesta. Za takéto dielo, ktoré vybudoval pre nás Žilinčanov mu patrí úprimná vďaka.
Iróniou osudu je, že v roku 1992 začínal budovať DPMŽ nákupom12-tich nových autobusov a v roku 2006 ukončil svoju činnosť v DPMŽ tiež s dodávkou 12-tich autobusov.
Dopravný podnik mesta Žiliny, vtedy pod názvom Dopravný komunálny podnik Žilina, bol založený 1.5.1949. Úspešne začal rozvíjať svoju činnosť, ale od 1.1.1963 na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, bol začlenený do ČSAD Banská Bystrica, čím vlastne zanikol. MHD v Žiline takmer tri desiatky rokov zabezpečovalo PR ČSAD Banská Bystrica cez svoj žilinský závod. Úroveň vtedajšej dopravy bola katastrofálna o čom svedčia aj historické materiály. Nebolo dostatok autobusov, náhradných dielov, vynechávanie spojov a nekonečné sťažnosti občanov. Ani vyradené Ikarusy z Budapešti, ktoré zabezpečilo PR Banská Bystrica, situáciu v Žiline nevyriešili. Problematiku MHD riešili stranícke orgány od okresných až krajských štruktúr, Výbory ľudovej kontroly, ale nič nevymysleli. Bol tam aj jeden návrh z „centra“, aby si závody vozili svojich zamestnancov vlastnými autobusmi, ktoré ani nemali alebo boli v takom stave ako vozidlový park MHD. V 80-tych rokoch prišli plány výstavby trolejbusovej dopravy a hoci sa očakávalo, že výstavba bude v Žiline, prednosť dostalo vtedajšie krajské mesto Banská Bystrica. Do tohto obdobia prišiel, chvalabohu, rok 1989, keď sa starý systém rozsypal a odišiel do histórie.
V porevolučnom období všetky politické strany v Žiline mali vo svojom volebnom programe výstavbu trolejbusovej dopravy a zabezpečiť normálnu MHD, neriešenú desiatky rokov. Žilina v tomto období mala to šťastie, že tu pôsobil odborník v oblasti dopravy Ing. Juraj Popluhár. Na jeho návrh schválilo Mestské zastupiteľstvo v Žiline 6.11.1992 znovu obnovenie DPMŽ, ktorý od 1.11.1993 začal po tridsiatich rokoch vykonávať MHD v Žiline. Ešte v roku 1992 zakúpilo mesto 12 nových autobusov, ktoré zapožičalo ČSAD, aby zabezpečovali MHD v Žiline. Tieto autobusy sa stali neskoršie základom nového dopravného podniku. Nový riaditeľ DPMŽ Ing. Juraj Popluhár začínal v ťažkej a zložitej situácii, takmer od nuly. Musel vybudovať v meste novú organizáciu, zabezpečiť priestory, vybudovať nové, obnoviť vozidlový park a navyše zabezpečoval výstavbu trolejbusovej dopravy. Aj tej sa dočkali Žilinčania, keď od 17.11.1994 začala slúžiť cestujúcim. V rýchlom slede nasledovali ďalšie etapy rozvoja DPMŽ: vybudovanie trolejbusovej dopravy na všetky sídliská, výstavba trolejbusového depa a budovy DPMŽ, nákup 43 trolejbusov a autobusov. Postupne boli v MHD zavádzané doposiaľ neznáme novinky pre cestujúcich, zvukové hlásenie zastávok, zvukové hlásenie pre slepcov, digitálne transparenty a najnovšie elektronické informačné tabule na zastávkach. Ako prvé mesto na Slovensku bolo v Žiline vo všetkých vozidlách v prevádzke monitorovanie palubnými počítačmi a prvenstvo bolo i vo vybavení všetkých vozidiel modernými označovačmi papierových cestovných lístkov i čipových kariet.
Od roku 1992 prešla MHD v Žiline s vlastným dopravným podnikom búrlivým rozvojom. Bola ukážkovým mestom, kde sa zo zanedbanej MHD v priebehu niekoľkých rokov zásluhou Ing. Juraja Popluhára a za silnej podpory primátora a MsZ vybudoval z vlastných prostriedkov mesta DP, ktorý v súčasnej dobe patrí medzi slovenskú špičku. Žlto-zelené trolejbusy a autobusy v mestských farbách, ale aj logo DPMŽ, ktoré navrhol a výtvarne stvárnil, sú nedeliteľnou súčasťou nášho mesta. Za takéto dielo, ktoré vybudoval pre nás Žilinčanov mu patrí úprimná vďaka.
Iróniou osudu je, že v roku 1992 začínal budovať DPMŽ nákupom12-tich nových autobusov a v roku 2006 ukončil svoju činnosť v DPMŽ tiež s dodávkou 12-tich autobusov.
S499.1023