Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
17.1.2007 primátor mesta Žiliny Ivan Harman zvolal 2. zasadnutie Mestského zastupiteľstva v Žiline, kde hneď druhým bodom programu boli „Personálne zmeny v obchodných spoločnostiach s podielom Mesta Žilina“. Na základe tejto skutočnosti riaditeľ DPMŽ s.r.o. Ing. Juraj Popluhár ráno pred zasadnutím MsZ požiadal primátora o uvoľnenie z funkcie. Na jeho miesto bol menovaný Ing. Igor Gubala.

Dopravný podnik mesta Žiliny, vtedy pod názvom Dopravný komunálny podnik Žilina, bol založený 1.5.1949. Úspešne začal rozvíjať svoju činnosť, ale od 1.1.1963 na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, bol začlenený do ČSAD Banská Bystrica, čím vlastne zanikol. MHD v Žiline takmer tri desiatky rokov zabezpečovalo PR ČSAD Banská Bystrica cez svoj žilinský závod. Úroveň vtedajšej dopravy bola katastrofálna o čom svedčia aj historické materiály. Nebolo dostatok autobusov, náhradných dielov, vynechávanie spojov a nekonečné sťažnosti občanov. Ani vyradené Ikarusy z Budapešti, ktoré zabezpečilo PR Banská Bystrica, situáciu v Žiline nevyriešili. Problematiku MHD riešili stranícke orgány od okresných až krajských štruktúr, Výbory ľudovej kontroly, ale nič nevymysleli. Bol tam aj jeden návrh z „centra“, aby si závody vozili svojich zamestnancov vlastnými autobusmi, ktoré ani nemali alebo boli v takom stave ako vozidlový park MHD. V 80-tych rokoch prišli plány výstavby trolejbusovej dopravy a hoci sa očakávalo, že výstavba bude v Žiline, prednosť dostalo vtedajšie krajské mesto Banská Bystrica. Do tohto obdobia prišiel, chvalabohu, rok 1989, keď sa starý systém rozsypal a odišiel do histórie.

V porevolučnom období všetky politické strany v Žiline mali vo svojom volebnom programe výstavbu trolejbusovej dopravy a zabezpečiť normálnu MHD, neriešenú desiatky rokov. Žilina v tomto období mala to šťastie, že tu pôsobil odborník v oblasti dopravy Ing. Juraj Popluhár. Na jeho návrh schválilo Mestské zastupiteľstvo v Žiline 6.11.1992 znovu obnovenie DPMŽ, ktorý od 1.11.1993 začal po tridsiatich rokoch vykonávať MHD v Žiline. Ešte v roku 1992 zakúpilo mesto 12 nových autobusov, ktoré zapožičalo ČSAD, aby zabezpečovali MHD v Žiline. Tieto autobusy sa stali neskoršie základom nového dopravného podniku. Nový riaditeľ DPMŽ Ing. Juraj Popluhár začínal v ťažkej a zložitej situácii, takmer od nuly. Musel vybudovať v meste novú organizáciu, zabezpečiť priestory, vybudovať nové, obnoviť vozidlový park a navyše zabezpečoval výstavbu trolejbusovej dopravy. Aj tej sa dočkali Žilinčania, keď od 17.11.1994 začala slúžiť cestujúcim. V rýchlom slede nasledovali ďalšie etapy rozvoja DPMŽ: vybudovanie trolejbusovej dopravy na všetky sídliská, výstavba trolejbusového depa a budovy DPMŽ, nákup 43 trolejbusov a autobusov. Postupne boli v MHD zavádzané doposiaľ neznáme novinky pre cestujúcich, zvukové hlásenie zastávok, zvukové hlásenie pre slepcov, digitálne transparenty a najnovšie elektronické informačné tabule na zastávkach. Ako prvé mesto na Slovensku bolo v Žiline vo všetkých vozidlách v prevádzke monitorovanie palubnými počítačmi a prvenstvo bolo i vo vybavení všetkých vozidiel modernými označovačmi papierových cestovných lístkov i čipových kariet.

Od roku 1992 prešla MHD v Žiline s vlastným dopravným podnikom búrlivým rozvojom. Bola ukážkovým mestom, kde sa zo zanedbanej MHD v priebehu niekoľkých rokov zásluhou Ing. Juraja Popluhára a za silnej podpory primátora a MsZ vybudoval z vlastných prostriedkov mesta DP, ktorý v súčasnej dobe patrí medzi slovenskú špičku. Žlto-zelené trolejbusy a autobusy v mestských farbách, ale aj logo DPMŽ, ktoré navrhol a výtvarne stvárnil, sú nedeliteľnou súčasťou nášho mesta. Za takéto dielo, ktoré vybudoval pre nás Žilinčanov mu patrí úprimná vďaka.

Iróniou osudu je, že v roku 1992 začínal budovať DPMŽ nákupom12-tich nových autobusov a v roku 2006 ukončil svoju činnosť v DPMŽ tiež s dodávkou 12-tich autobusov.
Reakcia na: S499.1023 #10594:
Tak toto je jediné, čo som tam reálne aj počul. Ostatné sa buď povedalo pri bode rôzne, alebo som bol na inom zasadaní.
Reakcia na: Vladimír #10596:
dakujem za info.......byvam na vlcincoch hned pri obratisku Matice slovenskej a obcas sa tu vyskytnu nejake momentky aj najnovsich vozidiel ktore su tu odstavene pocas pauzy.........tak ma napadlo poriadit nejake zabery a podelit sa s nimi s ostatnymi nadsencami MHD
Reakcia na: Kubush #10595:
V menu naľavo klikni na "Kontakt na iMHD", kde nájdeš mail na správcu tejto sekcie. Tam môžeš svoje fotky poslať. Možno na začiatok stačí pár na ukážku, či spĺňajú požadované kritériá kvality a potom sa uvidí. Fotky prijíma alebo odmieta a do updatov zadeľuje webmaster sekcie, ktorým mám tú česť byť ja 🙂
ked uz neviete co s tym citelisom dajte ho mne ja si ho vezmem ? ? ? .......ale nie....mam otazku...nevie niekto ci sem na stranku mozem pridat aj nejake vlastne fotky do updatov?som tu zelenac tak este neviem ako to tu chodi preto sa pytam
Reakcia na: VLK #10588:
Aj lepšie názory sa tam nájdu:

DPMŽ je podľa Gubalu vybudovaný ako veľmi dobrý podnik a štruktúra jeho elektronických informácií umožňuje vyhodnocovať efektívnosť ktorejkoľvek linky a podľa toho rozhodovať o tom, či bude existovať alebo bude zrušená. Ročný objem dotácií mesta Žilina do DPMŽ je podľa Gubalu 100 miliónov Sk. Samotný podnik má na tržbách z prepravného a reklamy tržby okolo 110 miliónov Sk. Na materiál a energie vynakladá 60 miliónov Sk, 15 miliónov Sk na služby, 100 miliónov Sk na osobné náiklady a 35 miliónov Sk na odpisy, dodal Gubala.

Zdá sa, že Gubala bude OK, len primátora bude treba spacifikovať ? .
Reakcia na: VLK #10588:
To kde?
Reakcia na: Juraj #10582:
Bože. Na celom svete sú tisíce miest, kde vládne tvrdá pravica a časové predplatné lístky bez obmedzenia tam majú.
Reakcia na: URBINO #10534:
Ja by som niečo navrhol, čo s tým Citybusom. Asi by sme mohli vyradiť jednu dvadsaťročnú Karosu a nahradiť ju ním.
Reakcia na: Miro #10589:
slávny primátor NR s najslávnejším výrokom "MHD si na seba musí zarobiť sama!" ?
Reakcia na: VLK #10588:
Kto je to Vítek?
"Očakávam od neho, že DPMŽ bude stále menej uberať z rozpočtu mesta Žilina" - žeby ďalší Vítek??? ?
16.1. som išiel o čase 14:40 B 961 #116 na linke č. 2. Keby sa našli kľúče (v autobuse, na Vlčincoch alebo na konečnej v Bytčici, majú zelené srdce, značku Volkswagen a pletené bužírky), ohláste sa mi, prosím. Vopred ďakujem.
Skutočne ma mrzí, že sa nová garnitúra v Žiline uviedla práve takto...

Juraj, aj ja Ti na novom pôsobisku prajem len to najlepšie. Hlavne čo najmenej ľudskej blbosti, aby Ti nikto nebránil v presadzovaní toho, čo trenčianskej doprave pomôže. A Žiline prajem, aby všetko dobré, čo si v nej zanechal, nikto nemenil.
Reakcia na: Juraj #10580:
po 25-tich rokoch nemáš čo dobiehať, lebo nemáš nič rozrobené ?
Veľa úspechov na novom pôsobisku a veľa elánu do práce v slovenskej doprave.
http://www.bleskovky.sk/cl/10/138317/Mesto-Zilina-ma-neuhradene-faktury-za-60-milionov-Sk

"Žilinský primátor v súvislosti s DPMŽ pripustil aj možnosť prehodnotenia trasovania liniek mestskej hromadnej dopravy (MHD). "Nechal by som novému riaditeľovi nejaký čas na to, aby predložil koncepciu. Aj MZ sa vyjadrilo, že v krátkom čase koncepciu očakáva a nový riaditeľ povedal, že ju urobí."
Reakcia na: Valec #10581:
10578, len aby sme sa netesili predcasne, to su tvrdi kapitalisti, stopercentne tvrdo nezariskuju na volny neobmedzeny casovy predplatny, mozu to byt sto razy slusni ludia, ale je to tvrda pravica. Moze to byt len moj pocit, ale deklarovana user-friendly pojde zasadne cez neriskujuce peniaze. Sme 18 rokov po neznej revolucii!!
Reakcia na: S499.1023 #10578:
Len sa bude treba riadne pripraviť. ❗

Re #10580 Juraj: No ale vieš ako povedal primátor, keď si tak náhle dnes ráno požiadal o odvolanie, tak čo mali chudáci tí poslanci robiť? ? Ani to nemohli odložiť. Inak zaujímavé, že posty sa menili len v HKM Žilina a DPMŽ.

Po skončení hlasovania robili novinári s Gubalom aj rozhovor, takže kto ho chce vidieť, treba sledovať správy na Markíze, možno tam bude.

Mimochodom taká perlička zo zasadania, v papieroch na stoloch podľa ktorých mali byť poslanci usádzaní bolo napísané "Nezávislý poslanci".
Reakcia na: Valec #10577:
Boli prezentovane personalne audity - posli dolu Vahom. Boli prezentovane vyberove konania - posli dolu Vahom. Dnes boli prezentovane slova, ktore si popisal - .......

Po 25 rokoch pauzy v profesii taka odvaha?

Ja ked som /raz za dva roky/ 5 tyzdnov na dovolenke, tak mam 2 mesiace co dobiehat. Co potom po 25 rokch... Doprava sa vyvija /my si to neuvedomujeme, lebo tydzden co tyzden stihame/ obrovskym tempom a pauza z 80.rokov je priepastna. Ale mozno nie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.