V dnešnom Žilinskom večerníku sa píše vyjadrenie Slovenskej správy ciest, že "križovatku Škultétyho - Závodská začnú upravovať na kruhovú ešte tento rok alebo začiatkom budúceho roka". Táto križovatke je veľmi preťažená a je všeobecne známy problém s výjazdom trolejbusov z Priemyselnej ulice na Závodskú cestu.
O prezentácii turistických autobusov z Karosy v areáli DPMŽ na Košickej a Vrátnej, ktorú tu nedávno spomínal Juraj, sa tiež píše v Žilinskom večerníku: "Päť nových autobusov Karosa predstavili minulý utorok zástupcom dopravy a zákazníkom v Žiline. Arway, Evadys H, Evadys HD, dve verzie Domino, Midys, Proxys a rôzne typy Daily ..."
Presne! A to bola, prosím pekne, firma v 100% vlastníctve štátu! Ak by mala konkrétneho súkromného vlastníka, akiste by si Mikiho brat nedovolil pred očami majiteľov takto okato pchať peniaze firmy do vrecka. Takže to je argument PRE privatizáciu, nie proti ? ? ? .
Nie je v rozpore s právom. Príslušná smernica umožňuje výberové konanie nekonať, nezakazuje ho konať. Každá lienka je chrobák, nie každý chrobák je lienka.
Vianoce sa blížia. Zaujímalo by ma, ako bude premávať MHD 24. 12. Predpokladám, že rovnako ako už niekoľko rokov - alebo žeby sa niečo tento rok zmenilo? Po minulé roky som si u L50 všimol, že často nestíhala za stanovených 28 minút prejsť celú trasu...
V najblizsej dobe sa este dockas zvlastnosti. Zacina druha zmena, skor by sa hodilo "este jedna zmena", lebo nebude nadvazovat tam, kde prva konci. Bude zacinat pred 11.h a koncit pred 20.h, takze sa budu prekryvat. Bude to este zaujimave. V kazdom pripade sa zas zmeni po kratkom case grafikon minimalne L25.
verejny organ ma pravo, nie povinnost nekonat verejnu sutaz. Takze ak chce, tak moze. LENZE, preco ma poskodzovat vlastny podnik, ked ma nan priamy vplyv a vie (mal by) lepsie ovplyvnit cenu a kvalitu sluzieb?!
Na druhej strane nevidim problem, ak si, presne v duchu definicie verejneho zaujmu, objedna von sluzbu, ktoru mu jeho podnik nechce, alebo nemoze urobit za prijatelnych podmienok. Cize ziadne hrozienka, ale prave tie vysoko stratove zalezitosti.
3/ A este do tretice odborno-pravny pohlad na "demonopolizaciu" ci monopolizaciu verejnych sluzieb. Hoci v prave EU je zakotvena volna sutaz a povinnost robit vyberove konania, existuje jedna vynimka, potvrdena aj rosudkom Europskeho Sudneho Dvora v pripade Brixen c. C-458/03. Rozsudok potvrdzuje moznost nekonat verejnu sutaz na verejne sluzby v pripade, ze verejny organ ma kontrolu a rozhodujuci vplyv ako na vlastne organizacne zlozky, co v pripade 100% vlastnenia dopravnych podnikov mestami je splnene. Preto predvolebna deklaracia "demonopolizacie" MHD nie je v sulade s pravom EU.
Ja si myslím, že jedna Bystrica na Slovensku stačila a je dosť výstražným príkladom nielen na Slovensku. Však aj nejaké ďalšie mestá chystali tender na dopravcu (tuším aj Trnava), ale po bytrickom fiasku to radšej vzdali.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
O prezentácii turistických autobusov z Karosy v areáli DPMŽ na Košickej a Vrátnej, ktorú tu nedávno spomínal Juraj, sa tiež píše v Žilinskom večerníku: "Päť nových autobusov Karosa predstavili minulý utorok zástupcom dopravy a zákazníkom v Žiline. Arway, Evadys H, Evadys HD, dve verzie Domino, Midys, Proxys a rôzne typy Daily ..."
Viac na stránke: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_50/zvstr5.pdf