V najblizsej dobe sa este dockas zvlastnosti. Zacina druha zmena, skor by sa hodilo "este jedna zmena", lebo nebude nadvazovat tam, kde prva konci. Bude zacinat pred 11.h a koncit pred 20.h, takze sa budu prekryvat. Bude to este zaujimave. V kazdom pripade sa zas zmeni po kratkom case grafikon minimalne L25.
verejny organ ma pravo, nie povinnost nekonat verejnu sutaz. Takze ak chce, tak moze. LENZE, preco ma poskodzovat vlastny podnik, ked ma nan priamy vplyv a vie (mal by) lepsie ovplyvnit cenu a kvalitu sluzieb?!
Na druhej strane nevidim problem, ak si, presne v duchu definicie verejneho zaujmu, objedna von sluzbu, ktoru mu jeho podnik nechce, alebo nemoze urobit za prijatelnych podmienok. Cize ziadne hrozienka, ale prave tie vysoko stratove zalezitosti.
3/ A este do tretice odborno-pravny pohlad na "demonopolizaciu" ci monopolizaciu verejnych sluzieb. Hoci v prave EU je zakotvena volna sutaz a povinnost robit vyberove konania, existuje jedna vynimka, potvrdena aj rosudkom Europskeho Sudneho Dvora v pripade Brixen c. C-458/03. Rozsudok potvrdzuje moznost nekonat verejnu sutaz na verejne sluzby v pripade, ze verejny organ ma kontrolu a rozhodujuci vplyv ako na vlastne organizacne zlozky, co v pripade 100% vlastnenia dopravnych podnikov mestami je splnene. Preto predvolebna deklaracia "demonopolizacie" MHD nie je v sulade s pravom EU.
Ja si myslím, že jedna Bystrica na Slovensku stačila a je dosť výstražným príkladom nielen na Slovensku. Však aj nejaké ďalšie mestá chystali tender na dopravcu (tuším aj Trnava), ale po bytrickom fiasku to radšej vzdali.
2/ Ak by to bolo deklarativne tak, ako pises, bolo by to v uplnom poriadku. Ale asi to bude spiet k spochybnovaniu sucasneho systemu MHD a moze sa dojst do banskobystrickej varianty kvazi-konkurzu na dopravcu. Jednym z vysledkov moze byt vyhra zaujemcu nemajuceho licenciu na trolejbusy /katastrofalny dosledok takehoto vysledku pozname/, alebo rozbitie jedneho systemu na jednotlve licencovane linky, kde bude vopred uvazovane o efektivnych hrozienkach pre kamaratov a o zvysnych neefektivnych pre niekoho ineho kvoli objektivite diverzifikacie. Je samozrejme otvorena aj Igorova moznost privatizacie an-block, ale to je opat len monopolizacia len pod inou hlavickou. Len tolko.
1/Pri masovej kulture su vypracovane rozne techniky vytvarania vodcov, ovladania mas, medialnej manipulacie, kde vysledkom inteligentneho prijimatela komunikatu je hladat v obraze nie to, co je pred kamerou, ale za nou a v texte nie to, co je napisane, ale to, co je "medzi riadkami". Velmi to platilo za sociku, riadila sa tym vacsina inteligencie - ale plati to aj dnes, a to bohuzial v omnoho vacsej miere, lebo metody manipulacie vtedajsieho Ustredneho Vyboru neboli take sofistikovane ako dnes. Pre mna je sprava jasna - rozbit a rozpredat este aj ten zvysok komunalnej dopravy. Nediskutujem teraz o tom, ci je to dobre alebo zle, ale ze si myslim, ze je to tak.
Áno, nábor vodičov je potrebné robiť pútavým spôsobom, aby oslovil potenciálnych záujemcov. Situácia s ľudskými zdrojmi je však čoraz horšia, lebo v žilinskom regióne je nezamestnanosť 5,9% a v samotnej Žiline nad 3 %. A to ešte KIA nepracuje na plné obrátky a navyše prichádzajú ďalšie spoločnosti ako napr. nejaká rakúska IT spoločnosť S&T, ktorá otvorí v Žiline jedno z 5 kompetenčných centier v Európe. Z tohto vyplýva, že nábor vodičov bude musieť v budúcnosti DPMŽ rozšíriť aj mimo žilinskej oblasti.
Aj to je mozne. Dokonca velmi pravdepodobne. Ale zase, predsa nie je take tazke napadnut "monopol", ktory vraj mate. Aj preprava vlakom zo Ziliny do Ziliny-Soliniek zast. sa totiz povazuje za MHD, a to sa na jednotne cestovne doklady da. A nerobite to vy, ale zeleznice. Takze de facto uz dnes tak ci tak DPMZ nema monopol na MHD v ZA - takze vo co go?
(Este tak so SADkou sa dohodnut a mozete im uplne... vytriet kocura )
Tak to vyzera byt veru jasne a koordinovane. Ked boli vo velkej politike, rozpredali SAD-ky, teraz v malej politike sa chystaju rozpredat dopravne podniky...
Viem ze je to uz vela politiky, ale podobny bod mal v programe aj Bratislavsky vytaz volieb Durkovsky.
"Budeme pracovať na odmonopolizovaní verejnej dopravy na území hlavného mesta SR Bratislavy hľadaním strategického partnerstva verejného a súkromného sektora s možným vytvorením novej dopravnej spoločnosti na obsluhu vybranej časti územia Bratislavy s podmienkou dlhodobého vzťahu, obnovy vozového parku, kontroly hospodárenia a cenotvorby."
Automobilka Kia Motors Slovakia dnes oficiálne spustila sériovú výrobu osobných áut. V tomto roku plánuje Kia vyrobiť v prvom európskom závode 5 000 automobilov, na budúci rok plánuje výrobnú kapacitu 150 000 kusov a plnú kapacitu 300 000 kusov chce dosiahnuť v roku 2009. V závode momentálne pracuje viac ako 1 600 zamestnancov, neskoršie tam bude pracovať 3 000 zamestnancov.
Dnes bolo navyše oznámené, že v prvom alebo druhom štvrťroku budúceho roku sa má začať s výstavbou nového závodu na výrobu motorov. Nový závod by mal zvýšiť výrobu na 500 až 600-tisíc motorov ročne. Zvýšenie výroby motorov súvisí so závodom Hyundai na Morave.
DPMŽ zabezpečuje dopravu dopravu zamestnancov do automobilky, dodávateľských závodov a doškoľovacieho strediska. Zo Žiliny tam premávajú novozriadené autobusové linky MHD č. 25 a 35. Zmluvná doprava je zabezpečená aj zo železničnej stanice Varín. So zvyšovaním počtu zamestnancov sa budú zvyšovať aj nároky na dopravu. Od budúceho roka má byť zavedená v automobilke dvojzmennosť, a preto sa očakáva zmena cestovného poriadku liniek č. 25 a 35.
... Z programu však včera vláda vyradila podporu pre bratislavské letisko a verejnú autobusovú dopravu. ... Autobusová doprava podľa neho vypadla, lebo viacero organizácii, prevádzkujúcich mestskú hromadnú dopravu je „v súkromných rukách a nemohli by tak čerpať pomoc, čo by niektorých prepravcov zvýhodňovalo na úkor iných“. ...
skoda ? radsej sa mali zaoberat otazkou preco su agropodnikatelia zvyhodnovani na ukor inych
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj
3/ A este do tretice odborno-pravny pohlad na "demonopolizaciu" ci monopolizaciu verejnych sluzieb. Hoci v prave EU je zakotvena volna sutaz a povinnost robit vyberove konania, existuje jedna vynimka, potvrdena aj rosudkom Europskeho Sudneho Dvora v pripade Brixen c. C-458/03. Rozsudok potvrdzuje moznost nekonat verejnu sutaz na verejne sluzby v pripade, ze verejny organ ma kontrolu a rozhodujuci vplyv ako na vlastne organizacne zlozky, co v pripade 100% vlastnenia dopravnych podnikov mestami je splnene. Preto predvolebna deklaracia "demonopolizacie" MHD nie je v sulade s pravom EU.