Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #9968:
V dnešnom Žilinskom večerníku sa píše vyjadrenie Slovenskej správy ciest, že "križovatku Škultétyho - Závodská začnú upravovať na kruhovú ešte tento rok alebo začiatkom budúceho roka". Táto križovatke je veľmi preťažená a je všeobecne známy problém s výjazdom trolejbusov z Priemyselnej ulice na Závodskú cestu.

O prezentácii turistických autobusov z Karosy v areáli DPMŽ na Košickej a Vrátnej, ktorú tu nedávno spomínal Juraj, sa tiež píše v Žilinskom večerníku: "Päť nových autobusov Karosa predstavili minulý utorok zástupcom dopravy a zákazníkom v Žiline. Arway, Evadys H, Evadys HD, dve verzie Domino, Midys, Proxys a rôzne typy Daily ..."

Viac na stránke: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_50/zvstr5.pdf
Reakcia na: Juraj #10037:
Presne! A to bola, prosím pekne, firma v 100% vlastníctve štátu! Ak by mala konkrétneho súkromného vlastníka, akiste by si Mikiho brat nedovolil pred očami majiteľov takto okato pchať peniaze firmy do vrecka. Takže to je argument PRE privatizáciu, nie proti ? ? ? .
Reakcia na: Juraj #10033:
Nie je v rozpore s právom. Príslušná smernica umožňuje výberové konanie nekonať, nezakazuje ho konať. Každá lienka je chrobák, nie každý chrobák je lienka.
Po dlhšom odstavení bol v týchto dňoch opätovne do premávky zaradený trolejbus Škoda 15Tr #204.
Reakcia na: Mza #10044:
... ak sa vôbec bude organizovať ohňostroj alebo nejaká akcia v meste. Inak budú takéto spoje zbytočné.
Reakcia na: Juraj #10043:
Bolo by dobre dat ludom vediet dostatocne vopred,ze budu premavat (pred- a po-)polnocne spoje na Silvestra,ak teda budu...
Reakcia na: Mongolec #10042:
javascript:smile('?');
javascript:smile('?'); Aha! Hned sa mi zdalo, ze za tym bude nejaka finta...
Reakcia na: Juraj #10041:
? Trasu prešla celú, ale s meškaním.
Reakcia na: Mongolec #10040:
Hm.... to je zaujimave... A co s tym zvyskom trasy, ktoru nestacila prejst urobila?
Vianoce sa blížia. Zaujímalo by ma, ako bude premávať MHD 24. 12. Predpokladám, že rovnako ako už niekoľko rokov - alebo žeby sa niečo tento rok zmenilo? Po minulé roky som si u L50 všimol, že často nestíhala za stanovených 28 minút prejsť celú trasu...
Reakcia na: kubik #10035:
Nerozumiem otazkam, skus vysvetlit.
Reakcia na: URBINO #10036:
V najblizsej dobe sa este dockas zvlastnosti. Zacina druha zmena, skor by sa hodilo "este jedna zmena", lebo nebude nadvazovat tam, kde prva konci. Bude zacinat pred 11.h a koncit pred 20.h, takze sa budu prekryvat. Bude to este zaujimave. V kazdom pripade sa zas zmeni po kratkom case grafikon minimalne L25.
Reakcia na: Kami #10034:
Presne tak! Lenze v realnom zivote ovplyvnovanym politikmi to byva, zial, presne naopak. Vid lacno predane a draho prenajate tie iste vagony Carga.
len pre zaujimavost,dnes rano z aut.nast.do kie:klby 106,107,109,112,114,116,sola 52
Reakcia na: Juraj #10033:
verejny organ ma pravo, nie povinnost nekonat verejnu sutaz. Takze ak chce, tak moze. LENZE, preco ma poskodzovat vlastny podnik, ked ma nan priamy vplyv a vie (mal by) lepsie ovplyvnit cenu a kvalitu sluzieb?!

Na druhej strane nevidim problem, ak si, presne v duchu definicie verejneho zaujmu, objedna von sluzbu, ktoru mu jeho podnik nechce, alebo nemoze urobit za prijatelnych podmienok. Cize ziadne hrozienka, ale prave tie vysoko stratove zalezitosti.
Reakcia na: Juraj #10029:

3/ A este do tretice odborno-pravny pohlad na "demonopolizaciu" ci monopolizaciu verejnych sluzieb. Hoci v prave EU je zakotvena volna sutaz a povinnost robit vyberove konania, existuje jedna vynimka, potvrdena aj rosudkom Europskeho Sudneho Dvora v pripade Brixen c. C-458/03. Rozsudok potvrdzuje moznost nekonat verejnu sutaz na verejne sluzby v pripade, ze verejny organ ma kontrolu a rozhodujuci vplyv ako na vlastne organizacne zlozky, co v pripade 100% vlastnenia dopravnych podnikov mestami je splnene. Preto predvolebna deklaracia "demonopolizacie" MHD nie je v sulade s pravom EU.
Reakcia na: Valec #10031:
Neporovnávaj tu nejaké SAD-ky ku dopravnému podniku, ktorý je vo vlastníctve mesta.
Reakcia na: Juraj #10030:
Ja si myslím, že jedna Bystrica na Slovensku stačila a je dosť výstražným príkladom nielen na Slovensku. Však aj nejaké ďalšie mestá chystali tender na dopravcu (tuším aj Trnava), ale po bytrickom fiasku to radšej vzdali.
Reakcia na: Juraj #10029:

2/ Ak by to bolo deklarativne tak, ako pises, bolo by to v uplnom poriadku. Ale asi to bude spiet k spochybnovaniu sucasneho systemu MHD a moze sa dojst do banskobystrickej varianty kvazi-konkurzu na dopravcu. Jednym z vysledkov moze byt vyhra zaujemcu nemajuceho licenciu na trolejbusy /katastrofalny dosledok takehoto vysledku pozname/, alebo rozbitie jedneho systemu na jednotlve licencovane linky, kde bude vopred uvazovane o efektivnych hrozienkach pre kamaratov a o zvysnych neefektivnych pre niekoho ineho kvoli objektivite diverzifikacie. Je samozrejme otvorena aj Igorova moznost privatizacie an-block, ale to je opat len monopolizacia len pod inou hlavickou. Len tolko.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.