Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak som zvedavý čo odsleduješ, ale treba nechať tomu čas, aby sa situácia ustálila. A inak nepochopil som čo znamená poznámka "množstvo stojacich cestujúcich". Vozidlá určené pre MHD sú dimenzované na určitý počet sediacich cestujúcich a určitý počet STOJACICH cestujúcich. Takže ak nie je prekročená maximálna obsaditeľnosť vozidla tak nie je dôvod na podobné reakcie (Maykl). Nemýliť si teda nepravidelnú (zájazdovú) dopravu kde musí každý cestujúci mať priradené sedadlo s vozidlami mestskej hromadnej dopravy, kde niečo také je irelevantné.
Druhá vec je samozrejme komfort resp. pohodlie, lepšie sa cestuje v prázdnom trolejbuse, tomu rozumiem, avšak nasadzovať kĺbové vozidlá keď nie je dostatočný počet cestujúcich na ich využitie, tak to by bol nelogický krok. Treba sa nad tým objektívne zamyslieť a potom písať komentáre k danej situácii.
Osobne by som na vyradenie videl 219, 230, 231, 233, 235, 237
Reakcia na: Mongolec #21373:
L3 o 7:47 - totálne narvaný v úseku Rudnayova - Nemocnica. Od nemocnice už podstatne lepšie, ale stále množstvo stojacich cestujúcich.

L3 o 7:32 - plný stojacich cestujúcich - od Rudnayovej

Oba videné dva dni po sebe. Budem sa snažiť odsledovať aj ďalšie dni...
ese k tomu vyradenia, ja by som vyradil:

231,237,241,206,229,219,224,
KOPIA Z DISPECERSKEHO FORA A DODATOK

Dnesna situacia:
L1 - 217
L3 - 229,220,224,260
L5 - 258 (5/3a)**,213***,259,211 (udaje sich a/b)
L6 - 231,235,258 (5/3a)**,257,226(asi),207 - striedanie vozidiel L6 a L7 (z mojho pohladu)
L7 - 235,228,227(asi),243 (asi)
L4/14 - 253,206*,251,238,254,255,240,256,233
L16 - 214,223

206* - vzdy robi 4/14 a vzdy ma dlhe prestoje a vzdy stoji v obratisku matice sl. vlavo vpredu
?

258**- Zadny transparent ma doblbnuty - ked dokoncila l5 a isla na L6 (vramci 5/3a) mala nahodene PRE a zadu na pismene P bolo vidno iba ten obluk nie ta nozicka od p-cka :)))))

213 - Minule zostala nepojazdna na L1, dnes je uz zase sprevadzkovana

KOPIA Z DISPECERSKEHO FORA A DODATOK

Vidim ze na L3 su odlisne nazory na tie solo a dlhe busy, moj posreh je taky ze okolo 14 hodiny - 15 hodiny su v centre ludia na L3 natlaceny v tych kratkych busoch jak v konzerwe 🙂 , ale musim uznat ze ked uz ide na bôrik-centralna-solinky tam je uz skoro prazdny

Trebars linka 6 - cez prac den ide L6 z plavarne 16:09 a ide kratka - niekedy plna niekedy skoro prazdna, nasledna L5 (16:14) ide skoro prazdna, tam myslim kapacitne na L6 ten solo bus vyhovuje - v tom podobnom case jazdi ku carfouru (ci jak sa to pise) L6, ale dlha, nasledne ta L6 (s prijazdom 16:17) spravi par spojov L6 kratkych, a vecer sa dava ku poslednym spojom L6 niekedy aj klbak, toto je podla mna inteligentny sposob striedania solo a klbakov, mali by si spravit statistiku a na L3 nasadzovat spoje podobnym sposom ABY aj "usetrili" ale aby naopak to nebolo na ukor kvality
vsak 237 frci jak nova...taka 234 je na vyradenie...
Reakcia na: Mongolec #21373:
Oprava: v poslednej vete nemá byť slovo "nový", ale "dlhý".
Reakcia na: Mongolec #21373:
Keďže 3\5 robí aj dva spoje L14, tam by sólo voz vyzeral zaujimavo
Reakcia na: MrVain #21371:
Prečo práve 224???
Reakcia na: MrVain #21378:
oprava: zhorelo rotorové vinutie
Reakcia na: Mongolec #21377:
Motor prišiel po dvoch mesiacoch z opravy/zhorené statorové vinutie/ Vinuta Rajec,minulý týždeň sa nahodil do 239,ešte sa čaka na odpojovač baterii a potom bude pojazdná
Reakcia na: MrVain #21376:
Písalo sa tu čosi o spálenom motore. Pokiaľ viem, už od jari je odstavená (alebo bola?). Preto ma zaujímalo, aké sú s ňou plány, keďže v zozname na vyradenie si ju neuviedol - či je alebo bude pojazdná.
Reakcia na: Mongolec #21374:
ako to myslíš karoseria,motor.....?
Reakcia na: Mongolec #21373:
Poobede je to tiež zaujímavé, keďže po 16.30 h ide zo Soliniek L3 2 minúty pred L14 a z centra, čo je dôležitejšie, iba 3 minúty pred L4 (intervaly oboch liniek sú 15 min). Tento stav trvá roky, kapacitne to zatiaľ nevadilo. Po novom sú 16:32 a 16:47 ešte klbáky, potom len krátke. Takže cestujúci na centrálnom okruhu nastúpia do skoršieho spoja a tí pri Auparku a nemocnici sa už budú zväčša deliť o viac či menej voľných miest na státie.
Reakcia na: MrVain #21371:
239 sa bude opravovať?
Reakcia na: Maykl #21372:
Turnusové poradia na L3 sú dnes vykonávané krátkymi trolejbusmi (tie, čo si uviedol plus 220), tzv. týždňovky ostali s kĺbovými - 234 (neskôr 229) a 243. Čiže v rannej špičke to vyzerá takto (odchody z Jaseňovej, plusom sú označené klbáky):

6: 02+ 12- 22+ 32- 42+ 52-

7: 02- 08+ 16- 22+ 32- 47-

8: 02+ 22- 42-

... ďalej dopoludnia už iba krátke.

Čo som stretol pred siedmou, tam kraťas stačil, stálo iba zopár ľudí, no zaujíma ma hlavne, ako to vyzerá na spojoch s odchodmi 7:16, 7:32 a 7:47, prípadne 8:22 a 8:42! ☠

Zdá sa, že je to už trvalý stav - podľa toho, že sa kupujú 4 nové krátke trolejbusy (pôvodný zámer bol až 7) a iba jeden nový (pôvodne 3) a vyraďovať sa majú najmä kĺbové, viď nižšie.
Dnes, pracovný deň mimo prázdnin, sa na L3 ešte stále objavujú krátke trolejbusy. Videl som 224 a 260. Tiež som videl na L3 jeden klbák (232? už nepamätám).

Takže otázka znie, kto usúdil, že na L3 nám stačia sólo vozy a klbáky necháme hniť v depe? Krátky bus v smere do centra bol úplne plný stojacich cestujúcich, stáli aj ľudia v smere na Solinky. To už ozaj chceme odlákať z verejnej dopravy aj tých posledných ľudí? O koľko je ekonomickejšie (elektrina + plat) nasadenie malého vozidla na úkor veľkého? Pretože tá situácia je úplne nelogická (najmä keď potom človek vidí poobede kĺbovú L16 s 3 ľuďmi na mestskom okruhu / ja viem, vozidlo z L6)....
Aby bolo o čom diskutovať ☺
na vyradenie 203,224,230,233 a 237
Reakcia na: keksino #21366:
Inak pokiaľ si dobre spomínam, tak intervaly L3, L13, L4, L14 boli 10/20/20, tzn. špička 10 min, sedlo 20 min, víkend 20 min. V pracovné dni chodili na všetkých spojoch klbáky.

L 7/17 keď robili veľký okruh mestom mali približne 60 min. interval.

L 5/15 si už veru nespomínam, asi 20 minútový. Chalani by Ti tu určite našli, a keby chceli sprístupnili, aj staré cesťáky.
Vtedy v tom bol zmatok no 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.