Motor prišiel po dvoch mesiacoch z opravy/zhorené statorové vinutie/ Vinuta Rajec,minulý týždeň sa nahodil do 239,ešte sa čaka na odpojovač baterii a potom bude pojazdná
Písalo sa tu čosi o spálenom motore. Pokiaľ viem, už od jari je odstavená (alebo bola?). Preto ma zaujímalo, aké sú s ňou plány, keďže v zozname na vyradenie si ju neuviedol - či je alebo bude pojazdná.
Poobede je to tiež zaujímavé, keďže po 16.30 h ide zo Soliniek L3 2 minúty pred L14 a z centra, čo je dôležitejšie, iba 3 minúty pred L4 (intervaly oboch liniek sú 15 min). Tento stav trvá roky, kapacitne to zatiaľ nevadilo. Po novom sú 16:32 a 16:47 ešte klbáky, potom len krátke. Takže cestujúci na centrálnom okruhu nastúpia do skoršieho spoja a tí pri Auparku a nemocnici sa už budú zväčša deliť o viac či menej voľných miest na státie.
Turnusové poradia na L3 sú dnes vykonávané krátkymi trolejbusmi (tie, čo si uviedol plus 220), tzv. týždňovky ostali s kĺbovými - 234 (neskôr 229) a 243. Čiže v rannej špičke to vyzerá takto (odchody z Jaseňovej, plusom sú označené klbáky):
6: 02+ 12- 22+ 32- 42+ 52-
7: 02- 08+ 16- 22+ 32- 47-
8: 02+ 22- 42-
... ďalej dopoludnia už iba krátke.
Čo som stretol pred siedmou, tam kraťas stačil, stálo iba zopár ľudí, no zaujíma ma hlavne, ako to vyzerá na spojoch s odchodmi 7:16, 7:32 a 7:47, prípadne 8:22 a 8:42! ☠
Zdá sa, že je to už trvalý stav - podľa toho, že sa kupujú 4 nové krátke trolejbusy (pôvodný zámer bol až 7) a iba jeden nový (pôvodne 3) a vyraďovať sa majú najmä kĺbové, viď nižšie.
Dnes, pracovný deň mimo prázdnin, sa na L3 ešte stále objavujú krátke trolejbusy. Videl som 224 a 260. Tiež som videl na L3 jeden klbák (232? už nepamätám).
Takže otázka znie, kto usúdil, že na L3 nám stačia sólo vozy a klbáky necháme hniť v depe? Krátky bus v smere do centra bol úplne plný stojacich cestujúcich, stáli aj ľudia v smere na Solinky. To už ozaj chceme odlákať z verejnej dopravy aj tých posledných ľudí? O koľko je ekonomickejšie (elektrina + plat) nasadenie malého vozidla na úkor veľkého? Pretože tá situácia je úplne nelogická (najmä keď potom človek vidí poobede kĺbovú L16 s 3 ľuďmi na mestskom okruhu / ja viem, vozidlo z L6)....
Inak pokiaľ si dobre spomínam, tak intervaly L3, L13, L4, L14 boli 10/20/20, tzn. špička 10 min, sedlo 20 min, víkend 20 min. V pracovné dni chodili na všetkých spojoch klbáky.
L 7/17 keď robili veľký okruh mestom mali približne 60 min. interval.
L 5/15 si už veru nespomínam, asi 20 minútový. Chalani by Ti tu určite našli, a keby chceli sprístupnili, aj staré cesťáky.
L6 - asi do 1995 jazdila : Stodolova-Kvačalova-Priemyselná-Kragujevská-Rázusova-Hurbanova-Žel.stanica-Štefanikovo námestie-Spanyolova-Vysokoškolákov-Poštová-Obchodná-Matice slov.-Fatranská-Rosinská VÚVT. potom Stodolova-Slnečné nám.-Hôrecká-Žitná-Závodského-Závodská-Hálkova-Veľká okružná-Hurbanova-Žel.stanica-...nemocnica-Vlčince-Rosinská VÚVT. Na trase pribudla zastávka Sv. Cyrila a Metoda. Po zavedení trolejbusov skrátená po Fatranskú a namiesto Veľkej okružnej išla na Políciu.
L2 - podobná trasa s L20 - Bytčica-Pažite-Hliny-Štúrovo nám.-Spanyolova-Vlčince(Fatranská). Neskôr potiahnutá na Rosinskú VÚVT.
L15 - Vlčince(Matice slov)- Veľký diel-Solinky-Hliny-Štúrovo nám.-Spanyolova-Vlčince(Fatranská). L5 v opačnom smere.
L17- Hájik-Závodie-Hálkova-Žel.stanica-Košická-Vlčince-Veľký diel-Solinky-Hliny-Závodie-Hájik. L7 v opačnom smere.
?