Klasický príklad futuristického pohľadu na realitu, lenže optimalizácia (viď slovník cudzích slov, alebo wikipédia) nie je hra na loďky na štvorčekový papier.
Nakoniec načo toľko slov, treba sa pozrieť na to čo vypľul nenávidený počítač a ten blbec od stola, čo za ním sedí, čo je zásadne proti ľuďom (s veľkým Ľ), čo sa nikdy, ale naozaj nikdy neviezol autobusom. Akurát sa tu oháňa nejakým "dopravným inžinierstvom"
Takže poďme k veci, takto nejako by mali tie fakty vyzerať (vysvetlivky ku skratkám neuvádzam - sme tu predsa všetci "odborníci"):
L6 PD 29/33 11.4km 250dní 82.65/94.05 tis.VZKM = rozdiel 11.4 tis.VZKM (cca 11 tis.Euro)
L6 SD 12/26 11.4km 115dní 15.73/34.09 tis.VZKM = rozdiel 18.4 tis.VZKM (cca 18 tis.Euro)
-------------------
L6 teraz 98.38 t.VZKM - návrh 128.14 t.VZKM = rozdiel 29.8 t.VZKM (cca 29 tis.Euro)
L6 navýšenie nákladov = 30%
L14 PD 16/26 13.3km 250dní 53.20/86.45 tis.VZKM = rozdiel 33.3 tis.VZKM (cca 33 tis.Euro)
L14 SD 12/21 13.3km 115dní 18.35/32.12 tis.VZKM = rozdiel 13.8 tis.VZKM (cca 13 tis.Euro)
-------------------
L14 teraz 71.55 t.VZKM - návrh 118.57 t.VZKM = rozdiel 47.1 t.VZKM (cca 47 tis.Euro)
L14 navýšenie nákladov = 66%
L16 PD 13/23 18.6km 250dní 60.45/106.95 tis.VZKM = rozdiel 46.5 tis.VZKM (cca 46 tis.Euro)
L16 SD 8/22 18.6km 115dní 17.11/47.56 tis.VZKM = rozdiel 30.5 tis.VZKM (cca 30 tis.Euro)
-------------------
L16 teraz 77.56 t.VZKM - návrh 154.01 t.VZKM = rozdiel 76.5 t.VZKM (cca 76 tis.Euro)
L16 navýšenie nákladov = 99%
Suma-sumárum celkové navýšenie nákladov na týchto 3 linkách = 29+47+76 = 152 tis.Euro
Keďže ani chudery nosné linky L1-L5 by popri luxuse L6 nechceli zaostať:
teraz majú cca 561 t.VZKM, potom by mali o 30% viac, t.j. o 168.3 t.VZKM (cca 168 tis.Euro)
Predpokladám že grécky model by sa dotkol aj liniek L11-L13 a L15 čo by pri najnižšej miere navýšenia (60%) predstavovalo cca 125 t.VZKM, (cca 120 tis.Euro)
Když to pánovi *pvpeter* sečteme
152+168+120, účet dělá 413 tis.Euro, čo je navýšenie (teraz cca 989 t.Euro) = 42%
Môj uzáver je minule že tu bolo 1.034 tis.VZKM, my sme mali podmienku znížiť to o 5%, ak si niekto myslí, že hokej sa dá hrať bez mantinelov ja mu ilúzie brať nebudem (nech sa trebárs hádžu auty)...
Vlasné uzávery nech si každý urobí sám, aby som nedajbože niekoho neurazil...
P.S.
Keďže pánko *pvpeter* má iste veľmi silného sponzora pre MAD Trnava, inak by si iste nedovolil takýto návrh predostrieť pánovi primátorovi, tak ja mu touto cestou učtujem konzultáciu (hodina á 300 Euro) za 450 Euro. Požiadal by som ho týmto o zaslanie identifikačných údajov pre faktúru...
Takto nejako by mala vyzerať optimalizácia. Vybral som tri linky legendárnu 6, dlho kritizovanú 14 a Baumax 16 ktorá by mala ísť zo Zeleného kríčka do Baumaxu.
Odchody doplnkových liniek by mali byť každých 40 min. a to aj v sobotu-nedeľu a žiadne hluché miesta.
Linka 6 – Odchod Okružná
Pondelok-piatok(školský rok)
04 50...05 15 45...06 10 30 50...07 15 45...08 15 45...09 30...10 00 40...11 20...12 00 40...13 00 40...14 00 30 40...15 00 40...16 00 40...17 30...18 00 40...19 30...20 00 40...21 20...22 20
Sobota-Nedeľa-sviatok
05 30...06 10 50...07 30...08 00 40...09 20...10 00 40...11 20...12 00 40...13 20...14 00 40...15 20...16 00 40...17 20...18 00 40...19 20...20 00 40...21 20...22 20
Ale v počítačoch museli vidieť aká je vyťaženosť na spojoch z Vozovky o 14:15 (popr. 14:34)... či to sa záhadne stratilo? 12:55 / 13:30 2x / nič / 14:55? Avšak, všetci budeme extomi, pretože nie aby sa MHD prispôsobila ľudom ale aby sa ľudia prispôsobovali MHD ?
presne som sa čudoval že ani jedna školska linka nejde k SOUE ... síce tam chodí 6 ále ... suhlasim že by mali chodiť na školské linky rano aj poobede dva spoje ktoré by išli návzájom opačným smerom, nehovoriac o zavedení spojov o 12/50 a 14/50( všetci študenti predsa nekončia 6. hodinou o 13/35 (autobusy z prvých zastávok idú 13/30?! - navyše treba zarátať aj čas pre opustenie vyučovacích priestorov a prípadné obedy - absolútna blbosť) --> no čo už narobíme, počítače to takto povedali a tak to bude ... nevadí
Išla som dnes ráno spojom z Prednádražia a bola to čistá katastrofa. 3 meškala už na Tajovského vyše 5 minút. Treba pouvažovať o posune spojov po siedmej hodine o 5-10 minút skôr, aby stíhali do prace aj ľudia, ktorí začínajú o pol ôsmej. Takto sa môže stať, že cestujúcich Vám ubudne. Ja sama budem chodiť peši až pokiaľ sa to bude dať. Sorry, Takúto MHD nepotrebujem. MHD má byť pre ľudí a nie ľudia pre MHD...
1. LEANNA - snad si nemyslite, ze Vam bude chodit autobus kazdych 10 minut ako MHD v Bratislave!?
(reakcia na vyrok "Ja aby som sa dostala na 6hod. na druzbu mi chcete napisat aby som stavala pomaly o 4 ako keby som mala ist do bratislavy?")
2. podla mna, optimalizacia bola robena s hlavnym cielom USETRIT a tomu bolo podriadene vsetko
3. UDIAK - neprecenoval by som poslancov a pracovnikov odboru dopravy a ich schopnost odborne posudit a pripomienkovat optimalizaciu
4. to, aky je vhodny cas prichodu a odchodu zo zastavok pri podnikoch si nemusi nikto cucat z prsta, staci si dat poziadavku na dany podnik. Alebo sa inspirovat primestskymi linkami, vid prichody a odchody do EBO
5. ak je to pravda, tak to je obrovska chyba (reakcia na konstatovanie "SAD TT nemá s optimalizáciou nič spoločné, ona ju len prevádzkuje.")
No to mas veru pravdu. To som zistila,ze skoda slov adresovat na jeho nick. Len ma prekvapilo,ze chce niekto mudrovat a sam ani nevie ako premavaju busy....
SAD TT nemá s optimalizáciou nič spoločné, ona ju len prevádzkuje. Navyše, ak sa nemýlim, tak prevádzkovanie MAD by Ti muselo mesto povoliť a z toho, čo poznám, ako to na Slovensku chodí, ak nemáš na provízie pre zodpovedných na MsÚ, môžeš na nejaké povolenie zabudnúť (jedine, že by si natrafil na nejakého čestného úradníka).
P.S.: poprosím pána Udiaka, aby už na moje príspevky nereagoval, keďže ma jeho urážky nezaujímajú, ďakujem.
Myslím, že je zbytočné pýtať sa na tieto veci, lebo ako si si všimla, pán Udiak každému buď odpovie len na to, čo mu vyhovuje, alebo ho začne urážať. Vlastne nechápem, na čo sa s ním toľkí hádajú, jasne je vidieť, že si stále melie len to svoje. Každopádne ja mu už písať nebudem.
Chlapec, skús sa zamyslieť na čo si dimenzovaný a potom konaj...
Také prekročenie medze únosnosti vie narobiť veľkú šarapatu...
A keď už píšem - PETÍCIA - treba to rozhodne skúsiť, ale keď už, treba vedieť, že čo chcete, zatiaľ to vyzerá na nosenie vody v kýbli z deravým dnom...
A ešte čosi - chcem, a môžem sú dve slovesá s podstatne odlišným významom, ále, čo ja mám zo slovenčinou...
Akú tajnú identitu, ty debko? S urážkami na všetky strany si tu začal ty a keďže ja nie som zástancom kresťanskej zásady o kameni a chlebe, tak si dostal to, čo ti patrí. A za všetkým, čo som ti napísal, si stojím.
nuž moderná doba, treba založiť udalosť na socialnej sieti facebook, vytvoriť petičný hárok s rozumnými požiadavkami (podobne ako to robí greenpeace - podpisovy hárok pre viacej osob, trnavčan to stiahne a da podpisať známym ktori nemaju pristup na internet a pošle na určitú adresu kde sa to zkompletizuje) v elektronickej forme a dať o tom trnavčanom vedieť (capnúť odkaz na udalosť do Mesto Trnava na FB a iných sieťach) . . . myslím si žeby to malo úspech rád sa pridám
Ja som tiez za peticiu ale myslite,ze to pomoze ked si pani nieco tuna schvalia? Vsak tu nejde o to,ze co chcu ludia a ako co navrhuju...tu ide o to ako to im vyhovuje tym co nejazdia busom..lebo ti co jazdia autami navrhuju optimalizaciu....a pre nich je 100%
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.