Inak dostali sme návrh rozpočtu na budúci rok. Pre rekonštrukciu Mierového námestia (cca 3,2 milióna eur), zostane na investície do zvyšku mesta 600 000 eur (150 000 eur pre každú mestskú časť). Toľko stálo približne vyasfaltovať Ulicu J. Zemana. To len pre predstavu, čo sa dá za túto sumu realizovať. Prípadne vybudovať úplne nové detské ihrisko na Karpatskej ulici pri hrádzi (pre malé a stredné deti do cca 12 rokov + vodné prvky). Chodník do Nozdrkoviec v šírke 2m od zastávky MHD po začiatok Nozdrkoviec je odhadovaný na cca 50 000 eur. Cyklotrasa od kruhového objazdu cez Soblahovskú až po cintorín je odhadovaná na 180 000, prebiehajúca rekonštrukcia Olbrachtovej ulice je narozpočtovaná na 245 000 eur. To len pre predstavu.
Fakt to nerád píšem, ale je naozaj malá pravdepodobnosť, že by niekoho napadlo podporiť seriózne rekonštruovať akúkoľvek významnú zástavku MHD na území mesta. Jedinou možnosťou je tlačiť to cez hokejistov, futbalistov alebo cez určitú "vyvolenú" skupinu. Tí sú v presadzovaní svojich záujmov podstatne efektívnejší (čo nie je ich chyba, problém je na opačnej strane).
Ešte k tomu kasseláku. Ak by sa tu vytvorila určitá "sila", ktorá by bola ochotná a schopná aspoň raz za čas koordinovane postupovať, som presvedčený, že by sa dali niektoré veci posunúť.
Pred pár rokmi, keď ŽOS Vrútky vystavila na MSV v Brne svoju "vlajkovú" loď v podobe vozňa 2. triedy, spojili sme sa na servery vlaky.net a zaslali ZSSK niekoľko emailov. V nich sme žiadali jediné. Aby sa to sériovej výroby dostali dvojzásuvky pre každé sedadlo vo vozni (v prototype boli len na začiatku a na konci vozňa).
Pod týmto tlakom ZSSK ustúpila a dnes sú štandardom. Kto pozná trochu vozne Bmpeer, vie o čom vravím. Tu je spomínaný prototyp ešte v Brne na MSV:
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2455
Prečo to píšem. Lebo ak by sme 5-6-7 poslali email s rovnakou otázkou na investičné oddelenie, boli by minimálne prekvapení. Plus nejaký dotaz do Otázok a odpovedí, plus moje otázky cez interpeláciu na mestskom zastupiteľstve, dotaz cez VMČ a pod. A ignorovať to, už by bola predsa len odvaha.
Tu sa chcem poďakovať Draxterovi!
Preto som sa pýtal, či sa táto skupina nejak stretáva a vybehne aspoň raz za pol rok na pivo. Ja to fakt už sám nedávam... A je mi úplne jedno, či to tu číta nejaký vysoký úradník alebo niekto z vedenia mesta. Aby som v 21. storočí chodil a už fakt roky bojoval s mentálnym nastavením kompetentných je už aj na mňa priveľa.
Ak by vyššie napísané vety niekomu dávali zmysel, môže priložiť ruku k dielu. Slušnou formou nič nepokazíme, ak sa budeme pýtať vedúceho:
benjamin.lisacek@trencin.sk
a
podriadených:
jan.korienek@trencin.sk
miroslav.sadecky@trencin.sk
Ďalšou možnosťou je počkať, že nám to tu niekto vyrieši všetko za nás. V takom prípade si zaželajme hlavne veľa (a fakt veľa) šťastia.
Fakt to nerád píšem, ale je naozaj malá pravdepodobnosť, že by niekoho napadlo podporiť seriózne rekonštruovať akúkoľvek významnú zástavku MHD na území mesta. Jedinou možnosťou je tlačiť to cez hokejistov, futbalistov alebo cez určitú "vyvolenú" skupinu. Tí sú v presadzovaní svojich záujmov podstatne efektívnejší (čo nie je ich chyba, problém je na opačnej strane).
Ešte k tomu kasseláku. Ak by sa tu vytvorila určitá "sila", ktorá by bola ochotná a schopná aspoň raz za čas koordinovane postupovať, som presvedčený, že by sa dali niektoré veci posunúť.
Pred pár rokmi, keď ŽOS Vrútky vystavila na MSV v Brne svoju "vlajkovú" loď v podobe vozňa 2. triedy, spojili sme sa na servery vlaky.net a zaslali ZSSK niekoľko emailov. V nich sme žiadali jediné. Aby sa to sériovej výroby dostali dvojzásuvky pre každé sedadlo vo vozni (v prototype boli len na začiatku a na konci vozňa).
Pod týmto tlakom ZSSK ustúpila a dnes sú štandardom. Kto pozná trochu vozne Bmpeer, vie o čom vravím. Tu je spomínaný prototyp ešte v Brne na MSV:
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2455
Prečo to píšem. Lebo ak by sme 5-6-7 poslali email s rovnakou otázkou na investičné oddelenie, boli by minimálne prekvapení. Plus nejaký dotaz do Otázok a odpovedí, plus moje otázky cez interpeláciu na mestskom zastupiteľstve, dotaz cez VMČ a pod. A ignorovať to, už by bola predsa len odvaha.
Tu sa chcem poďakovať Draxterovi!
Preto som sa pýtal, či sa táto skupina nejak stretáva a vybehne aspoň raz za pol rok na pivo. Ja to fakt už sám nedávam... A je mi úplne jedno, či to tu číta nejaký vysoký úradník alebo niekto z vedenia mesta. Aby som v 21. storočí chodil a už fakt roky bojoval s mentálnym nastavením kompetentných je už aj na mňa priveľa.
Ak by vyššie napísané vety niekomu dávali zmysel, môže priložiť ruku k dielu. Slušnou formou nič nepokazíme, ak sa budeme pýtať vedúceho:
benjamin.lisacek@trencin.sk
a
podriadených:
jan.korienek@trencin.sk
miroslav.sadecky@trencin.sk
Ďalšou možnosťou je počkať, že nám to tu niekto vyrieši všetko za nás. V takom prípade si zaželajme hlavne veľa (a fakt veľa) šťastia.
MA MHD
Linka 18 chodila takmer prázdna aj v "x", nieto ešte v "a".
Ja väčšinou cestujem z hornej zastávky (Saratovská, ZŠ), a teda pamätám si desiatky spojov L 18, ktoré napríklad na Saratovskej, pri parku ani nezastali, podobne ani na Inoveckej, Soblahovskej, 25 a podobne.
Takto to bolo na všetkých večerných spojoch v "x" smer mesto a cez víkend obojsmerne na viac ako polovici spojov.
18 chodila plná jedine na Dušičky a to sú 2-3 dni do roka.
Ako, naozaj takmer denne cestujem na Juh I (nakoľko tam bývam) a obzvlášť v "a" chodievam a aj som chodil rôznymi spojmi a rôznymi linkami. Tak hádam nemám halucinácie ?
A 5 bola minimálne od 18.8.2012 využívanejšia ako 18 a aj ako 15 (preto nevidím stále extra význam v pridávaní spojov na bývalú L15 v "a", kde chodia spoje prázdne a znižovaní počtu tam, kde chodia plnšie).