Inak dostali sme návrh rozpočtu na budúci rok. Pre rekonštrukciu Mierového námestia (cca 3,2 milióna eur), zostane na investície do zvyšku mesta 600 000 eur (150 000 eur pre každú mestskú časť). Toľko stálo približne vyasfaltovať Ulicu J. Zemana. To len pre predstavu, čo sa dá za túto sumu realizovať. Prípadne vybudovať úplne nové detské ihrisko na Karpatskej ulici pri hrádzi (pre malé a stredné deti do cca 12 rokov + vodné prvky). Chodník do Nozdrkoviec v šírke 2m od zastávky MHD po začiatok Nozdrkoviec je odhadovaný na cca 50 000 eur. Cyklotrasa od kruhového objazdu cez Soblahovskú až po cintorín je odhadovaná na 180 000, prebiehajúca rekonštrukcia Olbrachtovej ulice je narozpočtovaná na 245 000 eur. To len pre predstavu.
Fakt to nerád píšem, ale je naozaj malá pravdepodobnosť, že by niekoho napadlo podporiť seriózne rekonštruovať akúkoľvek významnú zástavku MHD na území mesta. Jedinou možnosťou je tlačiť to cez hokejistov, futbalistov alebo cez určitú "vyvolenú" skupinu. Tí sú v presadzovaní svojich záujmov podstatne efektívnejší (čo nie je ich chyba, problém je na opačnej strane).
Ešte k tomu kasseláku. Ak by sa tu vytvorila určitá "sila", ktorá by bola ochotná a schopná aspoň raz za čas koordinovane postupovať, som presvedčený, že by sa dali niektoré veci posunúť.
Pred pár rokmi, keď ŽOS Vrútky vystavila na MSV v Brne svoju "vlajkovú" loď v podobe vozňa 2. triedy, spojili sme sa na servery vlaky.net a zaslali ZSSK niekoľko emailov. V nich sme žiadali jediné. Aby sa to sériovej výroby dostali dvojzásuvky pre každé sedadlo vo vozni (v prototype boli len na začiatku a na konci vozňa).
Pod týmto tlakom ZSSK ustúpila a dnes sú štandardom. Kto pozná trochu vozne Bmpeer, vie o čom vravím. Tu je spomínaný prototyp ešte v Brne na MSV:
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2455
Prečo to píšem. Lebo ak by sme 5-6-7 poslali email s rovnakou otázkou na investičné oddelenie, boli by minimálne prekvapení. Plus nejaký dotaz do Otázok a odpovedí, plus moje otázky cez interpeláciu na mestskom zastupiteľstve, dotaz cez VMČ a pod. A ignorovať to, už by bola predsa len odvaha.
Tu sa chcem poďakovať Draxterovi!
Preto som sa pýtal, či sa táto skupina nejak stretáva a vybehne aspoň raz za pol rok na pivo. Ja to fakt už sám nedávam... A je mi úplne jedno, či to tu číta nejaký vysoký úradník alebo niekto z vedenia mesta. Aby som v 21. storočí chodil a už fakt roky bojoval s mentálnym nastavením kompetentných je už aj na mňa priveľa.
Ak by vyššie napísané vety niekomu dávali zmysel, môže priložiť ruku k dielu. Slušnou formou nič nepokazíme, ak sa budeme pýtať vedúceho:
benjamin.lisacek@trencin.sk
a
podriadených:
jan.korienek@trencin.sk
miroslav.sadecky@trencin.sk
Ďalšou možnosťou je počkať, že nám to tu niekto vyrieši všetko za nás. V takom prípade si zaželajme hlavne veľa (a fakt veľa) šťastia.
Fakt to nerád píšem, ale je naozaj malá pravdepodobnosť, že by niekoho napadlo podporiť seriózne rekonštruovať akúkoľvek významnú zástavku MHD na území mesta. Jedinou možnosťou je tlačiť to cez hokejistov, futbalistov alebo cez určitú "vyvolenú" skupinu. Tí sú v presadzovaní svojich záujmov podstatne efektívnejší (čo nie je ich chyba, problém je na opačnej strane).
Ešte k tomu kasseláku. Ak by sa tu vytvorila určitá "sila", ktorá by bola ochotná a schopná aspoň raz za čas koordinovane postupovať, som presvedčený, že by sa dali niektoré veci posunúť.
Pred pár rokmi, keď ŽOS Vrútky vystavila na MSV v Brne svoju "vlajkovú" loď v podobe vozňa 2. triedy, spojili sme sa na servery vlaky.net a zaslali ZSSK niekoľko emailov. V nich sme žiadali jediné. Aby sa to sériovej výroby dostali dvojzásuvky pre každé sedadlo vo vozni (v prototype boli len na začiatku a na konci vozňa).
Pod týmto tlakom ZSSK ustúpila a dnes sú štandardom. Kto pozná trochu vozne Bmpeer, vie o čom vravím. Tu je spomínaný prototyp ešte v Brne na MSV:
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2455
Prečo to píšem. Lebo ak by sme 5-6-7 poslali email s rovnakou otázkou na investičné oddelenie, boli by minimálne prekvapení. Plus nejaký dotaz do Otázok a odpovedí, plus moje otázky cez interpeláciu na mestskom zastupiteľstve, dotaz cez VMČ a pod. A ignorovať to, už by bola predsa len odvaha.
Tu sa chcem poďakovať Draxterovi!
Preto som sa pýtal, či sa táto skupina nejak stretáva a vybehne aspoň raz za pol rok na pivo. Ja to fakt už sám nedávam... A je mi úplne jedno, či to tu číta nejaký vysoký úradník alebo niekto z vedenia mesta. Aby som v 21. storočí chodil a už fakt roky bojoval s mentálnym nastavením kompetentných je už aj na mňa priveľa.
Ak by vyššie napísané vety niekomu dávali zmysel, môže priložiť ruku k dielu. Slušnou formou nič nepokazíme, ak sa budeme pýtať vedúceho:
benjamin.lisacek@trencin.sk
a
podriadených:
jan.korienek@trencin.sk
miroslav.sadecky@trencin.sk
Ďalšou možnosťou je počkať, že nám to tu niekto vyrieši všetko za nás. V takom prípade si zaželajme hlavne veľa (a fakt veľa) šťastia.
MA MHD
Smer mesto:
Linka 17 by vychádzala zo zastávky Saratovská, ZŠ, vždy o x:20. Zachádzala by na Juh II, kde by bola okolo x:25, čo je oproti súčasnému stavu rozdiel iba dve minúty a predpokladám, že to nespôsobí problémy. Zo Saratovskej by tak bol dokonalý 20 minútový preklad.
Smer Juh:
Zo zastávky pri SAD by spoje L7 odchádzali tak ako dnes. Najprv by zašli na Juh II a následne na konečnú Saratovská, ZŠ. Tento smer by si však vyžiadal nasledovné úpravy (ktoré ale nie sú nutnosťou):
- linku 11 by som z Kubrice posunul o 7 minút skôr
- linke 4 by som predĺžil jazdnú dobu o 3 minúty - aspoň by sa eliminovali jej pravidelné víkendové meškania
Výsledok: posilnenie dopravy na Juh I na 20 min. interval smer mesto a rovnaký interval s menšími odchýlkami smer Juh, bez obmedzenia pre obyvateľov Juhu II, keďže by sme sa vozili cez zachádzku mi z Juhu I a nie oni.
Okrem tohto som mal aj nasledovné pripomienky:
- premenovanie zastávok
Saratovská, ZŠ > Saratovská
Saratovská, pri parku > Šmidkeho
Inovecká > Družstevná
Inovecká, stred > Inovecká
Bratislavská, Old Herold > Old Herold prípadne Kvetná
- zlúčenie liniek 3 a 13, do jednej s trasou linky 13:
Výhody: nevyužívalo by sa neprehľadné odbočenie Hanzlíkovská > Detské mestečko, v Zlatovciach a Istebníku by sa muselo udržovať menej zastávok, uvoľnené označníky by sa mohli presunúť na výstupišta alebo na Biskupice, cintorín, obsluhovaná by bola iba zastávka Istebnícka smer Kasárenská, ktorá je v strede Istebníka (bola totiž pripomienka ku polohe tejto zastávky smer Bratislavská) a hlavná výhoda posilnenie terajšej linky 13
- zrušenie priebežných konečných, v prípade ak SAD nebude vedieť zabezpečiť ani v budúcnosti správne informácie pre cestujúcich
- presmerovanie linky 23 do trasy Východná - Tatranská (zastávka na ul. Cintorínska) - Partizánska - Centrum - Stanice. Oblasť okolo Partizánskej je podobná Novinám a obsluhu by si zaslúžila. Prebieha tam tiež nová výstavba. Linka 23 by bola na to ideálna, a pre obyvateľov Východnej by to zásadné zmeny neprinieslo
- zavedenie kĺbových spojov na linke 11 ráno aj popoludní. Napríklad aj dnes spoje o 7:30 - Hasičská smer Juh a 15:17 Braneckého smer Kubrica veľmi plné. A podobne mnoho ďalších.
- zvážiť opodstatnenosť spojov na zastávku Opatová, družstvo - nakoľko jazdia úplne prázdne. Namiesto toho radšej posilniť obsluhu Opatovej po 20. hodine.
Čo poviete na pripomienky?