Ešte by som sa zamyslel nad počtami. Ako som už dávnejšie spomenul, tak DP prevádzkuje iba 3 schopné klbáky. To je všetko. SORky sú spracovaním na rozdiel od trolejových verzií úplná fušerina. V interiéry všetko vrzgá a už na mňa dnu aj pršalo. Ak je takto spracovaná aj mechanická časť, nečudujem sa poruchám. Citybus som nikdy nemal ako cestujúci rád, lebo väčšina sedadiel je dimenzovaná na ľudí do 160cm a spolu s Citeliskami je neoddeliteľnou súčasťou cestovania nekonečné klepanie plastov (v Košiciach som videl už v Citelise aj plast držiaci iba na jednej skrutke, čo už bolo na hranici bezpečnosti).
O nákupe nových klbákov stále nič nepočuť a aj keby to vyšlo a aj keby sa podarilo nejak uprosiť mesto o nejaké financie + podnik by si zobral nejaký úver, tak sa kúpi všetkých 10 plánovaných. To je 13 vozidiel spĺňajúcich normy 21. storočia a ak sa nemýlim výprava v špičke je okolo 21-22. Navyše neverím, že pri tomto tempe obstarávaní sa dočkáme autobusov skôr ako v 2022. Do vtedy to podľa mňa ešte nejaká Karosa, poprípade Citybus vzdá (a ani SORky sa zázračne nestanú spoľahlivé) a budeme radi za kĺbovú výpravú na celodenkách, nie nízkopodlažnú . A čo sa týka vypravovania cez víkend, tak určite by mala byť priorita vypravovanie vozidiel s čo najväčšou pohodlnosťou pre cestujúcich.
Z toho mi vychádza určite nákup strojov zo západu, lebo zaškolenie zamestnancov a nový softvér na diagnostiku nemôže byť drahší, ako večne kriesenie historičákov, ktoré sa nejakou náhodou vyskytli vo výprave.
O nákupe nových klbákov stále nič nepočuť a aj keby to vyšlo a aj keby sa podarilo nejak uprosiť mesto o nejaké financie + podnik by si zobral nejaký úver, tak sa kúpi všetkých 10 plánovaných. To je 13 vozidiel spĺňajúcich normy 21. storočia a ak sa nemýlim výprava v špičke je okolo 21-22. Navyše neverím, že pri tomto tempe obstarávaní sa dočkáme autobusov skôr ako v 2022. Do vtedy to podľa mňa ešte nejaká Karosa, poprípade Citybus vzdá (a ani SORky sa zázračne nestanú spoľahlivé) a budeme radi za kĺbovú výpravú na celodenkách, nie nízkopodlažnú . A čo sa týka vypravovania cez víkend, tak určite by mala byť priorita vypravovanie vozidiel s čo najväčšou pohodlnosťou pre cestujúcich.
Z toho mi vychádza určite nákup strojov zo západu, lebo zaškolenie zamestnancov a nový softvér na diagnostiku nemôže byť drahší, ako večne kriesenie historičákov, ktoré sa nejakou náhodou vyskytli vo výprave.
Jur@j