. Myslím, že nič nebráni výrobcovi, aby sa prihlásil do oboch prípadne aj viac kategórií, veď kĺbové vozy vychádzajú zo sólo vozov. Aspoň sa tak zvýši transparentnosť (korupcie a lobizmu je teraz všade dosť) pri výbere a v neposlednom rade aj možnosť presadenia sa iného výrobcu s možno lepším výrobkom.
Bavíme sa teda o spoľahlivosti jednotlivých vozidiel a či je správne, resp. vhodné, že sa na linky vypravujú aj staršie autobusy, ak má dopravca v danom období dostatok pojazdných novších nízkopodlažných autobusov.
BA SORky sú proste v dobrom stave.
rexino
O nákupe nových klbákov stále nič nepočuť a aj keby to vyšlo a aj keby sa podarilo nejak uprosiť mesto o nejaké financie + podnik by si zobral nejaký úver, tak sa kúpi všetkých 10 plánovaných. To je 13 vozidiel spĺňajúcich normy 21. storočia a ak sa nemýlim výprava v špičke je okolo 21-22. Navyše neverím, že pri tomto tempe obstarávaní sa dočkáme autobusov skôr ako v 2022. Do vtedy to podľa mňa ešte nejaká Karosa, poprípade Citybus vzdá (a ani SORky sa zázračne nestanú spoľahlivé) a budeme radi za kĺbovú výpravú na celodenkách, nie nízkopodlažnú
Z toho mi vychádza určite nákup strojov zo západu, lebo zaškolenie zamestnancov a nový softvér na diagnostiku nemôže byť drahší, ako večne kriesenie historičákov, ktoré sa nejakou náhodou vyskytli vo výprave.