Druha konecna liniek 26 a 80? To je pre mna novinka! To sa akoze vodic vykloni z budky a povie „10 minut prestavka“ – ako v Zarnovici? 
Co vobec z takej prestavky ma? Vsak na Tatranskej ani Viestovej sa nema kde vycurat alebo si nieco kupit pod zub.
A co cestujuci? Musia vystupit a cviknut si novy listok alebo mozu ostat sediet
Mimochodom, kam chodia soferi curat a podobne? Nikde som ziadnu budku alebo aspon zachod na konecnej nevidel. Curaju snad na Uhlisku do Hrona?
BTW - raz som cital, ze niekde v Rusku v metre cural masinfirer za jazdy do tunela, padol pod vlak a cestujuci na stanici zdesene cumeli, ze ten vlak co nezastavil bol bez vodica. (Pre tych co maju radi stastne konce - ten vlak potom zastavil nejaky zabezpecovaci system, ktory bol na tej trase vybudovany.)
Ku klbakom (Kami) – najefektivnejsie by bolo postavit do Sasovej vlak, ktory by raz za hodinu zobral vsetkych ludi.
Mozno su klbaky vyuzite v spicke, ale v sedle chodia poloprazne alebo sa potom predlzuju intervaly a tym sa znizuje atraktivita linky a pocet cestujucich:(.
Ze je u 22 spickovy interval 6 minut? Mozno poobede, ale je prekladany 12 minutovym. Neviem aka linka by mohla chodit v tych dierach, lebo 20 ma interval dost iracionalny. Obcas mam pocit, ze na niektorych linkach zostavoval cestovny poriadok generator nahodnych cisel. Nic nie je krajsie ako zapamatat si odchody linky, ktora chodi kazdu hodinu v uplne inom case. (BTW- dodnes si pamatam 23:50, 1:05, 3:20 - Blavaci vedia o co ide:) )
Preco by nemohol chodit solo bus v kratsich intervaloch? V sedle by potom malo viac busov volno, pricom intervaly by mohli byt stale znesitelne.
Klbaky stoja zbytocne dlho na zastavkach!!!
Navyse pri trolejbusoch sa zdrzuju aj 14Tr-ky, kde su uz ludia davno nastupeny ale do 15Tr pred nou este stale nastupuju.
To ze ma MHD rovnaky pocet busov ako aj ich zlozenie uz x rokov sa mi zda skor prehnane konzervativne ako racionalne.
Priestor pre SOR-y alebo ine mensie verzie busov vidim hlavne v smeroch Molca, Salkova, Senica, Nemce, Ulanka, Harmanec, Novy Svet, Kremnicka, Badin, Hronsek, Uhlisko (tam je aj ten maly Mercedes moc! – naco sa tam pre boha sere velky Citybus?), Stara Sasova, mozno aj Mladeznicka.
Cez vikendy by som potom nasadzoval co najmensie busy na co najvacsie mnozstvo liniek, aby mohli byt co najkratsie intervaly. Nocne linky detto.
Este jedna vec mi nie je velmi jasna. Preco ma 25 a 91 uplne rovnaku trasu a 2 rozne cisla. Nebolo by vhodnejsie napr. oznacenie 25E a v cestovnom poriadku poznamka – * spoj zastavuje len na zhodne oznacenych zastavkach. Detto nejake linky do Harmanca myslim.
A podobne oznacenie A,B,C... by bolo podla mna vhodne zaviest na linkach, ktore sa vyraznejsie vetvia, rozne koncia a pod. ... hlavne mam na mysli linky do Podlavic, Hamanca a Badina/Vlkanovej a pod.

Co vobec z takej prestavky ma? Vsak na Tatranskej ani Viestovej sa nema kde vycurat alebo si nieco kupit pod zub.
A co cestujuci? Musia vystupit a cviknut si novy listok alebo mozu ostat sediet

Mimochodom, kam chodia soferi curat a podobne? Nikde som ziadnu budku alebo aspon zachod na konecnej nevidel. Curaju snad na Uhlisku do Hrona?
BTW - raz som cital, ze niekde v Rusku v metre cural masinfirer za jazdy do tunela, padol pod vlak a cestujuci na stanici zdesene cumeli, ze ten vlak co nezastavil bol bez vodica. (Pre tych co maju radi stastne konce - ten vlak potom zastavil nejaky zabezpecovaci system, ktory bol na tej trase vybudovany.)
Ku klbakom (Kami) – najefektivnejsie by bolo postavit do Sasovej vlak, ktory by raz za hodinu zobral vsetkych ludi.

Mozno su klbaky vyuzite v spicke, ale v sedle chodia poloprazne alebo sa potom predlzuju intervaly a tym sa znizuje atraktivita linky a pocet cestujucich:(.
Ze je u 22 spickovy interval 6 minut? Mozno poobede, ale je prekladany 12 minutovym. Neviem aka linka by mohla chodit v tych dierach, lebo 20 ma interval dost iracionalny. Obcas mam pocit, ze na niektorych linkach zostavoval cestovny poriadok generator nahodnych cisel. Nic nie je krajsie ako zapamatat si odchody linky, ktora chodi kazdu hodinu v uplne inom case. (BTW- dodnes si pamatam 23:50, 1:05, 3:20 - Blavaci vedia o co ide:) )
Preco by nemohol chodit solo bus v kratsich intervaloch? V sedle by potom malo viac busov volno, pricom intervaly by mohli byt stale znesitelne.
Klbaky stoja zbytocne dlho na zastavkach!!!
Navyse pri trolejbusoch sa zdrzuju aj 14Tr-ky, kde su uz ludia davno nastupeny ale do 15Tr pred nou este stale nastupuju.
To ze ma MHD rovnaky pocet busov ako aj ich zlozenie uz x rokov sa mi zda skor prehnane konzervativne ako racionalne.
Priestor pre SOR-y alebo ine mensie verzie busov vidim hlavne v smeroch Molca, Salkova, Senica, Nemce, Ulanka, Harmanec, Novy Svet, Kremnicka, Badin, Hronsek, Uhlisko (tam je aj ten maly Mercedes moc! – naco sa tam pre boha sere velky Citybus?), Stara Sasova, mozno aj Mladeznicka.
Cez vikendy by som potom nasadzoval co najmensie busy na co najvacsie mnozstvo liniek, aby mohli byt co najkratsie intervaly. Nocne linky detto.
Este jedna vec mi nie je velmi jasna. Preco ma 25 a 91 uplne rovnaku trasu a 2 rozne cisla. Nebolo by vhodnejsie napr. oznacenie 25E a v cestovnom poriadku poznamka – * spoj zastavuje len na zhodne oznacenych zastavkach. Detto nejake linky do Harmanca myslim.
A podobne oznacenie A,B,C... by bolo podla mna vhodne zaviest na linkach, ktore sa vyraznejsie vetvia, rozne koncia a pod. ... hlavne mam na mysli linky do Podlavic, Hamanca a Badina/Vlkanovej a pod.
)
Kami
Niekde by sa dali nazvy vylepsit, ale podla mna nie je jednoznacnejsi nazov ako napr. Mlynska otocka. Ak sa to bude menit tak treba dooobre rozmyslat a spravit to komplexne.
Petik> chodi sem sice malo ludi (asi len Well sa v BB aj zdrziava) ale to chce cas. Vsak sme sa bali ze tu budeme diskutovat len ja s Majklom
Inak zastavka Partizanska, Globtel by sa mala volat Eurotel - predajna Globtel sa prestahovala na ul 29. augusta
CP 31 ... : da sa to samozrejme - linky 31, 6, 7 a 26 su v podstate priebezne akurat by bolo treba oznacit ked nieco konci na tej konecnej. Linka 80 nie je priebezna, ma riadnu pauzu (podobne vlastne aj 26 cez vikend)
klbaky: vidno Petik, ze si dlho nebol v BB. Od Vianoc jazdia uz len solo autobusy cez vikend. A robi to trochu problemy na linke 22, vozy su tam vytazene ako cez tyzden. Nesuhlasim, ze treba zrusit klbaky uplne. Pozri na linku 34, tam by sa uzivili aj supravy. Spickovy interval je 6 minut na 22, podobne na 25+91 a 34 ma 8 minut. Kapacita solo vozu je skoro 100 miest (31+63) klbak ma 150 nominalne. Efektivnejsie prepravis 300 ludi 2xklb ako 3xsolo. Co sa tyka auta, benzin v meste vyjde na tie 3 Sk/km, je na tebe co si vyberies.
pri ceste do prace potrebuje cestujuci bud 8 Sk, alebo 8+4 Sk cestovne (prestup). To iste domov. Cipove karty a nastupovanie prednymi dvermi ma niekolko nasledkov.
- pozitivne - zvysili sa trzby MHD, je presny prehlad o vytazenosti, nie je predpoklad dalsieho zvysovania cestovneho, moznost investovat do obnovy vozoveho parku, nuti ludi k pohybu
- negativne - spomalenie dopravy na vytazenych spojoch, zvysenie nakladov pre ludi odkazanych na MHD
Klbaky sa musia kupovat aj preto, ze mnohe Ikarusy uz prosia o vyradenie, dokonca by bolo mozno dobre posilnit linku 91 o dalsi voz. Naopak na midibusy nie je vela priestoru. Musis mysliet na prepravu ludi v spicke - to sa tyka liniek 33 a 42, kde inak bohato staci midibus. Mozno tam pribudne nejaky SOR, ale hlavne je nahradit Ikarusy. Neviem ci vies, ale celkovy pocet autobusov a podiel klbakov sa za roky prakticky nezmenil
zisk: je to cela BBDS, alebo MHD ? Ale zisk by mali dosiahnut aj tento rok. Dolezitejsi ako uctovny zisk je cash flow (zisk+odpisy), z neho sa da investovat.