Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
VLK: v BB máme aj EMtesty tretej generácie s grafickým poľom aj čitateľné zboku.
Reakcia na: DzurO #5960:
nooo, ved kym mas za co chodit nakupovat, tak je to v pohode... ?
Pozerajte AZTV davaju tam stanovisko mesta k situacii v Mhd
Týmto svojím vyhlásením náš 'najlepší a pre blaho občana všetko robiaci' primátor priznal toľko vlastných chýb, že ani netuší... Keby mal mestský DP, tak nemá takýto problém...
Reakcia na: Janula #5955:
My sa mame horsie ale niekdo sa ma lepsie 😞. Ja tiez cakam kedy sa to zmeni ale aspon nakupovat mozme ist zo vsekych sidlisk bez prestupu huraaaaaaaa !! ?
Reakcia na: Host #5958:

uvedom si, že BB používa najstaršie typy displejov, aké sa kedy robili. BB doposiaľ neobnovila pôvodné textové tabule za novšie grafické. a to ešte nehovorím o nových typoch tabúť, kde sa podarilo odstrániť problémy vysokosvietivých LED [tzv. fľakaté tabule, mapy, rôzne intenzity, problémy s čítaním tabúľ pri pohľade zboku a pod.]
poprípade mám fotky z autosalónu NITRA z min. roku (2004) a tam je to všetko dobre vidieť...
nehovorím, že BUSE sú horšie, ale taktiež sa to nedá povedať o EMtest-e. mal som možnosť vidieť, a tí, ktorí videli mi to potvrdia...
VLK
Bez urážky, ale když vidim ty vaše displaye Emtest apod., tak děkuju Bohu (i když v něj nevěřim), že ČR používá pouze BUSE. BUSE je 100x přehlednější, výraznější a čitelnější . Ale jinak máte nádhernej nátěr vozidel, jak od Kotase. ? ? ? ?
Reakcia na: prevzate z www.banskabystrica.sk #5954:
Pan primator,
neviem, ci budete citat, co teraz pisem. Nie som clovek, ktory
sa az tak vyzna do politiky, ale vysvetlite nam, ako je mozne,
ze jedine Banska Bystrica ma taketo problemy? Ako je mozne,
ze ostatne mesta si tieto situacie vedia riesit. A nezda sa vam
trosku detinske, ze ak nemam celu sumu na dotaciu, tak neposkytnem nic? Ak by ste aspon ciastocne prispeli z rozpoctu mesta, nemuseli by sa zrusit vsetky spoje, ktore sa zrusili a nemuseli by sa az tak rapidne zmenit ceny cestovnych listkov, vratanie zrusenia akychkolvek zliav. Vezmite si napr. moj pripad. Byvam v Nemciach, momentalne som doma na rizikovom tehotenstve, poberam len polovicu prijmu, aky som mala doteraz, ked som pracovala, moje naklady na lieky sa minimalne zdvojnasobili, pretoze potrebujem lieky ako diabeticka aj lieky, ktore mi udrzuju tehotenstvo. Minimalne 1 az 2x do tyzdna chodim na rozne kontroly do Rooseweltovej nemocnice. Doteraz som akotak vychadzala, pretoze mam preukaz ZTP, takze dopravu mam zdarma, ale povedzte mi, ak za kazdu cestu do nemocnice a domov zaplatim za 4 cesty autobusom (vratane prestupov), z coho potom asitak budem zit? Nemozem nechodit na kontroly, aby som neohrozila zivot svojho dietata. Dost, ze preukaz ZTP prestava mat aku-taku platnost, pretoze Vas menovec, p. Zajac, zrusil, ze drzitelia ZTP neplatili za recept, od 1. 1. to uz nie je platne, vy, ako som sa dopocula, mienite zrusit oslobodenie od platenia dane za psa pri drzitelovi ZTP, tak naco nam tie preukazy budu, ake aspon minimalne vyhody nam tento stat poskytne? Zdravotne tazko postihnuti ludia maju omnoho vacsie naklady ako zdravi ludia, preco to nikto nevidi? Preco nam chcete zobrat aj tu poslednu utechu, vyuzivat MHD bezplatne? Ak mi odpoviete, budem Vam velmi vdacna.
Uz treti den sledujem tuto diskusiu na stranke. Myslim si, ze uz davno neboli obyvatelia BB tak rovnako naladení na jednu strunu ako teraz. Vsetci sme ochotni podpisat peticie za obnovenie MHD, odvolanie primatora, zapojit sa do strajku, ale chcelo by to viac organizovanosti. Podpisala som peticiu proti zruseniu L24, ale kde vsade je k dispozicii? Nachadza sa niekde aj peticia za odvolanie primatora? Deje alebo bude sa diat nieco v centre na nam. SNP? Ludia maju urcite chut nielen nadavat a cakat na den D, kedy zdvihnu ceny, ale aj nieco urobit a posunut veci dopredu.
Reakcia na: DzurO #5950:
to iste, ale ked si bude stat doprava tak vela, rozmyslis si, ci tam pojdes busom alebo radsej peso.
Ako je mozne, ze kazdy rok sa mame horsie a horsie? Nemalo
by sa to uberat opacnym smerom?

prevzate z www.banskabystrica.sk

pridané: 5.1.2005 (14:24:20)
Stanovisko primátora mesta
Stanovisko k situácií v mestskej hromadnej doprave (MHD)

Dovoľte mi zareagovať na diskusné príspevky k situácií v MHD. Bohužiaľ spoločnosť SAD dosiahla, aspoň zatiaľ, to čo chcela. Zvaliť vinu na mesto. Mesto neposkytlo dotáciu na MHD a tým spôsobilo všetky problémy, ktoré nastali po 1.1.2005. Vôbec si ako občania tohto mesta neuvedomujete, že poskytnutie dotácie na MHD bolo podmienené zvýšením miestnych daní. Kto platí dane v tomto meste? Vy. Občania tohto mesta. To znamená, že by to bolo prijateľnejšie platiť mestu zvýšené dane o 54 mil. Sk, to je dotácia poskytnutá štátom v roku 2004 na prevádzku MHD, a tak zabezpečiť jej financovanie? Mesto malo v roku 2004 rozpočtovaný výnos na dani z nehnuteľností 71 mil. Sk. To znamená, že by muselo zvýšiť dane skoro o 80 %, aby mohlo financovať MHD. Vtedy by to bolo v poriadku? A aký by bol koniec takéhoto postupu? SAD by dostala to, čo žiadala a nadávalo by sa ďalej na mesto. Málokto totiž v tomto meste by bol schopný zaplatiť daň vyššiu o 80 % a mesto musí dane zo zákona vymáhať. Či chce, alebo nie.
Keby aj SAD dostala cez zvýšené dane dotáciu, čo by sme pre Vás týmto dosiahli. Myslíte, že zlepšenie úrovne poskytovaných služieb, alebo redukciu nákladov monopolného dopravcu v meste? Ako chceme hovoriť o racionalizácií SAD, ktorá dostávala ročne vysoké dotácie od štátu? Tým že im poskytneme tie isté výhody? Ako má mesto poskytnúť dotáciu MHD z Vašich peňazí, keď nemá prístup k účtovným dokladom SAD, aby Vás s čistým svedomím mohlo zaťažiť vyššími daňami? Naozaj si myslíte, že to je koncepčný prístup a riešenie pre občanov mesta, že poskytneme financie SAD bez toho, aby sme sa nad nimi zamysleli. A čo ak na ďalší rok budú potrebovať namiesto 54 mil. 100 mil.? Aj to zaplatíte Vy?
A teraz mi dovoľte prejsť k faktom a legislatíve. Čo mesto musí a môže. Mesto zo zákona udeľuje dopravnú licenciu a schvaľuje cestovný poriadok na autobusové linky. Nič iné. Dopravnú licenciu a cestovný poriadok na trolejbusové linky schvaľuje VÚC. Zároveň VUC schvaľuje cenu cestovných lístkov a zľavy na obidva druhy dopravy: autobusovú a trolejbusovú. Čo z tohto vychádza? Že mesto má poskytnúť dotáciu SAD, ale okrem schválenia cestovného poriadku aj to len autobusových liniek, nemá žiadnu inú kompetenciu. Nemá ani len právo vidieť všetky účtovné doklady tejto spoločnosti, neschvaľuje cenu lístka ani zľavy. Okrem toho platný cestovný poriadok od 1.1.2005 autobusových liniek mesto SAD neschválilo a teda ani nesúhlasilo so zrušením linky č. 24.
Mesto Banská Bystrica má akciovú spoločnosť, ktorá vlastní 35 autobusov a 2 trolejbusy, nakúpené zo štátnych dotácií a tie prenajíma SAD. Od roku 1997 ich každoročne prenajíma SAD za cenu nižšiu, ako boli odpisy (náklady) na nakúpené trolejbusy. Čo to znamená? Že cena nájmu trolejbusov nepokrýva ani náklady spojené s ich nakúpením a nie je v žiadnom prípade trhová, teda je nižšia, ako keby tieto trolejbusy prenajímala iná komerčná spoločnosť. Ak je nižšia, znamená to, že sa šetria financie SAD na úkor mestskej spoločnosti. Za rok táto úspora predstavuje výšku 26 mil. Sk, ktorú SAD nemusí platiť. Nemyslíte, že tým že niekto neplatí to čo má, znamená že dostáva dotáciu?
A na záver už iba jednu myšlienku. SAD je monopolný prepravca v tomto meste. Tak ako vo všetkom, tak aj v oblasti zabezpečenia dopravy to nie je dobre. A toto je výsledok. Čo dosiahnete ako občania tlakom na mesto? Že nakoniec povolí a dá SAD, ako obchodnej spoločnosti, dotáciu a podrží ju v jej monopolnom postavení, aby ďalší rok žiadala 2 krát viac. To nie je služba pre Vás, pre občanov tohto mesta a preto Vás prosím o pochopenie. V každom prípade sa vám chcem poďakovať za váš záujem o veci verejné, hoci vás k tomu vyprovokovali opatrenia v oblasti MHD, ktoré sa bytostne dotýkajú občanov mesta. Verím, že v budúcnosti vám nebudú ľahostajné ani iné problémy, ktoré sa v meste vyskytnú. Preto vám ešte raz ďakujem a zároveň oznamujem, že som listom zo dňa 3.1.2005 vyzval SAD na predloženie zmien cestovného poriadku autobusových liniek a zároveň upozornil, že v prípade nesplnenia tejto povinnosti budem postupovať v zmysle zákona a ako správny orgán uplatním sankcie voči SAD.



Ing. Ján Králik, CSc.
primátor mesta
Reakcia na: Ja #5949:
suhlasim so vsetkym s tebou az na jednu vec. Ak porovnavas bystricu z prahou je mala, no na slovenske pomery je velka. Mozno nie obyvatelmi ale rozlohou urcite. Co sa tyka tej peticie. Suhlasim a rad sa zapojim aj do akeho kolvek strajku. Proste nie je mozne aby tie tupe hlavy na magistrate si z nas robili volou. Treba s tym nieco robit. ?
Heh, na predajnom mieste na ul.kpt. Nálepku stále visí oznam o cenách platných od 1.3.2003 ?
Reakcia na: Petik #5940:
Clovek na riadiacej pozicii by mal mat plat adekvatny vysledkom. Hlavne na riadiacej pozicii v podniku 100% vlastnenom FNM. Vysledky by mali byt jasne viditelne, rozvoj liniek, zvysovanie kvality cestovania atd. Mala by byt zrejma koncepcia buducnosti podniku. Kedze dany podnik existuje pre verejnost (a nie ako to vyzera verejnost pre dany podnik) bolo by vhodne tuto verejnost tu a tam o koncepciach informovat. Bolo by vhodne pripravit sa na scenar ze jedneho dna dotacie vyschnu, alebo sa prejde na iny model. Vid Ceska republika.
Ad revizori: Je to dvojstranna, alebo aj viacstranna dohoda medzi dopravcami, alebo medzi dopravcami a tretim subjektom, ktory nie je dopravcom ale je zmocneny vykonavat kontroly. V Cechach napr. Inspect.
Reakcia na: Janula #5948:
do velkeho obchodneho centra sa dostanes. Ono tam bude daka linka ktora bude koncit tam na parkovisku (torzo z 24)
Hoci uz rok nevyuzivam MHD, stale viac mi pripada, ze tu nie je pre obcana. Taky *****izmus jej predstavitelov nema obdobu. Akoby ma malo zaujimat, ze su stratovi alebo ziskovi. Je to len ich problem a ked maju nasrate v h;avach tak budu stratovi aj s miliardovou dotaciou. Myslim ze nie je ziadny rozdiel medzi idiotmi z MHD, posrancami z mesta a gumakmi marcokovcami z VUCky. Len nas tu sprosto okradaju.
Keby mal aspon niekto z nich realne ekonomicke myslenie, tak zisti, ze o par rokov nebude tymi sprostymi autobusmi chodit nikto, hlavne ked musi ako idiot stale prestupovat. A este v takej dedine akou Bystrica je (neurazam, byvam tu dlho ale oproti mestam, v ktorych som bol je krpata a tam som mi nikdy cestovanie netrvalo tak dlho ako v BB).
Ja uz neviem, treba to riesit vyjadrenim nesuhlasu, jednoducho vyuzit obciansku silu a nespoliehat sa na nic ine. Keby sa do toho zamontovalo aspon 5 percent obyvatelov, tak to bude ine. Schvalujem peticiu a len tak dalej.
Je nenormálne, aby na celom Slovensku dokázali mestá zaplatie dopravné spolocnosti a v Banskej Bystrici nie.
No, hlavne ze tu budeme mat velke kulturne stredisko a
milion obchodov, do ktorych asi budeme chodit peso.
A vlastne, kto tam bude chodit, ked vsetko stoji tak vela
a ludia nemaju peniaze? Preco v BB sa najprv koná a az potom
rozmysla?
Dufam len, ze ak sa zvysia ceny listkov tak, ako sa to predpokladalo, a nebudu platit zlavy pre deti, dochodcov a drzitelov ZTP, ludia sa vzburia a skonci to prinajmensom
predcasnymi komunalnymi volbami. Pretoze ten mantak,
ktory je pri moci teraz, tam uz davno nema co robit.
Viac ako on tomuto mestu pomohol uz len p. Presperin.
Ludia, nenechajte si sliapat po hlavach a vzburte sa!!!
Arnie: NAJMÄ preto, že jedna časť mesta je trolejbusová a druhá autobusová
Kami: teraz už sa okrem centra NEDÁ NIKAM dostať bez prestupu...
Reakcia na: Arnie #5944:
na diskusiu treba medzi sebou komunikovat a mat chut sa dohodnut. takto hadzu vinu za vzniknutu situaciu na druheho a ludia rozhodnu 1. odvolanie primatora a spol . 2. ignoracia mhd

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.