Reakcia na: 810zssk #54238:
Ehm, ty si robís srandu. Myslís, že nemci predpisujú liberalizáciu pre to, aby im na ich trh sa miešala nejaká podľa ich slov sppdina z östblocku? Nebuď naivný. Nemci si pripravili dávno pôdu, a narozdiel od poľských a českých a slovenských firiem majú na to KAPITÁL aby tu nie, že založili ale skúpili dopravcov! Arriva v CR a na Slovensku nezaložila nič, to by si mohol vedieť. Len odkúpili postupne Veoliu, Liorbus atď. Za jazdené Karosy, SORky a nejaké Crosswaye plus pár stojísk nemuseli na svoje pomery moc platiť. Dobre vieš ďalej, že pri súťažiach sa požaduje aj zloženie kaucie a ktovie čo ešte nemci požadujú doložiť. Oni sú veľmi dobre poistení proti tomuto a vedia, aký je u nás v tomto mrdník, že tu si kúpia bars koho. Nie tak dávno poskodili poľskú PESU, keď už schválené DMJ museli pre ďalšieho odberateľa ísť na opätovné schválenie. Drážny úrwd to naťahoval toľko až dopravca siahol po odbere od Alstomu, ktorého vozidlá schválenie nepotrebovali a narozdiel od PESY ich stihli dodať včas pokým mal dopravca začať plniť zmluvu. A nakoniec keby sa ZSSK šla miešať do tendrov inam, tak aj keby bola v raz tak lepšom stave ako je, do hája by som ich poslal. Tu majú práce a práce čo im vedenia od 90. rokov pozanechávali resty a škody. Mimimálne do roku 2030 majú na Slovensku práce neúrekom.
... na odľahčenie.

Viko
Inak som nikomu do tváre nenapľul, takú dezinterpretáciu si vyprosím. Lenže je faktom, že nižší personál, ktorý (a to ma naozaj mrzí) je v našich podmienkach dosť odtrhnutý od fungovania firmy, nemá dostatočný prístup k relevantným informáciám, a aj vlastnú skúsenosť potom môže podvedome vykresliť v súlade so svojím skorším presvedčením. Navyše, ústnym podaním sa veľa vecí deformuje. A tým nechcem nikomu škodiť, to je jednoducho dynamika veľkých kolektívov, ktorá sa mi roky potvrdzuje v podobe rôznych "zaručených" šoférskych klebiet. (A ak je niekto tak blbý, že aj v čase masívnych náborov odvšadiaľ je ochotný riskovať basu/nehodu jazdením nad limit, tak chváliť ho za to nemienim. Ak už nemôže ísť inam, aspoň nech zalarmuje OČTK alebo médiá.)
Azda všetci vieme, čo rôzni politici páchali a páchajú. Akurát pochybujem o potrebnosti zdôrazňovania takýmto nervným spôsobom. Poviem ti z vlastnej skúsenosti, zbytočne si škodíš. Tiež som mal 16 a pocit, že celý svet je naprd, ale vykrikovať to ľuďom do ksichtu nič nepomôže a akurát som ja bol zbytočne zdeptaný... Treba ísť medzi ľudí, byť pozitívnym prikladom, ukázať im, že existuje lepšia alternatíva a vieme pri troche snahy pohnúť s vecami dobrým smerom. A to mi osobne nepripadá kompatibilné s vykrikovaním, kto je aký fóliovnikár.
Moju reč hodnorili pedagógovia dosť kladne, a to mi stačí. Na rozdiel od teba sa však nestaviam do roly bojovníka za vyjadrovanie, pretože som si o. i. vedomý, že aj v jazyku existuje taký jav, ktorý sa volá vývoj - miesto strnulej podoby sa dynamicky prispôsobuje svojmu prostrediu... A tak sa nám zrodilo poslovenčené slovo hejt/hejter/hejtovať, označujúce bezbrehé, nekonštruktívne kritizovanie, bezdôvodné nenávistné pľutie (a ešte rôzne inak sa to dá pomenovať). Ale veď v poriadku, môžem miesto hejt používať nenávisť, len som nechcel, aby si od takého tvrdého výrazu nebodaj urazene vzbĺkol ako slamená stodola v búrke. Akurát mi potom prosím poraď, či mám používať tvar nenávistník alebo aký vlastne - ale snaha spätne nasilu ohýbať jazyk väčšinou končí humorne, viď ten hoax o hovníku.
V každom prípade, nepokladám ďalšiu diskusiu za zmysluplnú, keďže to už s MHD v Banskej Bystrici nemá zhola nič spoločné. Zároveň sa ostatným ospravedlňujem za veľkú nálož textu, nevedel som byť stručnejší. Pekný a pokojný zvyšok dňa prajem