Reakcia na: C4H8Cl2S #53235:
Istym problemom je SADisticke kilometricke cestovne. Kym na zeleznici to pre PCL nepredstavuje problem, pretoze vlaky prirodzene jazdia stale po tej istej trase (kade vedu kolaje), SADkarske spoje sa casto vetvia a maju milion variantov trasy, cize je otazne ako by vlastne tie PCL fungovali. Riesenim by bola zonova tarifa, ale ta naraza na posadnutost "spravodlivym cestovnym" u mnohych dopravcov (a objednavatelov) v nasej gubernerii. Napokon argument "spravodliveho cestovneho" je mnohymi pouzivany aj ako argument proti samotnej existencii PCL, vid cudesna zilinska tarifa MHD.Co sa evidencie tyka, Slovak Lines, jedina SADka ktora ma PCL, ma zaroven aj evidenciu (ktoru nikomu nespristupnuje). Funguje to tak, ze cestujuci si nadalej "zakupuju" listky, ale ak je na karte PCL, tak sa cestovne za usek pre ktory je PCL platny neuctuje. V pripade ak PCL pokryva celu trasu cestujuceho, vyda sa nulovy listok. Ide o debilne riesenie, ale stale lepsie ako stav bez PCL.
V konecnom dosledku rozhodnutie zaviest PCL musi prist od objednavatela - ten dopravu plati a taktiez urcuje cestovne. Aj v tom BSK to bol az vysledok obrovskeho niekolkorocneho boja.