Reakcia na: 810zssk #53259:
Za to ujasnenie SL dík. Dopravná autorita ... no čas ukáže aká kalamita by to bola. Ak by sa podarilo pri jej tvorbe odstaviť od rozhodovania rôznymi "benefitmi" motivovaných vedúci odborov a oddelení dopravy na jednotlivých VÚC a príp. aj referentov (ako šedá eminencia, predsa prvý na rane je vedúci ...), tak by to bol jednoznačne prínos. Je veľké šťastie, že kompetencie objednávania výkonov v ŽD neprešli pod kraje, pretože by to bola čistá katastrofa a dosť možno presúvanie cestujúcich z vlakov do autobusov na súbehoch, kde by SADka usúdila, že 2-3 autobusy v súbehu s vlakom sú málo ale treba pridať ešte 4-5 a príp. vlak posunúť do takej polohy aby nebol pre cestujúcich zaujímavý a totálne rozhasiť prípoje R-Os. Ak by si niekde na VÚC argumentoval, že GVD sa preto menil radikálne v roku 2010 aby Os vlaky viazali na rýchliky, ktoré sú v takte a že súbežné autobusy sa mali posunúť medzi vlaky, príp. tie čo neboli v súbehu a premávajú do okrajových obcí sa mali viazať na vlaky v krajských a okresných mestách aspoň kam vedú koľaje a jazdí po nich aj vlak. Na pár VÚC ťa pochopia tak 4-5 ľudia, ktorí ale majú nad sebou iných pánov.
Stačí sa pozrieť na BBSK na úsek BB-ZV, čo si tam vydržuje SAD Zvolen a Lučenec. Aká je logika vedenia 1 páru spojov z Detvy (poobede asi netreba), či 3 do B. Štiavnice do B. Bystrice, či 2 spoje z Krupiny a 5 naspäť a navyše ťahané cez Sliač a Kováčovú (niežeby tieto spoje pokračujúce za Zvolen do DT, KA, BS, ZH išli jednotne po diaľnici a vo Zvolene cez Tepličky, obchvat alebo cez SC Europa), 5 ZH-BB a späť 4, a VK-BB 3 a späť 4, pričom odchody poobede z BB postrádajú nejakú jednotnosť. O 606428 z Lučenca do BB úplne škoda reči príchody v pracovný deň 9:25, 10:50 12:35 a naspäť odchody 10:00, 13:15 a 14:40. Neviem naozaj pre koho tieto spoje robili ale pre žiakov a zamestnaných isto nie. Toto sú spoje iba pre príležitostné návštevy úradov. Rovnako tak DAL 608503 s CP http://portal.cp.sk/Data/pdf/L608503_171210_56131.pdf teda za moc nestojí ... človek by čakal, že si dopravca založí nejakú bonitnú linku ale s takými časmi by som o ňu v CP nezavadil ani pohľadom. O 12:00 a 14:00 dať jej odchody z BB a po pohľade na CP 606428 mi uniká akákoľvek logická podstata. Ak už chcel autor tej linky niečo povedať cestujúcemu, tak tá linka mala do BB a LC prichádzať o cca 7:30. Človek by čakal, že si dajú na 608503 aspoň o 16:00 z BB, ale škoda reči. Len mám otázku, že kde SAD Lučenec čerpali takých odborníkov na tvorbu tých CP, že aká škola toto produkuje ...
Logicky by mali takéto autobusy z väčšej diaľky prichádzať do BB 7:15-20 aby potom stihli ľudia ešte pešo alebo s MHD prísť do práce alebo školy na 8:00 a naspäť 14:30 (školáci) a 16:30 (zamestnaní) by mali isť spoje naspäť. Samozrejme k nim aj párové spoje by bolo treba mať. Bohužiaľ takýto koncept dopravy že 3 páry za deň na jednej trase je nielen zastaralý a neprehľadný, ale aj komplikuje plánovanie turnusov. To je však vec, ktorú na SADkách nepochopili ani po 20 ročnom úpadku a zosekávaní autobusovej dopravy. Čo ich však vedie k sabotáži vlastného biznisu to nechápem. Prirovnal by som to k tomu, že je to ako keď tréner nadáva na svojich hráčov, že prehrávajú ale zakazoval by im strieľať góly a dával pri pravákom hokejky pre ľavákov a opačne.