nemáš právo ma osočovať, čo si ty? čo si? aká je tvoja pozícia v nejakom dopravnom podniku? som interný spolupracovník SAD Zvolen OZ Žiar nad Hronom, takže mám trochu informácií z prvej ruky a aj tá dodávka autobusov čo "pozvlákali zo zahraničia" sa generálkovala tu. ano, sú to staré autobusy, ale ani pri ich príchode neboli v extra zlom stave, určite nie, ako tie exponáty technického múzea, čo donedávna jazdili v SAD TRENČÍN a po GO neostala v tom autobuse pôvodná ani jediná skrutka kamoš!
Ono je to iba o kultúre vodičov. Ja napríklad jazdím v Nórsku a nikdy nemám problém vyjsť zo zastávky - proste hodím smerovku, pustím jedno-dve autá čo už boli príliš blízko a idem, pretože ostatní okamžite brzdia. Bežne sa stáva, že niekto dupe na brzdy aj keď je zhruba na úrovni zadku autobusu. Jedinú skorokolíziu som mal s Poliakom, ktorý sa vytrvalo rútil vpred aj keď už som bol polkou busu v jazdnom pruhu. Zato v Bratislave som raz pri Auparku v rannej špičke stál a blikal dve a pol minúty! (to bolo ešte v môj prvý mesiac, kým som si nevypestoval nevyhnutnú dávku drzosti).
hmm necham sa prekvapit co prichystate bo zatial som si nie isty. A v konecnom dosledku mozno opet po 2 rokoch zacnem chodit bystrickou MHD. Inac este ma napadla taka vec. Vo finsku sme mali karty ktore boli obdobou mesacnikov. Len si zaplatil 30E kazdy mesiac napr. u sofera a mohol si jazdit cely mesiac. Taketo zmeny si mal namysli? ?
ano, za ten cas sa dalo spravit naozaj vela, dokonca viac, ale byrokracia je sakra "svina". Prebijat sa tymto klbkom je niekedy tazsie, ako by sa na prvy pohlad zdalo. Myslis, ze ja nie som za nastup vsetkymi dverami? a za casove listky? Vsetkymi desiatimi.
Aspon, ze tie tarifne zmeny pridu, a potom uz budeme moct povedat, ze sme splnili ten najdolezitejsi slub, ... i ked inou formou
Dakujem za vyjadrenie. Ak su moje dedukcie spravne, mestu ide o to, aby existovala evidencia kazdej jednej vykonanej jazdy. Teda zrejme by pri zavedeni nejakej formy casoveho cestovneho, podobne ako v Ziline a Nitre, zostala zachovana povinnost ohlasovat prikladanim karty kazdy nastup do vozidla. Nuz, nie je to sice idealne, ale na podmienky B.Bystrice by aj toto bolo obrovskym posunom vpred. Zaroven by sa pri tomto sposobe mohol zaviest system clearingovych platieb medzi DPmBB a SAD ZV, pretoze jednotlive jazdy by boli presne evidovane a teda by bol presny kluc k rozdeleniu dotacii.
V USA musia dokonca zastaviť ja PROTIIDÚCE vozidlá. Ale to by taký ŠoférB (podľa vzoru SuperB, ako niektorí odborníci dešifrujú názov najväčšej škodovky) nepochopil ? .
Niečo konkrétne by si nemal, ty pätnásta reinkarnácia lietajúceho inžiniera alebo nezletilého zlodeja autobusov? Čo investovala Strojno-traktorová stanica v BB? Tie vraky pozvlákané z celej republiky aj blízkeho zahraničia?
Jedno z mínusov DPM, ktoré vidím tak, že keby sa chcelo, raz-dva sa odstráni je neodpovedanie na otázky na vlastnom diskusnom fóre. Sú tam niektoré zaujímavé postrehy nielen k CP, nasadeniu vozidiel, ale aj ďalšej vízie a postupu voči X-linkám.
Myslím si, že odpovedať na 5 otázok týždenne by dopravca ako DPMBB mohol zvládať. Čo ma dvojnásobne mrzí je, že hoci mesto akosi nepomáha, ani DPM nič na záchranu svojho "zisku utekajúceho do Xliniek" neurobil. Keby som dopravcom ja, už dávno sa súdne kolesá točia, ak by mi niekto liezol do kapusty takýmto spôsobom. ?
Mna skor zaujima vyrocna sprava za rok 2007, a zaujimava vyrocna sprava bude urcite aj za rok 2008 ak tu budu furt x-klony..... skratka 16milionova dotacia ide skoro cela na najom.....1,3miliona mesacne zaplatene sadbb......
Drzim palce dpmbb a dufam ze sa mesto spamata a zacne konat v tejto veci inak sa trolejbusy naozaj vratili len preto aby zaspievali svoju labutiu piesen co by som bol velmi nerad ?
Dopravny podnik pripravuje take tarifne zmeny, ktore budu v sulade s cenovym vymerom mesta Banska Bystrica cislo 1/2005. Znamena to v skratke, ze iste vyhody z casoveho listku budu zachovane a zaroven spojene s presnou evidenciou cestujucich. Nie vzdy je moznost informovat okamzite, ako niekto tieto informacie pozaduje. V pondelok sa dozviete viac. ?
Tak potom neviem, prečo ich DPM BB sľuboval? Myslím, že nesplnenie tohto sľubu je oveľa horšie ako sľubovaných 40 autobusov intergalaktického dopravcu.
Áno, ten meškájúci trolejbus som videl aj ja, lebo som sedel v tej druhej L1, čo dobehla už spomínaný meškajúci trolejbus.
Re #26883 Papyr: Milý Papyr ?, žijeme v BB, teda v meste, kde sa ešte stále neobjavilo, čo by kvalitná MHD dokázala vyriešiť. BB je silne orientovaná na podporu IAD, na úkor chodníkov, chodcov, parkov, zelene a samozrejme aj na úkor MHD. Teda keby si povedal niečo také, že autá by mali poslušné stáť za vozidlom MHD, tak by ťa najskôr vysmiali, či si robíš srandu a keby si ich presvedčil, že to myslíš vážne, tak by na teba čumeli, že ako si to môžeš dovoliť utláčať IAD na úkor nejakej MHD... Veď naše super mesto chcelo (možno ešte stále chce, neviem) presťahovať zastávky z parku (neviem, ako to tu poznáš, ale nie sú tam zálivy a keď tam zastane bus, tak tam stojí celá IAD) na miesto, kde nebude mať potrebu nikto nastúpiť a ani vystúpiť, teda úplne strátí význam, ale pomohlo by sa tým IAD. Úplne choré zmýšľania snaživých úradníkov na MsÚ... ?
Re #26885 Papyr: Osobne si myslím, že doplnový predaj CL u vodiča nie je zlá vec, ale dnes to nie je doplnok ale vlastne jediná možnosť kúpiť si lístok, kto nemá ČK.
Re #26886 adrive: Tak keď to raz mesto nechce, tak čo s tým spravíš? Mne to pripadá tiež čudné...
Re #26888 Papyr: Mesto sa jednoducho postavilo, že časový lístok zatiaľ nechce a podľa toho, čo som čítal, prečo ho odmieta primátor, mi z toho vyplýva, že sa v danej problematike nie najlepsšie orientuje, čo je však v poriadku, veď nemá na starost len MHD, ale prečo si to nenechá vysvetliť? Časový lístok bol oficiálne zamietnutý preto, lebo by sa stratil prehľad o prepravených. Lenže čo tak mať časový lístok v ČK? Samozrejme, potom by to chcelo mať odbavovací systém pri všetkých dverách, aby sa ti skrátili časy pri výmenách cestujúcich. ?
Re #26889 draxter: K väčšine vecí majú kľúč na adrese ČSA 26. Neustále platí to, čo som tu písal už dávno #25762. Čo ma však hnevá ešte viac, ako x linky, je to, že mesto dotuje linky 21, 22 a 26 (!) a ešte stále s tým nedokázalo nič urobiť. ?
Zrazu. Ale keby zaparali takto isto do sadzv to by si sa neozval.. Este by si aj prilial.. vsak?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter