Prenajom autobusov vs. dotacia
Vcera v tej lysohlavkovej diskusii tu niekto (flying) pocital skutocnu dotaciu pre SADZV nasledovne:
Dotacia od mesta minus prenajom za autobusy rovna sa skutocna dotacia.
To je ale nezmysel:-) Ide o normalny najomny vztah. Keby nebol, tak SAD ZV tie peniaze musi platit niekomu inemu, teda najpravdepodobnejsie vyrobcovi a banke, ktore bude nakup financovat (vo forme uroku).
Je irelevantne, ze tie peniaze idu mestu, resp. mestskemu DP. Je to v podstate splatka povodnej kupnej ceny, plus (dufam) primerany zisk - obdoba bankoveho uroku.
Vcera v tej lysohlavkovej diskusii tu niekto (flying) pocital skutocnu dotaciu pre SADZV nasledovne:
Dotacia od mesta minus prenajom za autobusy rovna sa skutocna dotacia.
To je ale nezmysel:-) Ide o normalny najomny vztah. Keby nebol, tak SAD ZV tie peniaze musi platit niekomu inemu, teda najpravdepodobnejsie vyrobcovi a banke, ktore bude nakup financovat (vo forme uroku).
Je irelevantne, ze tie peniaze idu mestu, resp. mestskemu DP. Je to v podstate splatka povodnej kupnej ceny, plus (dufam) primerany zisk - obdoba bankoveho uroku.
, ale žarty nabok.
mirkobb
Môj nazor: Dosiahnut znovu stav ked ludia budu cestovat nielen do prace a z nej, ale aj za zabavou, nakupmi, na navstevy znamych, atd. To sa da efektivne dosiahnut znovuzavednim casovych listkov na celom uzemi mesta. Ludia tak potom nebudu musiet spekulovat, ci pouzit dlhu linku(tie uz budu zbytocne), pretoze pri dostatocne hustom intervale do jednotlivych smerov nebude nikomu robit problem prestupit v prestupnych uzloch ako napr. NSL(teda okrem par vylozene pohodlnych, ktori su zhyckani uz aj prestupovat, ale ti si môzu kludne pockat na dlhu linku 24, 90 a pod.) A ani nebudu kalkulovat, ci pouzit MHD iba na jazdu do a zo zamestnania, zacnu cestovat aj kvôli inym vyssie spomenutym cinnostiam, len tak sa daju ludia prinavratit naspät do VD! ?