Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #2313:
Pocitajme spolu: spotreba 4.8 l nafty na 100 km. Pri cene 30.80 Sk za liter to je 147,84 SKK na 100 km, teda asi 2,95 SKK na 2 km. Pritom ide o necele 2 km, teda spolu s amortizaciou to takmer presne na tie 3 SKK vyjde.
Reakcia na: Majkl #2315:

To netuším. Píšem Ti len to, čo som našiel v CP, keďže sa v tom čase už nachádzam v robote alebo na ceste k nej - na Kačicu.
Takže buď potom robí nejaký spoj na L25, čo asi nie alebo urobili chybu v poznámke CP (ale prečo by prepisovali starú, keby to nebola pravda) a posledná možnosť je, že je to ZÁHADA, aby sme si mali o čom písať 🙂
Reakcia na: PIT #2306:
A kde sa potom ta 34-ka otaca? Pri Rooseveltovej nemocnici?
Reakcia na: PIT #2303:
Nuž, to sa vie, že by to chcelo jazdnú dobu skrátiť. Úpravy trate sú zrejme hudbou ďalekej budúcnosti, takže na začiatok možno len vypustenie niekoľkých zastávok na trase.

Re #2305 PIT: Ak peronizácia prešovskej stanice bude á la Kysak, tak ďakujem pekne za takú peronizáciu 😞

Re #2307 Papyr: Tak, či onak. Spojenie Banskobystrického a Prešovského kraja by sa zišlo častejšie ako raz za deň. A keby som bol taký trúfalý a začal snívať o nejakej taktovej doprave... 😃
Reakcia na: Vlado #2304:
Ty máš dva kilometre autom za 3,- SKK? To už má dosť blízko k perpetuu mobile.
I.
Reakcia na: PIT #2303:
Ak by to malo pokračovať z Prešova ďalej na VV a HN, tak to nemá cenu prepriahať na ten kúsok do elektriky.
I.
Reakcia na: Papyr #2307:

Čo sa týka R 800/801 Poľana zatiaľ som v spomínanom návrhu skromne išiel len k tomu, aby ZSSK umožnila tieto vlaky používať aj cestujúcim z/do BB prípojným Zr vlakom idúcim okolo 2:45 z BB a zo ZV hneď naspäť (3:10) s ľuďmi, ktorí sa zase doviezli do ZV, keďže vlaky R 800/801 Poľana sa obidva stretávajú okolo 3:00 vo ZV (nepredpokladám, že by sa oplatilo viesť tieto vlaky cez Červenú Skalu).
Reakcia na: Petik #2291:
Čím viac ľudí bude uprednostňovať IGK pred MHD, tým bude rozumne organizovaná MHD príťažlivejšia, pretože cesty a parkoviská budú smradľavými gumokolmi úplne upchaté.
Inak sa dopúšťaš rovnakej chyby, akú napáchali v 70. rokoch dopravné podniky v záp. Európe a dnes ju opakuje veľa DP v Európe východnej - najprv nechať ľudí z MHD utiecť do IGK a potom ich lákať za cenu strašných nákladov do MHD späť. Takto to NEFUNGUJE!
Mimocohodm, odpoveď na Tvoju otázku: cestu hromadnou dopravou - nielen mestskou - uprednostňujem pred IGK vždy, pokiaľ je to len trochu možné.
Dôvody:
1) Nechcem sa dať zabiť
2) Nechcem si ničiť nervy v kolóne
3) Už som sa za svoj život našoféroval dosť, teraz nech ma vizia iní
4) Myslím trošičku ekologicky
I.
Reakcia na: Papyr #2290:
Čítam od najstarších príspevkov, takže, samozrejme, plný súhlas.
I.
Reakcia na: Petik #2286:
Keby jazdili len krátke busy, tak pri zachovaní rovnakej prepravnej kapacity by vzrástli náklady minimálne o polovicu. Za tie peniaze by si BBDS-ka mohla radšej zamestnať nejakých revízorov a zrušiť psychopatický nástup 1. dverami. Nástup 1. dverami je možný v dvoch prípadoch:
1) Na vidieku
2) Tam, kde už MHD skoro nikto nejazdí (napr. v záp. Európe).
Obidva prípady majú spoločnú črtu vo veľmi malom počte cestujúcich, Pokiaľ si praješ, aby aj v BB bola MHD systémom pre "socky" a každý, kto má na auto, poprípade sa udrží na bicykli, pôjde inak, prosím, presadzuj nástup 1. dverami aj naďalej:-).
I.
Reakcia na: PIT #2303:
Ja by som predovsetkym do Presova, resp. Humenneho predlzil R800/801 Polana, nech je aj nocne bezprestupove spojenie do BA 🙂

Re #2304 Vlado: Ano. V spravnom meste by MHD mala byt lacnejsia ako auto 😞
Majkl:
Skoro by som zabudol. Pozrel som si v piatok na viacerých zastávkach CP L34 a opakovane tak bolo potvrdené moje zistenie:

Spoj L34 s odchodom zo železničnej stanice 7:27cF podľa zastávkových CP premáva len po TAJOVSKÉHO, SOUS a nie po UMB!

Z toho vyplýva, že ak je to tak, bude potrebné urobiť zmenu i v CP na iMHD, keďže tam je k poznámke "U" automaticky pripísané po UMB.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2292:

Tvoje vyjadrovanie je na mňa dosť zložité, asi si sem zablúdil priamo zo železničnej diskusie 🙂

Bolo by super, keby začali stavbu elektrifikácie ešte tento rok, ale podľa rozhovorov s ministrom a gen. riaditeľom ŽSR vyplývalo, že až v 2005. Druhá vec je, že kým urobia výberové konanie, tak budeme radi ak vôbec začnú stavať aj v roku 2005.
Elektrifikácia trate BB - Margecany podľa mňa najbližších min. 20 rokov neprichádza do úvahy, keďže v súčasnosti má dochádzať k modernizácii hlavne medzinárodných koridorov a okrem elektrifikácie BB - ZV je teraz v programe i úsek ZV - Fiľakovo a peronizácia staníc Prešov a Poprad.

Inak Transport Tycoon by som odporúčal si zahrať vedeniam našich niektorých DP. Tam by získali aspoň úplné základy logického myslenia v doprave.
Petik sa pyta: "Kedy by ste vy (dopravny fandovia) uprednostnil MHD pred autom? "

Spravna otazka (ak odhliadneme od dvoch gramatickych chyb). Ide o vzajomny pomer vyhod jedneho a druheho. Ak by tento pomer bol priblizne 1:1, tak vtedy by sa dalo hovorit o slobodnej volbe a dalo by sa argumentovat priaznivejsimi dopadmi na zivotne prostredie. Zial, od 1:1 maju veci dost daleko, napriklad v mojom pripade. Byvam v Podlaviciach, pracujem na univerzite na Tajovskeho ulici. Ak mam dost casu, idem pesi. Ak ale cas nemam, mam na vyber: MHD za 13 Sk (za necele 2 kilometre) alebo auto za 3 Sk. Uhadnite, co si vyberiem?
Reakcia na: Majkl #2301:

Ďakujem Ti, že si to Petikovi vysvetlil za mňa a nemusel som to vypisovať zase a znova od začiatku. Ja tomu Petikovi ešte stále "dočasne" celkom nerozumiem.

#2288 Vladimir:
Minulý týždeň som ZSSK posielal taký komplexný list pripomienok a návrhov. Jedným z nich bolo aj napr. predĺženie trasy vlaku R 830/831 Ďumbier do Prešova/Humenného a zabezpečiť tak BB priame spojenie s Prešovom/Vranova nad Topľou, Humenného a Prešovskému kraju jedniný denný priamy vlak do Bratislavy a Banskobystrického, či Nitrianskeho kraja.
Druhá vec je, že cesta z BB do Prešova s prieprahom v Margecanoch by podľa doby jazdy R 810/811 Horehronec trvala 4h20min, čo by bolo nutné skrátiť.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2300:
obávam sa, že sa trolejbusov v Sásovej tak skoro nedočkáme...
Petik: v tomto s tebou absolútne nesúhlasím. Nástup prednými dvermi je zdrojom veľkého množstva problémov v MHD. A každoročný odliv cestujúcich, to nie je o rastúcej životnej úrovni, ale o tom, že BBDS nedokáže poskytnúť dostatočne kvalitnú a rýchlu alternatívu k individuálnej doprave (a to práve kvôli nástupu prednými dvermi).

MHD by nemala byť do budúcnosti v útlme, lebo BB sa z toho nespamätá. Celá BB, to bude jedna veľká dopravná zápcha. A odstrániť tento problém bude oveľa drahšie, než teraz pravidelne "investovať" do kvalitnej MHD.

Celá západná Európa spravila v minulosti chybu, že nechala vytesnať autami MHD - a teraz to ľutujú a magistráty robia zúfalé kroky na navrátenie ľudí do MHD (napr. zavádzanie spoplatnených zón, vysoké parkovné, časovo obmedzené parkovanie,...)
Nezatrolejuje sa aspoň 1 linka v Sásovej napr. č 22.Ved viete ako chodia Ikarusy 280 hore kopcom k Sterej Nemocnici-je to hlučné a smrdí to.A Tr 15 by to zvládla v pohode.
Reakcia na: Petik #2298:
Ja nemam Internet doma ja chodim do kaviarne na inet.Takze iba ten mobil.0904 584 832.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2296:
Ja to hravam, ale cez telefon sa mi o tom bavit nechce. Skus ICQ (167355600) - pondelok az piatok cca od 10 do 18.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.