Keby jazdili len krátke busy, tak pri zachovaní rovnakej prepravnej kapacity by vzrástli náklady minimálne o polovicu. Za tie peniaze by si BBDS-ka mohla radšej zamestnať nejakých revízorov a zrušiť psychopatický nástup 1. dverami. Nástup 1. dverami je možný v dvoch prípadoch:
1) Na vidieku
2) Tam, kde už MHD skoro nikto nejazdí (napr. v záp. Európe).
Obidva prípady majú spoločnú črtu vo veľmi malom počte cestujúcich, Pokiaľ si praješ, aby aj v BB bola MHD systémom pre "socky" a každý, kto má na auto, poprípade sa udrží na bicykli, pôjde inak, prosím, presadzuj nástup 1. dverami aj naďalej:-).
I.
Tvoje vyjadrovanie je na mňa dosť zložité, asi si sem zablúdil priamo zo železničnej diskusie
Bolo by super, keby začali stavbu elektrifikácie ešte tento rok, ale podľa rozhovorov s ministrom a gen. riaditeľom ŽSR vyplývalo, že až v 2005. Druhá vec je, že kým urobia výberové konanie, tak budeme radi ak vôbec začnú stavať aj v roku 2005.
Elektrifikácia trate BB - Margecany podľa mňa najbližších min. 20 rokov neprichádza do úvahy, keďže v súčasnosti má dochádzať k modernizácii hlavne medzinárodných koridorov a okrem elektrifikácie BB - ZV je teraz v programe i úsek ZV - Fiľakovo a peronizácia staníc Prešov a Poprad.
Inak Transport Tycoon by som odporúčal si zahrať vedeniam našich niektorých DP. Tam by získali aspoň úplné základy logického myslenia v doprave.
Petik sa pyta: "Kedy by ste vy (dopravny fandovia) uprednostnil MHD pred autom? "
Spravna otazka (ak odhliadneme od dvoch gramatickych chyb). Ide o vzajomny pomer vyhod jedneho a druheho. Ak by tento pomer bol priblizne 1:1, tak vtedy by sa dalo hovorit o slobodnej volbe a dalo by sa argumentovat priaznivejsimi dopadmi na zivotne prostredie. Zial, od 1:1 maju veci dost daleko, napriklad v mojom pripade. Byvam v Podlaviciach, pracujem na univerzite na Tajovskeho ulici. Ak mam dost casu, idem pesi. Ak ale cas nemam, mam na vyber: MHD za 13 Sk (za necele 2 kilometre) alebo auto za 3 Sk. Uhadnite, co si vyberiem?
Ďakujem Ti, že si to Petikovi vysvetlil za mňa a nemusel som to vypisovať zase a znova od začiatku. Ja tomu Petikovi ešte stále "dočasne" celkom nerozumiem.
#2288 Vladimir:
Minulý týždeň som ZSSK posielal taký komplexný list pripomienok a návrhov. Jedným z nich bolo aj napr. predĺženie trasy vlaku R 830/831 Ďumbier do Prešova/Humenného a zabezpečiť tak BB priame spojenie s Prešovom/Vranova nad Topľou, Humenného a Prešovskému kraju jedniný denný priamy vlak do Bratislavy a Banskobystrického, či Nitrianskeho kraja.
Druhá vec je, že cesta z BB do Prešova s prieprahom v Margecanoch by podľa doby jazdy R 810/811 Horehronec trvala 4h20min, čo by bolo nutné skrátiť.
Petik: v tomto s tebou absolútne nesúhlasím. Nástup prednými dvermi je zdrojom veľkého množstva problémov v MHD. A každoročný odliv cestujúcich, to nie je o rastúcej životnej úrovni, ale o tom, že BBDS nedokáže poskytnúť dostatočne kvalitnú a rýchlu alternatívu k individuálnej doprave (a to práve kvôli nástupu prednými dvermi).
MHD by nemala byť do budúcnosti v útlme, lebo BB sa z toho nespamätá. Celá BB, to bude jedna veľká dopravná zápcha. A odstrániť tento problém bude oveľa drahšie, než teraz pravidelne "investovať" do kvalitnej MHD.
Celá západná Európa spravila v minulosti chybu, že nechala vytesnať autami MHD - a teraz to ľutujú a magistráty robia zúfalé kroky na navrátenie ľudí do MHD (napr. zavádzanie spoplatnených zón, vysoké parkovné, časovo obmedzené parkovanie,...)
Nezatrolejuje sa aspoň 1 linka v Sásovej napr. č 22.Ved viete ako chodia Ikarusy 280 hore kopcom k Sterej Nemocnici-je to hlučné a smrdí to.A Tr 15 by to zvládla v pohode.
Papyr: v marci 2003 po zdrazeni rapidne ubudlo cestujucich. Trzby boli mizerne. Do leta sa pomaly vratili a hromadne si kupovali BCK. Potom prisli prazdniny ...
To myslel docasnostou. A pocas tej docasnosti dostali dopravcovia darcek v podobe spotrebnej dane, DPH, ci zimnych pneumatik (to posledne sa pouziva aspon na zadnej naprave).
Nedali by sa zrekonštruovať 460 z Košíc na dvojsystémovú verziu 660 ( 25KV striedavý, 3KV jednosmerné ) a nasadit ich na trať z Banskej Bystrice do Margecian, až bude elektrifikovaná.
Najprv elektricka trakcia zo Zvolena do Margecian cez Banskú Bystricu a Brezno.Potom dvojkoľajná trať do BB.A potom sa môžu nasadiť 660 (Dvojsystémové 460) aj 350 prípadne 363. A čo tak 6-kolesák radu 383 (dvojsystémová verzia 183)A potom sa bude jazdit z BB do PO za 2,5 h.
****vina = trnavsky napoj: borovicka + karpartska horka (1:1), aspon tak mi to niekto popisoval. Pil som to raz niekedy pred 5 rokmi a vtedy mi ****vina celkom chutila
Ale k veci, je jasne ze nastup prednymi dvermi je ****vina, ale nemozme tvrdit, ze sa kvoli tomu MHD zlozi. Ako vidis, v BB funguje uz 10 rokov. Niektori cestujuci jednoducho nemaju inu moznost (nemaju auto ani bicykel, nemaju kde parkovat pred pracou a podobne).
Jasne ze nasim snom je aby bolo mesto plne autobusov a trolejbusov a v kazdej pocitacovej hre mam radost, ked sa to tam pekne hybe, trat je plna vlakov, mesto autobusov a elektriciek. Ale je toto skutocne ciel? S rastucou zivotnou urovnou mnoho ludi uprednostni pohodlnejsie cestovanie autom - od dveri k dveram, to MHD poskytnut nemoze. Preto bude MHD do buducnosti na utlme, aj keby sa nastupovalo vsetkymi dvermi. Je pravda, ze nastup len prednymi tento trend nezelane urychluje. Jedinu sancu na zlepsenie ma nocna MHD:)
Kedy by ste vy (dopravny fandovia) uprednostnil MHD pred autom?
Ja na cestu do prace vyuzivam MHD (hoci musim prestupovat). Jednak nemam kde parkovat a vzhladom na dopravnu situaciu trva cesta autom a MHD rovnako dlho. Do BB vsak uz chodim autom, pretoze cesta vlakom je od noveho grafikonu neumerne dlha a aj cenou uz vlaky zacinaju konkurovat cene benzinu.
re Kratke busy... je blbost dat dlhe autobusy/tykadla tam kde je interval 15min v spicke. Ziadny normalny clovek nebude dobrovolne cakat na zastavke 15min, pokial moze ist autom.
Nastup len na predne je neskutocna ****vina (sorry za taky tvrdy vyraz), rovnako ako platba za kazdy prestup. Cely ten odliv cestujucich je zapricineny tymito dvoma vecami.
A ty to chces korigovat tym, ze das vsade solo vozy, cize nasadis viac vozov na predtym klbovu linku -> (beruc do uvahy naklady na mzdu vodica) zdrazis prepravu jedneho miestokilometra -> zdvihnes celkove naklady na MHD -> zdrazis listok -> odlejes dalsich cestujucich -> zredukujes interval na taky, aky bol u klbovych vozov pred zavedenim solo vozov -> ludia sa zmestia
Riaditel konstatoval, ze odliv cestujucich je docasny? Docasne tu boli ruske vojska. "Docasne" je trolejbus z Karlovho namestia na Strahov nahradeny autobusom. Slovo docasne ma vela vyznamov .)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
1) Na vidieku
2) Tam, kde už MHD skoro nikto nejazdí (napr. v záp. Európe).
Obidva prípady majú spoločnú črtu vo veľmi malom počte cestujúcich, Pokiaľ si praješ, aby aj v BB bola MHD systémom pre "socky" a každý, kto má na auto, poprípade sa udrží na bicykli, pôjde inak, prosím, presadzuj nástup 1. dverami aj naďalej:-).
I.