Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Habibi #20783:
Vies, ono je to o tom, ze samotny predaj cestovnych listkov je z hladiska teorie hromadnej osobnej dopravy neziaduci - minimalne v podmienkach "vacsich" miest. Ako si prisla na to, ze predaj CL vo vozidle urychli dopravu, to fakt netusim, pretoze takyto sposob tarifneho vybavovania je v rozpore s poziadavkami na racionalizaciu MHD v oblasti produktivity pracovnikov; maximalneho vyuzitia vozidiel; kvalitativnych ukazovatelov MHD - predovsetkym cestovnej rychlosti a presnosti; dosahovania maximalnej spolocenskej efektivnosti. Doplnkovy predaj CL u vodica sa vo "vacsich" mestach zriaduje vylucne z dovodu zabezpecenia poziadavky, aby tarifne vybavenie cestujuceho mu umoznilo pouzit MHD v ktorukolvek dobu (samozrejme so zaplatenim cestovneho, pripadne aj dovozneho) a bola tak zachovana verejnost dopravy osob a necestovanie "na cierno". Vzhladom na negativny vplyv predaja CL u vodica vo viacerych spominanych skutocnostiach, ma byt snahou eliminovat ho tym, ze sa cestujucim umoznuje si zabezpecit zaplatenie cesty uz pred nastupom do vozidla, resp. tarifne vybavenie realizovat bez zbytocneho fyzickeho i psychickeho zatazovania vodica znizujuceho bezpecnost dopravy a pod a sucasne sa zachovava moznost si v doplnkovom predaji CL zakupit i u vodica, avsak za vyssiu cenu, aby bol cestujuci demotivovany to urobit.
Co sa tyka uveru dopravcu pri nabiti karty - je to tiez len od uhla pohladu. Dopravca sice dostane peniaze dopredu, avsak v drvivej vacsine (a rovnako tak aj v BB) je pouzitie bezhotovostnej platby kartou cestujucemu bonifikovane komercnou zlavou z vysky zakaldneho cestovnaho, takze sa da povedat, ze dopravca si tento uver zaplati v zlave na cestovnom.
Problem je v tom, ze tu ludia absolutne nemaju prehlad o tom, co je spravne, triezve, logicke, racionalne a v sulade s teoriou. Stale si vidia maximalne po spicku nosa a nechaju sa oblbovat amaterskym dopravcom,ktory len preto, aby sa dostal ku korytku navymysla z odborneho hladiska akekolvek hluposti len aby sa cestujucemu zapacil a vyuzije na to akurat tak jeho pohodlnost, lenivost a neznalost. Skutocnost, ze takyto krok sa cestujucemu nepriamo vracia v inom (znizovanie cestovnej rychlosti, presnosti, casu obratu vozidiel na linke a teda zvysovanie intervalu alebo znizovanie poctu spojov, pripadne potreba vacsieho poctu vozidiel, vodicov a s tym suvisiace naklady, ktore sa skor ci neskor premietnu do ceny cestovneho a pod. a tak i celkovej atraktivnosti MHD. Nezanedbatelny je negativny vplyv na neumerne zatazenie vodica, co potom vyustuje do situacii, ze napoko cestujucemu vynada alebo z nepozornosti sposobi dopravnu nehodu atď), co nevidi - to uz sa nedozvie.
Priazen sa da ziskavat kadejako a pritom mozno pouzivat i rozum. Kazdy triezvo uvazujuci clovek si moze domysliet aj dalsie veci suvisiace s prislusnym opatrenim, len musi chciet, resp. mu to je potrebne povedat, lebo nemoze byt kazdy odbornik na vsetko. Avsak kym bude vyhravat pohodlnot nad zdravym rozumom... Ukoncim to tym, ze do konca roku 2005 nikto s nicim nemal problem...
Reakcia na: JJ #20797:
Jóój, tak tých kalamitných situácií v zime na linkách do Sásovej bolo viac než dosť (do r. 1999 to bývala Javornícka ul., stále to býva "Sásovská cesta", problémy bývajú aj na Rudohorskej a taktiež si pamätám, keď na Karlove pred cca 5 rokmi uviazol Ikarus a celá doprava v čase rannej špičky (7:00-7:30) na trase Starohorská-Karlovo-Strieborné nám.-Mládežnícka/Rooseveltova nemocnica totálne skolabovala. Namiesto spojov v 5-10 min. intervale na vtedajšej L25 nešiel 40 minút žiadny spoj a nebolo možné sa dostať do školy...). Zatiaľ čo u trolejbusov si nepamätám žiadnu kalamitnú situáciu, a ak aj bola, tak v porovnaní s autobusovými kalamitami je to zanedbateľné.
Reakcia na: LUK #20795:
Jasné, že môžeš na návštevu kde dobrô dávajú..ale neviem prečo ma zachvátil smiech , že vo vozidle áno ale za väčšiu sumu...ja len dúfam, že toto nečíta majiteľ Kapitol pabu..kde som pravidelná návštevníčka,,..ale zase prečo nie ?? ja im za to vystúpenie kľudne naúčtujem vyššiu sumu...)) veď hej je to nadštandart...
Reakcia na: LUK #20795:
Pokoj, len sa nerozčuľuj. Tak máme iné skúsenosti. Ja mám šťastie na inteligentnejší substrát. Ale s druhou časťou príspevku #20772) hádam súhlasíš.

Re #20796 Schuhu: Ono je fakt, že dlhodobý a celoplošný výpadok trolejbusov tu našťastie nebol (iba ak plánovaný). Tak treba dúfať, že nič mimoriadne sa nestane. ?
viete, ja to poviem asi tak - neviem o tom, ze by mali klbove troleje vobec niekedy v BB problem vyjst pocas zimy hore usvitom, tulskou, popri plazovom a pod. Zatial co autobusy do sasovej? - spytajte sa dannyho alebo inych sasovcanov, co sa robilo v zime v sasovej, ked napadol sneh - bohuzial - miesto klbu solo, pripadne nic 😉 A toto je pravidelne kazdu zimu niekolko krat, narozdiel od nejakych 5 mimoriadnosti trolejov za 17 rokov prevadzky.
Reakcia na: cerno #20785:
V Banskej Bystrici žijem od začiatku spustenia trolikov a vždy som ich "mal pod palcom" ? .

A teraz vážne, samozrejme, že boli lokálne výpadky, kedy jeden trolejbus blokoval ďalšie. Sám mám takéto skúsenosti, len sa mi to tu nechce vypisovať. Lenže tu ide o to, že výpadky takéhoto typu neboli tak časté, aby sme hovorili o sústavnom narušovaní plynulosti premávky.
Ale asi sme sa nepochopili, pretože ja som mal na mysli celkové výpadky (výpadok elektriky, nejaká kalamita, alebo vážnejšie poškodené trolejové vedenie na ceste do vozovne,...), skrátka také výpadky, kedy by bolo nutné nahradiť všetky trolejbusy (neočakávaná situácia, nie plánovaná výluka) a na dlhší časový úsek (teda nie jeden blokujúci trolik, ktorý za 20 minút odtiahli). Tak preto som hovoril, že takáto situácia v BB nebola.
Reakcia na: wizard112 #20772:
že málokto! Väčšina si dobíja za 100!!! ?

Re #20773 Habibi: ale Danny princíp povedal dobre... Ak už vo vozidle, tak áno, ale za vyššiu sumu...

Re #20779 Habibi: to ani na návštevu ísť nemôžem? ? A to tam také fajnoty podávali...
Reakcia na: S499.1023 #20775:
Povinnosti, vies niekedy sa tomu zvyklo hovorit aj "modre pondelky".. ? No ale, volal som dnes s jednym z Vas(len nemenovat) a bolo mi sdelene, ze "rokovanie bolo velmi intenzivne", lebo este aj dnes mu doznievala v hlave ? problematika, ktoru ste preberali.. ? ?
Reakcia na: cerno #20790:
stalo sa mi to asi pred 15 rokmi alebo tak nejako. A dokonca v jeden mesiac v Cadci 🙂
Reakcia na: JJ #20789:
Aleee bolo to so zvolenčanmi..môžeš mi veriť..))..tak ako to bolo na zvolenskej ceste keď na poslednej jazde hodil vodič SADZV flintu do žita..a čakal kedy mu kto donesie naftu....oko vidí..oko nie je.....len oko..))
Reakcia na: JJ #20787:
A ja som si naivne myslela , že autobusy SADZVMHDBB idú na pekné slovo a to tankovanie za nazbieranie tržby na Partizánskej na Slovnafte sa mi jedno popoludnie muselo snívať..a to sa aj tebe stalo ??..fíjha ,ale také čosi !!! a ozaj fakt nik nevie ako umývajú tie busy bez umyvárky ?? ..vcelku čisté chodia neverím , že to otáčajú za tie smiešne dotácie streknúť na Balkán..ja viem najradšej by ma odbachli , ale neskoro...)))
Reakcia na: JJ #20789:
no tak prezrat kto ide do prace a zabudne natankovat 😉
Reakcia na: cerno #20788:
nie, nebolo to so zvolencanmi, i ked sa uz na temu pokusov jazd bez nafty, aj na tomto fore SAD ZV pretriasala. Ale nebolo to ani v BB 😉
Reakcia na: JJ #20787:
to sa ti ako mohlo stat. aha zvolencania to chapem.
Reakcia na: cerno #20785:
mne sa tiez stalo cosi podobne a dokonca 2x. Ale islo o autobus - dosla mu nafta...
Reakcia na: adrive #20784:
Toto bolo trefné majú spoždení...kto nejde s nami ide proti nám ))))))))) hej a ja, že prečo sa oni takí pribrzdení !!!!!
Reakcia na: Schuhu #20780:
neviem o akom vypadku si hovoril ale myslim, ze si mal namysli vypadok elektriny ked/ak spustia trolejbusy. Ak ano tak potom si tu zrejme nezil ked troliky chodili. mne sa neraz stalo ze sa ponahlam do skoly a ups. trolejbus ostal stat v krizovatke. ja som si vzdy myslel ze trolejbus ma nejaky generator ktory mu zabezpeci prejst aj nejakych zopar metrov len tak "nasucho" no nestalo sa a trolik ostal stat 😉 no a sme pockali kym dosiel nejaky ten odtahovak odtiahol TB na kraj a ludia vystupilil a 2km do skoly som siel peso. Nebola to nejaka casta prihoda ale parkrat sami to stalo.
Reakcia na: Habibi #20783:
Staňte sa SAD ZV jednotkami, u nás dvojnásobok kreditu len do konca marca 😉...

Alebo len u nás dostaneš s programom SAD ZV (kruci)Fix až 6000 korún na jazdenie všetkými spoločnosťami....

Vychutnajte si rýchlu jazdu iba so SAD ZV Express... 😉

Ale u ních platí iba jeden slogan... "nezastavujem, máme spozdení"
Reakcia na: S499.1023 #20781:
Ale prečo manipulačný poplatok??..nerozumiem FAKT !!..veď sa jedná o službu cestujúcemu..chcem , aby cestoval..chcem , aby urýchlil dopravu tak prečo ho mám trestať za to že nabíja v autobuse ??..alebo to bude podobný trest ako zato že je lístok u vodiča kupovaný drahší ??..zháňanie drobných..najedovaný vodič...ešte to tak!!! znova opakujem nabitá karta je svojím spôsobom úver bez úrokov pre dopravcu..nehľadajte spôsob ako nahnevať cestujúceho ..hľadajte spôsob ako získať jeho priazeň...na trhu sú publikácie Baťovej školy...
oprava "v období 29.8.1989-31.12.2005".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.