povedal by som, ze ten pruh sa po celej dlzke pouziva ako busovy, az na miesto pripajania, tam sa rozumni vodici stahuju do stredneho pruhu aby uvolnili miesto pripajajucim. Cize stacilo by vyznacit buspruh a auta tam nemaju co hladat (a ani tam vacsinou nie su az na pretekarov).
Re #20206 cerno: a "babka" tiez povedala, ze neodchadzaju vsetci, ostava clovek ktory "ma poslanie" ...
Všetrko pokladám za lepšie riešenie, ako neexistenciu pripájacieho pruhu. Preto ma napríklad mimoriadne irituje aj tzv. "severná D1", kde sú vo veľkej časti nedostačujůce - úzke odstavné pruhy, pripájacie pruhy a odbočovacie pruhy síce na Dechtároch nejako po balkánsky dorobili na normovú šírku aj dĺžku, ale na dlhé roky rekonštruovanej diaľničnej križovatke Východná pripájací pruh nie je a za to by som priamo strieľal. Podľa mňa žiadna komunikácia typu R alebo D by nemala neexistenciu týchto pruhov pripúšťať a na iných komunikáciách by sa mali budovať v maximálnej možnej miere. Neuveriteľne to totiž zrýchľuje dopravu, zvyšuje bezpečnosť a slúži to aj ekológii. Druhou vecou je, že niektoré indivíduá by sa museli naučiť tieto pruhy používať. Niekedy mám pocit, že najdoležitejšou úlohou klobučníka je zaradiť sa po vjazde z vedľajšej komunikácie čo najskor a v čo najnižšej rýchlosti, zatiaľ čo pri opúšťaní komunikácie odbočovací pruh ignorovať, brzdiť v priebežnom jazdnom pruhu a potom to strhnúť doprava do odbočky pred fých, čo idú civilizovane v odbočovacom pruhu.
percentualna sanca, ze sprava typu "jedna babka povedala" je cca 1%. to nie je moj vymysel. co som tym chcel povedat, zacal som nosit v usiach sluchadla a fakt to pomaha.
Mám rada cestovanie MHD..vážne !!!.. FAKT je to miesto kde okrem kaderníctva sa človek dozvie naozaj všetko..teda takmer.. najčastejšie sa nadáva na CP..ja som xx-ková a tak som si ráno zvykla, že mešká pravidelne 5 minút..horšie si zvykám, že poobede chodí tých 5 minút skôr..zasa ak budem objektívna ak to zrátam a vydelím je to nula..teda FAKT nechápem čo tí cestujúci vlastne chcú ??..veď sme len priemerné mesto..tak čo ??...a tak si užívam cestovanie a počúvam..a viete čo som počula dnes večer ???...vraj celý odbor dopravy na VÚC BB dal výpoveď...no a tomuto má zase kto rozumieť..??..počkám do rána možno to zase bude v priemere niečo pochopiteľné..ta šme še pobavili... ?
Co sa tyka kombinacie protipovodnoveho a dopravneho tunela, tak Ta asi sklamem, ale uz pri mnozstve(od 200 do 250 m3) casti povodnovej vody, ktore by bolo potrebne na ako-tak ucinnu ochranu mesta tymto tunelom previest, by technicke riesenie(v kombinacii s dopravnym tunelom) bolo mimoriadne zlozite a tym padom aj financne narocne. Na vskutku ucinnu ochranu(nad 250 m3), by uz bolo treba samostatny vodohospodarsky(protipovodnovy) tunel, tak myslim, ze v dnesnej ekonomickej situacii sa na to nikto nepodujme, stavat dva tunely, jeden na vodu, druhy na cestu.
Ale to sme uz s tymto tu OT, takze viac, ked sa stretneme.
Ja netvrdim, ze vozidla MHD nemozu jazdit po cestach dianicneho typu.
Neviem len ako to bude s platenim dialnicnych poplatkov na usekoch prietahu mestom po dobudovani SO a naslednom pokracovani rychlostnej komunikacie cez Hiadelske sedlo smerom na Oravu? Do terminu sprevadzkovania SO sa urcite dockame este mnohych technickych vylepseni elektronickeho myta a aj jeho zavedenie na regulaciu vjazdu tranzitnej dopravy do centra mesta. Uz teraz sa vo "vyspelejsich" krajinach reguluje vjazd do centier mnohych miest prave tymito nastrojmi.
Aplikovane teda na bystricke pomery sa v praxi bude dat dosiahnut, aby si tranzitni vodici(trebars medzi ZV a BR) neskracovali cestu nabreznou komunikaciou I/66, inak za to budu platit viac ako pri tranzite.
Dotácia na trolejbusy v Banskej Bystrici nie je plne krytá v rozpočte mesta
BANSKÁ BYSTRICA 7. marca (SITA) - Prednosta Mestského úradu v Banskej Bystrici Radoslav Lukaj pripustil, že mesto sa zmluvne zaviazalo zaplatiť na prevádzku trolejbusov viac, než má odsúhlasené od mestských poslancov. „Pre veľkú spoločenskú objednávku na znovuzavedenie trolejbusovej dopravy mesto podpísalo zmluvu s mestskou spoločnosťou Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), vtedy MHD BB. Zobrali sme riziko, že sme zazmluvnili väčšie finančné krytie, ako bolo schválené v rozpočte,“ uviedol na dnešnej tlačovej besede vedenia mesta Lukaj s tým, že poslancov o schválenie zostávajúcej čiastky požiadajú dodatočne.
Mesto sa zaviazalo zaplatiť tento rok DPMBB za spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy 16 miliónov korún, v rozpočte je zatiaľ podľa Lukaja vyčlenených deväť miliónov. „Zostáva sedem miliónov, ale to je horná hranica podľa reálne odjazdených výkonov, môže to byť aj jeden milión,“ dodal Lukaj.
Primátor Ivan Saktor informoval o vyčlenení 16-miliónovej sumy z dotácií na služby vo verejnom záujme v prospech trolejbusovej dopravy ešte vo februári s tým, že trolejbusy by sa mali do banskobystrickej hromadnej dopravy osôb vrátiť najneskôr 1. apríla. Ak by to spoločnosť DPMBB do apríla nestihla, primátor avizuje „tvrdé sankcie a nekompromisné personálne postihy“.
Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá je v súčasnosti hlavným prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici, na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov DPMBB naďalej aj autobusy SAD Zvolen.
Neviem, či SO nejako významne ovplyvní trasovania liniek (ak keď by ma to potešilo). A už vôbec neovplyvní linky na nábreží. A môžem vedieť, prečo by autobusy MHD nemohli chodiť po rýchlostných komunikáciách?
K tej dopravnej situácii nielen na nábreží... JJ má pravdu, že SO nábrežie neodbremení v takej miere, ako si mnohí myslia a želajú. Je taký predpoklad, že do roku, kedy by mal byť SO uvedení do prevádzky (jeseň 2010), vzrastie vnútromestská IAD na takú úroveň, že intenzita na nábreží bude len o čosi nižšia alebo dokonca rovnaká, ako dnes. Ale to sú len predpoklady, takže realita bude možno iná. SO ale nemá slúžiť vnútromestskej doprave, ale tranzitnej (a to je rozdiel). Na vyriešenie vnútromestkej dopravy sa plánuje výstavba vonkajšieho a vnútorného mestského okruhu (tieto stavby sú ale technicky a samozrejme finančne tak náročné, že bez pomoci štátu alebo fondov z EÚ sa nezrealizujú). Treba postaviť napr. tunel popod Urpín (to bola tiež jedna z alternatív, ako vyriešiť tranzitnú dopravu). Táto stavba sa ale možno "zvezie" s výstavbou protipovodňového tunela. Aj vnútorný mestský okruh bude vyžadovať výstavbu tunela. Ale vráťme sa do prítomnosti. Zatiaľ sa v doprave robia iba nekoncepčné kroky. Napr., čo vyriešila zmena prednosti v parku. Asi len to, že zápcha sa priemiestnila na inú ulicu. Som zvedavý aj na to, či sa toto leto zrealizuje svetelná križovatka Nám. slobody - Kukučínova - ul. ČSA (mala byť hotová v lete 2005, ale všetko údajne stroskotalo na jednom stĺpe). Hlavne že sa postavili semafory na Sládovičovej, ktoré ľudia veľmi nevyužívaju, a jeden som v prevádzke ešte nevidel (stále bliká žlté svetlo).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.