Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja by som sa ešte na chvíľu vrátil k tým trolejbusom na Okružnej a Mládežníckej. Samozrejme, bol by to dobrý nápad a myslím si, že v tom prípade by bolo možné a užitočné to potiahnuť z Mládežníckej až na Poľnú (po tejto ceste premáva podľa CP prvá ranná 51 z Malachova). Umožnilo by to vznik nového trolejbusového spojenia v smere Úsvit-Mládežnícka-Poľná-Kremnička (príp. z Poľnej cez Nám.Ľ.Štúra na Železničnú stanicu ako okružná linka).
Ešte mám jednu otázku, či počas návštevy pápeža v BB bude uzatvorený aj hlavný ťah od Huštáka cez Štadlerovo nábrežie na Námestie Slobody a aké budú obmedzenia na jednotlivých linkách.
Schuhu: bol som dnes na AS. Vsade je prikazany smer jazdy. Aj tak som kratko za sebov videl 2 busy v protismere. Jeden siel smerom na nabrezie, Humencan zas na Uhlisko.
Petik: mohli by sa otacat uz pod mostom na Hustaku ako je HVB banka (na Troskach). Strieborne je dost prepchate. Alebo by sli cez Fortnicku, no to by zas protestovali miestni. Dobre miesto na taku otocku je pri malej stanici. Da sa vyuzit obojsmerne len s jednou stopou (na moste pri Narodnej je jednosmerka ale nudzovo sa da ist aj opacne a vratit sa spat na stanicu).

Majkla minule zaujalo nedelene predne sklo 1003. Fotka neklame, fakt je take. Zadne sklo je klasicke delene. A 1508 uz nema "krasne" derave plechy, vymenili ich za pozinkovane.
Reakcia na: maros #1302:
myslim ze na to je docela jednoduche, hoci nie prave radostne vysvetlenie - zrusili sa vsetky casove listky (vratane rocnych, stvrtrocnych a mesacnych) a zostali len jednorazove neprestupne.
Takto zarobia viacej a moznost jazdy nacierno je dost obmedzena.
chcel by som sa opytat preco bystricka sad mhd neposkytuje turisticke lisky preco sa vlastne zrusili do bystrice jazdim casto a musim si kupovat listky u vodica
Reakcia na: Kami #1298:

Nabrezie - ked posledne opravovali nabrezie, jazdilo sa isty cas cez Dimitrovovu (Bellusovu), predtym cez Kuzmanyho (Cikkerovu). Ale tu nejde o to. Trolejbusy sa vobec nedostanu do centra - ani len na Hustak, lebo sa nemaju kde otacat. Preto by mozno nebolo odveci zatrolejovat ulicu Fr.Krala na Strieborne namestie. Aspon 1 linka (L7) by mohla tocit tu.
Reakcia na: Kami #1299:
Ujo Presperin prispeje len vtedy, ak troleje bude montovat firma jeho brata a tykadlakov doda manzelka.
Vladimir: predstava je to pekna 🙂, uz len 1 mld a mame to vratane vozidiel. Ujo Presperin rad prispeje, ujo Schuster mu dolozi 😃 .
Petik: ked sa nieco stane na nabrezi tak stoji vsetka doprava, nielen parohace. Nastastie nahradna doprava funguje, aj minuly vikend jazdili autobusy.

Pozeral som do mapy a ta jednosmerka je Pestovatelska (vedla potoka). Nad Stranou je akoby pokracovanim Mlynskej, pri krcme v Skubine krizuje 34ku. Ta trat by mohla prejst Povstaleckou a hore cez Pod Dubravou vyjst na uroven nemocnice. Tam sa maju stavat domy, chyba len plynova pripojka. Vznikla by okruzna linka a zaroven by sa zatraktivnili dotknute oblasti pre vystavbu.
Ved preco sa zamyslat len nad potrebnymi (Sasova), ci realnymi (Mladeznicka) tratami
Reakcia na: Petik #1291:
Zatrolejovanie Zvolenskej cesty by mohlo spĺňať náhradnej trate do vozovne v prípade, že by z nejakých príčin bola odstavená trať po Sládkovičovej. V plnom rozsahu tam však autobusy nahradiť nejde, nakoľko je táto oblasť vysoko špičková (priemysel = prepravné nároky v špičke prudko stúpajú). Trolejbusy sú vhodné najmä pre celodenne atraktívne územia.

Okrem Zvolenskej by som sa viac ako nejakej Mládežníckej, THK, TESCO a inej ulici potešil výstavbe trolejbusových tratí na sídlisko Sásová. Ako už bolo napísané, trolejbusy by konečne prevzali dopravu v meste pod svoj patronát a mesto by bolo prepletené štandardnými diametrálnymi linkami perféria - centrum - periféria.

Zasnívajme trochu 🙂 :
L1 - Rooseweltova nemocnica - Úsvit - Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Železničná stanica
L2 - Kremnička - Nám. Ľ. Štúra - Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Stará nemocnica - Pieninská
L3 - Kremnička - Kyjevské nám. - Tajovského - Strieborné nám. - Karlovo - Starohorská
L4 - Rooseweltova nemocnica - Tajovského - Strieborné nám. - Karlovo - Pieninská
L6 - Tulská - Úsvit - Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Stará nemocnica - Tatranská
L7 - Internátna - Nám. Ľ. Štúra - Fortnička - Strieborné nám. - Karlovo - Rudohorská - Stará nemocnica - Nám. slobody - Železničná stanica
🙂 🙂 🙂
Mne sa ta Mladeznicka nepozdava z toho dovodu, ze by vsetky linky z Foncordy smerovali na vlakovu stanicu. Uz teraz je to divne a neviem ci este v nejakom meste sa vsetky linky z jedneho sidliska sustredia do jedneho miesta tak ako v BB.
Keby sa nieco opravovalo medzi Hustakom a krizovatkou Stefanikove nabr. X Nam. Slobody, bola by ochromena doprava v polovici mesta.
Ale rozhodne kazdu novu trat privitam, aj keby to bola Mladeznicka (a moja babka by bola rada, ze sa moze dostat bez prestupu na Uhlisko, co teraz cez vikendy nejde:) ).
Som vsak zvedavy na obnovu vozoveho parku trolejbusov. Tych 14Tr je dost malo, bral by som nejake 21Tr.

RE spojenie do Podlavic cez THK - tiez si spominam len tu uzku jednosmerku popri rieke. Ale keby tam bola lepsia cesta, bolo by to asi idealne.
Reakcia na: Vlado #1294:
musim sa tam pozriet, lebo poznam len tu jednosmerku zo Skubina na THK (Pestovatelska?). Taketo spojenie Podlavic by nemuselo byt zle. Kym nie je Sasova, neda sa pomyslat ani nad tratou po Tajovskeho od Parku. Moznosti je tam viac, ale momentalne je najrealnejsia ta Mladeznicka, staci len postavit stlpy a natiahnut troleje. A financne by to bystricka MHD pri troche skromnosti tiez zvladla.
THK by kludne mohla byt zatrolejovana obojsmerne. Trolejbus by pokracoval popri potoku po Pestovatelskej do Podlavic (nutna nahrada provizorneho mosta normalnym). V smere z Podlavic by isiel po ulici Pod Stranou, to je rovnobezna ulica s Pestovatelskou, na jej konci by sa vratil na THK.
Reakcia na: Petik #1291:
trolejovanie Foncordy sa tyka len Mladeznickej (a Okruznej). Tym padom by sa 24 mohla skratit a v spicke rychlejsie tocit, resp. lepsie riadit spolu s 25. Nejaky autobus, minimalne v spicke, by sa zachoval. THK ma vyznam trolejovat len pri rieseni Podlavic. Naklady su podobne ako pri Mladeznickej akurat ze sa nahradi linka len s 1 vozom. Tesco, ci Zvolenska sa tiez daju riesit trolejbusmi, je tam dostatocna premavka.

Sasova je na tom horsie. Podla frekvencie dopravy si priam pyta troleje, len tie naklady ...
Reakcia na: Petik #1291:
Jednostopo by to zatrolejovat samozrejme slo, jednostopa obojsmerna trat existuje v Hradci Kralove v useku Kukleny-Placice, takze mi prislo celkom usmevne priznacne, zeby si takto chcel trolejovat Triedu HK 🙂 O kolko je to ale lacnejsie, neviem. Okrem toho to musi povolit drahovy urad, aspon mam taky dojem.

Proti zatrolejovaniu Foncordy nic nemam, ale nebolo by vhodnejsie zatrolejovat Rudlovu a Sasovu? Nie som Bystrican a v BB sa orientujem len orientacne (aka to krasna veta 🙂 ), ale zda sa mi, ze keby boli trolejbusy na Sasovej, dala by sa zriadit linka z jedneho konca BB na druhy cez centrum - a trolejbusova doprava by zacala konecne byt rozhodujucou.

Zilina ma na rozsirovanie trolejbusovej siete, lebo
a) je to bohate mesto - nikdy sa nezadlzilo,
b) vedenie mesta je naklonene myslienke vystavby trolejbusovej siete,
c) trate sa stavaju s pouzitim lacnejsich komponentov (napriklad betonove stlpy namiesto kovovych).
Zilina mala uz pred zavedenim trolejbusu spracovanu studiu tzv. autobusovej verzie trolejbusovej dopravy a postupne to trolejovala - najprv Solinky, Hliny, centrum, vozovnu, Vlcince, potom dalsie vnutromestske trate, tento rok trat na Hajik.

Presov je napriklad tiez relativne bohate (=nezadlzene) mesto, lenze vzhladom k tomu, ze tam trolejbusy jazdia uz vyse 40 rokov, je tam nacase niektore useky trati prebudovat uplne odznova. Pred dvoma rokmi sa robil Solivar, tohto roku Levocska. Rekonstrukcia znamena v presovskom ponimani zrusenie a znovuvystavbu trate.

Banska Bystrica by tiez mala na nove trolejbusove trate, ba aj na nove vozidla, ale Bystricu par rokov riadil, az ju uplne doriadil pan Presperin, ktory si s podobne zalozenym panom Schusterom, ktory doriadil Kosice, zalozil akusi stranu, ktora ich mala dostat z miestnej politiky do velkej. Podarilo sa a ich byvale posobiska... o tych sa mlci.
V ramci uhorkovej sezony sem prihadzujem par letnych uvah:

Podla clanku z formatu (link sem hodil nedavno Majkl) by Korniet chcel zatrolejovat Foncordu a celkom z nej vylucit autobusy.
Neviem ci by chceli zatrolejovat aj THK, ale myslite, ze by ciste hypoteticky slo zatrolejovat to jednosmerne? Teda na zaciatku by bola vyhybka bez napatia, kde by vodic v jednom smere zmenil polarizaciu, na otocke dalsia vyhybka, kde by sa to znovu rozdvojilo. Hypoteticky by to urcite slo, ale ci by to bolo ekonomicky vyhodne?

Tiez si nemyslim, ze je prave rozumne vylucit autobusy z Foncordy a tak uplne prerusit priame spojenie mesta v smere vychod-zapad a pri neprestupnom tarife ho de-facto rozdelit na 2 tarifne zony.
Skor by som zatrolejoval Tesco a Zvolensku cestu a vylucil autobusy z Juhu. Autobusy z Badina, Hronseku atd. by koncili pri vozovni trolejbusov, kde by bol zabezpeceny prestup na linku 2. Na juhu by sa zrusilo 2.pasmo (pretoze musia prestupovat), a Zvolensku cestu a Tesco by obsluhovala nejaka nova trolejbusova linka.

BTW - odkial ma Zilina na neustale rozsirovanie trolejbusovej siete?
Reakcia na: Kami #1289:
nie, to som sa uz vratil do kazdodennej reality 🙂

bystricania: nachadza sa bratislavsky ik283 4. 4509 v BBDS na oprave??

nevie nahodou niekto kde si dava generalkovat SAD Nitra mestske Karosy? jednu (mozno ich jedinu?) B741 vyhralo ROSERO, mozno som ju uz dnes aj videl, ale nikde nebola zmienka o tom kto to opravoval (aspon som nevidel)
Tebece: predpokladam ze si potom na stanici zobral taxi aby si nesiel domov dacim podradnym 🙂
taakze...dnes som mal Mercedes day 🙂 🙂

rano do Nitry Mercedesom Connecto, tam ma na stanici hyperexkluzivne cakali az dva pjekne mestske Mercedesy O 345, jednym som sa hned zviezol, poobede som sa este zviezol Citarom a domov som isiel dalsim Mercedesom (Zlty expres Turancar) 🙂

btw. cestovne do NR zdrazelo o 10 Sk (na 100 Sk - aj SAD aj Turancar)
🙂 SOR to zatial taji 🙂
Len som rozmyslal ze taku kapacitu by mala 12m Karosa. Pozeral si aj MB?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.