Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V sobotu som sa bol pozret do Karlovych Varov, tak som sa trochu (ale nie moc) poobzeral aj po MHD.
Premava tam zrejme len par liniek, vacsinou som videl nizkopodlazne Ikarusy, jednu Karosu Citybus, jednu klasicku Karosu 95? a jednu Karosu SL11 s cervenym naterom. SL11 jazdila na linkach 99 a 20. 99 je nejaka okruzna linka, 20 neviem -asi tiez. Riadila to zena a ked som sa k autobusu priblizil s fotoaparatom, rychle vystupila a schovala sa v parku:) O chvilu vykukla a ked videla, ze stale fotim, schovala sa zas 🙂
Zakladne cestovne je 8Kc, na SL11 25Kc alebo 30Kc.
Cestovny poriadok liniek nie je intervalovy, nieco na sposob BB, ale vyvesky su pekne (pondelok-piatok, sobota, nedela, prazdniny, trasa), chyba len chronometraz.
Do MHD patri aj pozemna lanovka (nieco ako Petrin, Hrebienok - len strmsi kopec), cestovne 50Kc spiatocny, ale ak chcete mat peknu vyhliadku na promenadu, staci sa vyviest na Jeleni skok (medzistanica) za 15 Kc, a odtial peso smer uz si nepamatam (asi vyhliadka Petra Velkeho).

Vcelku pekne mesto, pokial Vam neprekaza nadmerna koncentracia (60-70%) ludi ruskych narodnosti. Restauracie na promenade su neuveritelne predrazene, mal som pivo za 50Kc a vepro-knedlo za 120Kc. Mimo promenady to bude asi ceska klasika.

Cestou domov sa mi pokazilo auto, ale po otvoreni a zatvoreni motora sa zazracne pohlo a vydrzalo az domov :-0
Aj v tomto fóre pripomeniem, že sa dnes začala premávka prvého slovenského autobusu Solaris Urbino 12. Jeho ev.č. číslo je 348, ŠPZ zasa PO 191 BI. V prvý deň prevádzky je vypravený na turnuse č. 10/1. Samozrejme v Prešove 🙂
Este prelepili aj 42, zmeny musim pozriet.

Na www.papez.info je uz aj organizacia dopravy. Uzavrie sa cele okolie centra, tranzit cez Sasovu. Kyvadlova doprava ziadna, MHD vraj 8:00-16:00 nepremava
Caute pani!
Zmeny (mnou zistene) od 01.09.:linka 56,24,25
Isiel som busom a nanovo prelepili L56+ u L24 a L25 len kozmeticke zmeny: ZASTAVKA KARPATSKA ,SMER DO MESTA :LINKA 24: len zrusenie 18:00c a presunutie na 17:59c na linku 25. Dalsie kozmeticke zmeny: 13:52 uz nie x ale c. 6:34a nie, ale 6:24a. Tieto 2 linky= vsetky zmeny.
Bez zmeny vsetko co chodi z Uhliska, parkoviska, okrem L56. Ani ostatne z Karpatskej , ani L 22.
Schuhu: zatial viem len tolko ze zavrete bude centrum a okolie vratane nabrezia, tiez polovica dialnice.
Do mesta sa tym padom nedostanu ziadne troliky a vacsina MHD bude asi "premavat" v garazi. Sasova by mala mat spojenie so zel. stanicou. Mna sameho zaujima ako to bude vyzerat a kde sa bude dat pohybovat. Dobre informacie su len o cirkevnej casti.
Ja by som sa ešte na chvíľu vrátil k tým trolejbusom na Okružnej a Mládežníckej. Samozrejme, bol by to dobrý nápad a myslím si, že v tom prípade by bolo možné a užitočné to potiahnuť z Mládežníckej až na Poľnú (po tejto ceste premáva podľa CP prvá ranná 51 z Malachova). Umožnilo by to vznik nového trolejbusového spojenia v smere Úsvit-Mládežnícka-Poľná-Kremnička (príp. z Poľnej cez Nám.Ľ.Štúra na Železničnú stanicu ako okružná linka).
Ešte mám jednu otázku, či počas návštevy pápeža v BB bude uzatvorený aj hlavný ťah od Huštáka cez Štadlerovo nábrežie na Námestie Slobody a aké budú obmedzenia na jednotlivých linkách.
Schuhu: bol som dnes na AS. Vsade je prikazany smer jazdy. Aj tak som kratko za sebov videl 2 busy v protismere. Jeden siel smerom na nabrezie, Humencan zas na Uhlisko.
Petik: mohli by sa otacat uz pod mostom na Hustaku ako je HVB banka (na Troskach). Strieborne je dost prepchate. Alebo by sli cez Fortnicku, no to by zas protestovali miestni. Dobre miesto na taku otocku je pri malej stanici. Da sa vyuzit obojsmerne len s jednou stopou (na moste pri Narodnej je jednosmerka ale nudzovo sa da ist aj opacne a vratit sa spat na stanicu).

Majkla minule zaujalo nedelene predne sklo 1003. Fotka neklame, fakt je take. Zadne sklo je klasicke delene. A 1508 uz nema "krasne" derave plechy, vymenili ich za pozinkovane.
Reakcia na: maros #1302:
myslim ze na to je docela jednoduche, hoci nie prave radostne vysvetlenie - zrusili sa vsetky casove listky (vratane rocnych, stvrtrocnych a mesacnych) a zostali len jednorazove neprestupne.
Takto zarobia viacej a moznost jazdy nacierno je dost obmedzena.
chcel by som sa opytat preco bystricka sad mhd neposkytuje turisticke lisky preco sa vlastne zrusili do bystrice jazdim casto a musim si kupovat listky u vodica
Reakcia na: Kami #1298:

Nabrezie - ked posledne opravovali nabrezie, jazdilo sa isty cas cez Dimitrovovu (Bellusovu), predtym cez Kuzmanyho (Cikkerovu). Ale tu nejde o to. Trolejbusy sa vobec nedostanu do centra - ani len na Hustak, lebo sa nemaju kde otacat. Preto by mozno nebolo odveci zatrolejovat ulicu Fr.Krala na Strieborne namestie. Aspon 1 linka (L7) by mohla tocit tu.
Reakcia na: Kami #1299:
Ujo Presperin prispeje len vtedy, ak troleje bude montovat firma jeho brata a tykadlakov doda manzelka.
Vladimir: predstava je to pekna 🙂, uz len 1 mld a mame to vratane vozidiel. Ujo Presperin rad prispeje, ujo Schuster mu dolozi 😃 .
Petik: ked sa nieco stane na nabrezi tak stoji vsetka doprava, nielen parohace. Nastastie nahradna doprava funguje, aj minuly vikend jazdili autobusy.

Pozeral som do mapy a ta jednosmerka je Pestovatelska (vedla potoka). Nad Stranou je akoby pokracovanim Mlynskej, pri krcme v Skubine krizuje 34ku. Ta trat by mohla prejst Povstaleckou a hore cez Pod Dubravou vyjst na uroven nemocnice. Tam sa maju stavat domy, chyba len plynova pripojka. Vznikla by okruzna linka a zaroven by sa zatraktivnili dotknute oblasti pre vystavbu.
Ved preco sa zamyslat len nad potrebnymi (Sasova), ci realnymi (Mladeznicka) tratami
Reakcia na: Petik #1291:
Zatrolejovanie Zvolenskej cesty by mohlo spĺňať náhradnej trate do vozovne v prípade, že by z nejakých príčin bola odstavená trať po Sládkovičovej. V plnom rozsahu tam však autobusy nahradiť nejde, nakoľko je táto oblasť vysoko špičková (priemysel = prepravné nároky v špičke prudko stúpajú). Trolejbusy sú vhodné najmä pre celodenne atraktívne územia.

Okrem Zvolenskej by som sa viac ako nejakej Mládežníckej, THK, TESCO a inej ulici potešil výstavbe trolejbusových tratí na sídlisko Sásová. Ako už bolo napísané, trolejbusy by konečne prevzali dopravu v meste pod svoj patronát a mesto by bolo prepletené štandardnými diametrálnymi linkami perféria - centrum - periféria.

Zasnívajme trochu 🙂 :
L1 - Rooseweltova nemocnica - Úsvit - Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Železničná stanica
L2 - Kremnička - Nám. Ľ. Štúra - Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Stará nemocnica - Pieninská
L3 - Kremnička - Kyjevské nám. - Tajovského - Strieborné nám. - Karlovo - Starohorská
L4 - Rooseweltova nemocnica - Tajovského - Strieborné nám. - Karlovo - Pieninská
L6 - Tulská - Úsvit - Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Stará nemocnica - Tatranská
L7 - Internátna - Nám. Ľ. Štúra - Fortnička - Strieborné nám. - Karlovo - Rudohorská - Stará nemocnica - Nám. slobody - Železničná stanica
🙂 🙂 🙂
Mne sa ta Mladeznicka nepozdava z toho dovodu, ze by vsetky linky z Foncordy smerovali na vlakovu stanicu. Uz teraz je to divne a neviem ci este v nejakom meste sa vsetky linky z jedneho sidliska sustredia do jedneho miesta tak ako v BB.
Keby sa nieco opravovalo medzi Hustakom a krizovatkou Stefanikove nabr. X Nam. Slobody, bola by ochromena doprava v polovici mesta.
Ale rozhodne kazdu novu trat privitam, aj keby to bola Mladeznicka (a moja babka by bola rada, ze sa moze dostat bez prestupu na Uhlisko, co teraz cez vikendy nejde:) ).
Som vsak zvedavy na obnovu vozoveho parku trolejbusov. Tych 14Tr je dost malo, bral by som nejake 21Tr.

RE spojenie do Podlavic cez THK - tiez si spominam len tu uzku jednosmerku popri rieke. Ale keby tam bola lepsia cesta, bolo by to asi idealne.
Reakcia na: Vlado #1294:
musim sa tam pozriet, lebo poznam len tu jednosmerku zo Skubina na THK (Pestovatelska?). Taketo spojenie Podlavic by nemuselo byt zle. Kym nie je Sasova, neda sa pomyslat ani nad tratou po Tajovskeho od Parku. Moznosti je tam viac, ale momentalne je najrealnejsia ta Mladeznicka, staci len postavit stlpy a natiahnut troleje. A financne by to bystricka MHD pri troche skromnosti tiez zvladla.
THK by kludne mohla byt zatrolejovana obojsmerne. Trolejbus by pokracoval popri potoku po Pestovatelskej do Podlavic (nutna nahrada provizorneho mosta normalnym). V smere z Podlavic by isiel po ulici Pod Stranou, to je rovnobezna ulica s Pestovatelskou, na jej konci by sa vratil na THK.
Reakcia na: Petik #1291:
trolejovanie Foncordy sa tyka len Mladeznickej (a Okruznej). Tym padom by sa 24 mohla skratit a v spicke rychlejsie tocit, resp. lepsie riadit spolu s 25. Nejaky autobus, minimalne v spicke, by sa zachoval. THK ma vyznam trolejovat len pri rieseni Podlavic. Naklady su podobne ako pri Mladeznickej akurat ze sa nahradi linka len s 1 vozom. Tesco, ci Zvolenska sa tiez daju riesit trolejbusmi, je tam dostatocna premavka.

Sasova je na tom horsie. Podla frekvencie dopravy si priam pyta troleje, len tie naklady ...
Reakcia na: Petik #1291:
Jednostopo by to zatrolejovat samozrejme slo, jednostopa obojsmerna trat existuje v Hradci Kralove v useku Kukleny-Placice, takze mi prislo celkom usmevne priznacne, zeby si takto chcel trolejovat Triedu HK 🙂 O kolko je to ale lacnejsie, neviem. Okrem toho to musi povolit drahovy urad, aspon mam taky dojem.

Proti zatrolejovaniu Foncordy nic nemam, ale nebolo by vhodnejsie zatrolejovat Rudlovu a Sasovu? Nie som Bystrican a v BB sa orientujem len orientacne (aka to krasna veta 🙂 ), ale zda sa mi, ze keby boli trolejbusy na Sasovej, dala by sa zriadit linka z jedneho konca BB na druhy cez centrum - a trolejbusova doprava by zacala konecne byt rozhodujucou.

Zilina ma na rozsirovanie trolejbusovej siete, lebo
a) je to bohate mesto - nikdy sa nezadlzilo,
b) vedenie mesta je naklonene myslienke vystavby trolejbusovej siete,
c) trate sa stavaju s pouzitim lacnejsich komponentov (napriklad betonove stlpy namiesto kovovych).
Zilina mala uz pred zavedenim trolejbusu spracovanu studiu tzv. autobusovej verzie trolejbusovej dopravy a postupne to trolejovala - najprv Solinky, Hliny, centrum, vozovnu, Vlcince, potom dalsie vnutromestske trate, tento rok trat na Hajik.

Presov je napriklad tiez relativne bohate (=nezadlzene) mesto, lenze vzhladom k tomu, ze tam trolejbusy jazdia uz vyse 40 rokov, je tam nacase niektore useky trati prebudovat uplne odznova. Pred dvoma rokmi sa robil Solivar, tohto roku Levocska. Rekonstrukcia znamena v presovskom ponimani zrusenie a znovuvystavbu trate.

Banska Bystrica by tiez mala na nove trolejbusove trate, ba aj na nove vozidla, ale Bystricu par rokov riadil, az ju uplne doriadil pan Presperin, ktory si s podobne zalozenym panom Schusterom, ktory doriadil Kosice, zalozil akusi stranu, ktora ich mala dostat z miestnej politiky do velkej. Podarilo sa a ich byvale posobiska... o tych sa mlci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.