Inak nechcem sa tu dorábať ale pred 1-2 mesiacmi som hovoril neutrálne, že byť v koži vedenia BBSK, tak nevypovedám dopravcom vojnu na hulváta a spácham politickú sebevraždu. Ale šiel by som na to lišiacky a po právnej analýze, ktorú by som transparentne zverejnil - keďže je to za peniaze verejné a aj SADka by mala vedieť na čo naletela bývalému vedeniu, príp. na čom sa vedome dohodla - by som to dal proste na súd a dal SADke korektne na vedomie s tým, že nie je to nič osobné voči nim, ale nech súd rozhodne a zatiaľ si môžeme v priateľskej atmosfére bez vykopanej sekery predpripraviť korektnú a na súde nenapadnuteľnú zmluvu. To som radil, resp. opísal v októbri aký prístup by bolo najlepšie zvoliť a bol som jemne povedané za to, čomu sa na východe SR hovorí "huj". Teraz už viem, že to slovo patrí skôr tým, ktorí si nedovideli na špičku nosa triezvo v danej veci.
PDM.8.99
Riadnu facku osobnej doprave dáva prístup ŽSR a obcí k prístupovým cestám. ŽSR razí filozofiu, že ak obce chcú osobnú dopravu, nech priložia ruku k dielu a obce opačne, že nech sa železnice starajú, ved preco by si oni robili starosti. Čo takto vužiť VPN a brigády ako kedysi? Ale ľahšie je ukazovať prstom na toho druhého a okolo seba kresliť svätožiaru. A dopláca na to dopravca slabou vyťaženosťou a cestujúci málo atraktívnou žel. os. dopravou. Začarovaný kruh, z ktorého sa nedostaneme pokiaľ to niekto nenaruší nejakou aktivitou, ktorá veci zmení. Svoje zohráva aj prístup starostov, samosprávy a obyvateľov, že akonáhle nie je železničná zastávka v strede obce, tak je zle. Stačí, že je v krajnej časti obce, či mimo stredu a pod. a už sú na svete výhovorky prečo železnica nie. Ale keď to zmerá človek na mape a prejde pešo, tak zrazu zistíme, že do 1,2-1,5km a 15min pešo max. je vlak dostupný. A to je norma aplikovaná aj v úspešnom IDS JMK a nie nejakej rozvojovej krajine, a funguje to! Prečo by nemohlo aj u nás, na Slovensku?
BBSK by sa mohol rozdeliť v súťaži podľa historických regiónov:
- Tekov (alebo Pohronie) - okresy ZH a ZC
- Horehronie - okresy BB a BR
- Podpoľanie - okresy ZV a DT
- Hont - okresy BS, KA a západ VK
- Novohrad - okresy LC, PT a východ VK
- Gemer - okresy RS a RA (koordinovať s KSK CP na linky RA-Jelšava-RV a Tornaľa-RV)
Pri okrese ZV mám nejasno, že kam ho priradiť ale ak by nebol v Podpoľaní, tak by tento región bol ako najmenší balík liniek, kde by ešte asi tretimu tvorili výkony minibusových liniek). Okres VK logicky je rozdelený tou inklináciu západu viac na Šahy a východu viac k Lučencu, ale pri tarifnej integrácií by to občania nejak nepocítili. Skôr by vznikla šanca na lepšie prepojenie VK a Krupiny priamo cez Senohrad a Bzovík. Dnes spojenie týchto dvoch okresných miest neexistuje, a ak tak skôr ako dielo náhody, že linka 605406 nadväzuje na 610413/611410 a opačne 2x denne možno. Pokiaľ cestujúci nedostanú garanciu aspoň 6 párov spojov, či aspoň prestupných väzieb (3 páry doobeda, 3 páry poobede, 3 páry cez víkend), tal to nie je pravidelná doprava pre cestujúcich ale zájazdová pre ľudí, ktorí milujú adrenalín.