Reakcia na: PDM.8.99 #54162:
Súhlasím a už som niečo podobné rozoberal asi 200 príspevkov dozadu, na Slovensku a ani v okolí proste nie je dopravca, ktorý by dokázal kapacitne nahradiť inú SADku a SAD ZV (opravte ma, ak sa mýlim) je počtom vozov najväčšia na SK. A zohnať toľko vodičov je v tejto dobe tiež utópia. A, PDM, presne, ako hovoríš, priestory sú ďalšia vec. Kancelárske sa dajú zohnať hociako, horšie je to s dielňami a odstavnými plochami.Keďže CP platia len do konca roka, môže fakt nastať to, že od 1.1. nevyjde na cestu ani jediný autobus, bo SADky si povedia: "keď sú na BBSK takí múdri, nech si to teraz vyžerú" a budú čakať, až sa k ním Lunter doplazí a bude ich na kolenách prosiť, aby zase začali jazdiť, bo podľa mňa je úplne jasné, že iného dopravcu mu do jedného mesiaca nevyčaruje ani Copperfield.
Romčo, ak by taký nevysvetliteľný zázrak náhodou aj nastal, len pripomeniem, aký chaos bol, keď MHD BB prebrala SAD ZV a čo všetko tam na začiatku jazdilo (prenajatí súkromníci a myslím, že sa zjavila aj nejaká karosa lc) a tam bolo treba nahradiť LEN niekoľko desiatok vozov pre MHD jedného mesta. Prímesto celého kraja je trochu väčší záhul. Odhadujem cca 550 vozidiel.
SAD Lučenec pre istotu 3 dni pred skončením platnosti nových CP nemá tak ako aj predošlé roky nahraté CP, proste v duchu tradície fungovania nejakej lazovnej SADky pred krachom. V SAD LC však zkrachoval zdravý rozum ...
petik
Jasne, teraz sa jedna o 3x vacsiu akciu a urcite suhlasim so vsetkymi problemami, ktore popisujes. Ale mohlo by sa im podarit nahradit aspon cast a napriklad uplne vypustit linky v subehu s vlakmi. Medzi Breznom a Zarnovicou dopravu takmer dokonale zastupia vlaky. Tiez by mohli zeleznice vypomoct na trati Brezno-Telgart alebo Zvolen-Krupina. A Ales Bilek by mohol triumfalne vytiahnut svoj motorovy voz
Zmluvnu dopravu pre dopravu zamestnancov, ktora by ciastocne riesila krizu, by si mohli objednat velke podniky, povedzme Zeleziarne Podbrezova alebo Slovalco Ziar nad Hronom.
Mesta ako Brezno by mohli posilnit MHD a obce ako Molca, Malachov alebo Horne Prsany by si mohli objednat zmluvnu dopravu v useku od konecnej MHD, ktoru by mohlo vykonat samotne vozidlo MHD.
Skratka, urcite moznosti na zmensenie rozsahu katastrofy tu su.
Ja tipujem, ze sa ziadny vysledok nedozvieme az do zaciatku januara, obidve strany budu vyhrocovat jednanie, tvarit sa, ako nespochybnitelna je ich pozicia, a nakoniec sa dohodnu na nejakom kompromise. Napriklad nova zmluva na 3 roky a nasledna opcia na odkup autobusov krajom za zostatkovu cenu.
CSAD ZV a LC nemozu riskovat nedohodu. Bez dotacii dopravu v takom rozsahu neufinancuju, aj keby mali pripadny sudny spor o neplatnosti zmluvy nakoniec vyhrat, znamenalo by to ich koniec.
Teoreticky moze mat kraji v zalohe nejaky prekvapivy plan. Napriklad odkupi CSAD LC a zalozi vlastny dopravny podnik. Aj obidve CSAD mozu prekvapit napriklad ziadostou o nejake predbezne opatrenie.
Nakoniec, vojna medzi dopravcami a krajom nie je nicim novym. Pozrite sa na ustecky alebo liberecky kraj.