Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter K #11050:
velka trafa maji ucinnost okolo 98-99%
Ako to myslia v BBDS s tym inzeratom v pardone? Som myslel ze koncia kedze vyhral ten zvolen..
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) pred vianočnými sviatkami a počas nich posilní dopravu a vypraví viac vlakov.
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1021

V piatok 23. decembra
vypraví ZSSK posilový zrýchlený vlak z Bratislavy cez Levice do Zvolena. Zrýchlený vlak 1831 Levičan odchádza z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16, v Leviciach je o 19:01 a do Zvolena prichádza o 20:17.

V pondelok 26. decembra
pôjde posilový rýchlik zo Zvolena do Bratislavy. Rýchlik 1530 Žitava odchádza zo Zvolena o 17:58, z Levíc o 19:13 a do Bratislavy hlavnej stanice prichádza o 21:04.

V utorok 27. decembra
Medzi Zvolenom a Bratislavou bude osobná železničná doprava posilnená. Rýchlik 1530 Žitava odchádza zo Zvolena o 17:58 a do Bratislavy hlavnej stanice prichádza o 21:04.

Vo štvrtok 5. januára 2006
bude posilnená železničná doprava z Bratislavy do Zvolena. Zrýchlený vlak 1831 Levičan odchádza z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16, v Leviciach je o 19:01 a do Zvolena prichádza o 20:17.

V nedeľu 8. januára 2006
budú posilnené rýchliky zo Zvolena do Bratislavy. Rýchlik 1530 Žitava odchádza zo Zvolena o 17:58, z Levíc o 19:13 a do Bratislavy hlavnej stanice prichádza o 21:04.
Z N E N I E U Z N E S E N I A
z 13. decembra 2005 číslo 457/2005 – MsZ

K bodu: Informatívna správa o výbere dopravcov na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici

Mestské zastupiteľstvo
I. b e r i e n a v e d o m i e
1. Informatívnu správu o výbere dopravcov na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici
2. Rozhodnutie komisie o ukončení obchodnej verejnej súťaže

II. o d p o r ú č a
Ing. Jánovi Králikovi, CSc., primátorovi mesta,
uzavrieť zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme so SAD, a.s. Zvolen


Ing. Ján Králik, CSc., primátor mesta

V Banskej Bystrici, 14. decembra 2005
Takze co doteraz vieme?

Mesto chce: rozsah roku 2004, flexibilnost v CP, rozsirenie zliav, dotaciu maximalne 40 mil. Sk, prenajom vozidiel minimalne vo vyske odpisov (26 mil. Sk), lepsie priame spoje

SAD ZV ponuka: dotaciu 31 mil. Sk (povodne 39,5 mil. Sk), rozsah cca 4 mil. vzkm,
zakladnu cenu 14 Sk (13 Sk CK), ziaci a studenti 8 Sk, seniori 10 Sk, sprievodca TZP-S 5 Sk, deti 0 Sk, o prestupoch sa nic nehovori
nastup vsetkymi dverami, postupne priame spoje
zrusenie 2. pasma - cena podla vymeru BBSK, t.j. primestska doprava
prenajom autobusov (odpisy 16,5 mil. Sk), pripadne ich odkupenie (40 mil. ?)
jednotne CK v MHD v BB, ZV, ZH a primestskej doprave SAD ZV
nove autobusy, nepocita s trolejbusmi,
chce mestu usetrit dotacie a investicie do TD
plna kontrola hospodarenia

BBDS ponuka: dotaciu 40 mil. Sk, rozsah roku 2004
zakladna cena 15 Sk (13 Sk CK) s moznym znizenim, senior v sedle 9 Sk, VS 9 Sk, ziaci a studenti po 13:00 jednotne 5 Sk, sprievodca TZP-S za 1 Sk, prestup do 60 min. so zlavou 80%
prenajom majetku mesta (odpisy 26 mil. Sk)
zachovanie trolejbusovej dopravy, spolocny podnik MHD

Vyhody
ZV: nizsi narok na financie mesta, potencionalne lepsie spojenie vyznamnych bodov, novsi park autobusov, lacnejsie cestovanie v okresoch ZV, ZH a spol.
BB: lacnejsie cestovanie medzi bodmi ktore nemaju priame spojenie (sanca pre lepsie intervaly), lacnejsie cestovanie ziakov, zachovanie trolejbusovej dopravy (teda aj vyuzivanie majektu mesta), dopravny podnik s ucastou mesta

Nevyhody:
ZV: koniec trolejbusov, vylucenie obci v 2. pasme z MHD, drahe cestovanie s prestupom (priame spoje nemozno viest vsade), doterajsie skusenosti s prevadzkou MHD
BB: vyssi narok na financie mesta, jednoznacne definovanie podmienok uhrady straty (je toto vlastne nevyhoda ponuky?), doterajsie skusenosti s prevadzkou MHD
19.12.2005 - 65. výročie železničnej trate Banská Bystrica - Dolná Štubňa
Reakcia na: Papyr #11033:

Pochvalujem vytvorenie takeho prispevku so sirokym zaberom na obhajobu trolejbusovej dopravy. Ale s nasledujucou vetou nesuhlasim:
´Ale aj v prípade, že by sa celá energia pre trolejbus vyrobila spálením fosílnych palív, energetická účinnosť systému palivo – elektráreň – diaľkové vedenie – meniareň – trolejové vedenie – trolejbus je väčšia, ako energetická účinnosť systému palivo – spaľovací motor autobusu. ´
Ucinnost moderneho spalovacieho motora uvedená v prispevku #10903 : do 45%.
Uč. tepelnej elektrarne - okolo 33%, nech ma elektromotor uč. 85%, aspon 3 transformatory nech maju úč. 90%. Tak potom ma uvedeny system ucinnost 0,33*0,85*0,9 = 25 %.
Ak by sa v tom retazci nahradila elektraren slovom teplaren (úč. 75%), tak účinnosť využitia energie paliva dosiahne 0,75*0,85*0,9 = 57%. Cize ak sa najde niekto, pre koho nebude teplo odovzdane chladiacemu okruhu pri vyrobe el. energie odpadom, ale uzitocnym a ziadanym pri vykurovani a ohrievani vody, tak sa energia paliva dokaze efektivnejsie zuzitkovat v teplarnach. (Z energie paliva na zaciatku systemu je na konci systemu v podobe mechanickej prace len asi 25%.)
Z hladiska ekologie je v elektrarnach priaznivejsi proces horenia a daju sa robit lepsie opatrenia na zamedzenie uniku skodlivin.
Jednoducho nechcem, aby niekto spochybnenim jedneho argumentu spochybnil celu obhajobu trolejbusovej dopravy.
Mam tu perlicku priam z rise sci-fi ?
Alebo zeby BBDS mala utajene informacie? ❓

Toto je skutocnost:
BBDS si podala inzerat v najnovsom reklamniku PARDON tohto znenia:
SAD BBDS prijme do zamestnania s moznym nastupom ihned: vodicov autobusov a TROLEJBUSOV pre prevadzky v BB a v BR.
Pozadujeme: vod. opr. D, zdr. sposobilost, psychologicke testy.
Ponukame: zazemie PROSPERUJUCEJ firmy, profesionalny rast s perspektivou uplatnenia v medzinarodnej a dialkovej doprave

?
Papyr: svoju poklonu a reakciu som dal na poslanec.sk.
Oprav si prosim ta vetu o riadeni meniarni.
Tie ekologicke vypocty su argumenty tazkeho kalibru.
Reakcia na: Papyr #11045:

myslím si, že ak si to budú kompetentní čítať, tak vzhľadom na ich odbornosť ? , by zrejme nevadilo, keby si tam napísal aj "ha" (hektár) ?
Reakcia na: Papyr #11045:
opravene ?
Reakcia na: JJ #11044:
Mam v nom jednu chybicku, kde je [L], ma byt [m3] 🙂 v tej chemickej tabulke 🙂
Reakcia na: Papyr #11033:

výborný, po odbornej stránke perfektne pripravený dokument, na ktorý sa budú len veľmi ťažko hľadať protiargumenty ?
Papyr: Super clanok si sem napisal 🙂
Reakcia na: Papyr #11038:
no vsak, mesto tolko neinvestovalo do dopravy vseobecne, o MHD nehovoriac.
Fakt neviem co moze byt v tej sume.
Ali B.: Pod SAD Zvolen patrí aj Kremnica, Žarnovica, Krupina a Veľký Krtíš - celkovo veľmi veľké územie...
Ohľadom špekulácií prečo SAD ZV chce toľko investovať do bystrickej MHD by som povedal toľko (ale samozrejme je to len moja špekulácia):
SAD ZV má pod palcom oblasť Zvolena, Žiaru a Detvy. V súčasnosti chce ísť do MHD BB. Na rokovaní sa vyjadrili aj o "nejakom" prispení na dobudovaní AS,SAD. Tým by som povedal že je to takmer isté, že majú v úmysle, keď už budú mať pod palcom MHD v BB, začať sa montovať aj do prímestskej dopravy v okrese BB. Povedal by som, že zvolenské "križiacke ťaženie" s v MHD neskončí. Keď už bude mať MHD, bude už dosť silná na to, aby mohla začať reálne konkurovať SAD BBDS aj v okrese BB, a nikde nie je povedané, že v BB musia skončiť. Dá sa pokračovať aj do Brezna, Kremnice a inde.
Keby sa im podarilo úplne zlikvidovať SAD BBDS, vznikne tak obrovská dopravná spoločnosť, ekonomicky stabilná, ktorá bude mať pod palcom celý stred stredného Slovenska a vlastniť cca 1000 autobusov... S takými aktívami sa môžu s kľudom následne pustiť aj do malých súkromných dopravcov s cieľom vytvorenia si monopolného postavenia na dotknutom území.
Podľa tohto je potom aj jasné, prečo nechcú v nijakom prípade trolejbusy - jednoducho im nepasujú do ich plánov.
A samozrejme, toto nie je krátkodobý plán na 2 - 3 roky, ale dlhodobá vízia s časovým horizontom 10 a viac rokov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.