V piatok 23. decembra
vypraví ZSSK posilový zrýchlený vlak z Bratislavy cez Levice do Zvolena. Zrýchlený vlak 1831 Levičan odchádza z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16, v Leviciach je o 19:01 a do Zvolena prichádza o 20:17.
V pondelok 26. decembra
pôjde posilový rýchlik zo Zvolena do Bratislavy. Rýchlik 1530 Žitava odchádza zo Zvolena o 17:58, z Levíc o 19:13 a do Bratislavy hlavnej stanice prichádza o 21:04.
V utorok 27. decembra
Medzi Zvolenom a Bratislavou bude osobná železničná doprava posilnená. Rýchlik 1530 Žitava odchádza zo Zvolena o 17:58 a do Bratislavy hlavnej stanice prichádza o 21:04.
Vo štvrtok 5. januára 2006
bude posilnená železničná doprava z Bratislavy do Zvolena. Zrýchlený vlak 1831 Levičan odchádza z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16, v Leviciach je o 19:01 a do Zvolena prichádza o 20:17.
V nedeľu 8. januára 2006
budú posilnené rýchliky zo Zvolena do Bratislavy. Rýchlik 1530 Žitava odchádza zo Zvolena o 17:58, z Levíc o 19:13 a do Bratislavy hlavnej stanice prichádza o 21:04.
Z N E N I E U Z N E S E N I A
z 13. decembra 2005 číslo 457/2005 – MsZ
K bodu: Informatívna správa o výbere dopravcov na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici
Mestské zastupiteľstvo
I. b e r i e n a v e d o m i e
1. Informatívnu správu o výbere dopravcov na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici
2. Rozhodnutie komisie o ukončení obchodnej verejnej súťaže
II. o d p o r ú č a
Ing. Jánovi Králikovi, CSc., primátorovi mesta,
uzavrieť zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme so SAD, a.s. Zvolen
Mesto chce: rozsah roku 2004, flexibilnost v CP, rozsirenie zliav, dotaciu maximalne 40 mil. Sk, prenajom vozidiel minimalne vo vyske odpisov (26 mil. Sk), lepsie priame spoje
SAD ZV ponuka: dotaciu 31 mil. Sk (povodne 39,5 mil. Sk), rozsah cca 4 mil. vzkm,
zakladnu cenu 14 Sk (13 Sk CK), ziaci a studenti 8 Sk, seniori 10 Sk, sprievodca TZP-S 5 Sk, deti 0 Sk, o prestupoch sa nic nehovori
nastup vsetkymi dverami, postupne priame spoje
zrusenie 2. pasma - cena podla vymeru BBSK, t.j. primestska doprava
prenajom autobusov (odpisy 16,5 mil. Sk), pripadne ich odkupenie (40 mil. ?)
jednotne CK v MHD v BB, ZV, ZH a primestskej doprave SAD ZV
nove autobusy, nepocita s trolejbusmi,
chce mestu usetrit dotacie a investicie do TD
plna kontrola hospodarenia
BBDS ponuka: dotaciu 40 mil. Sk, rozsah roku 2004
zakladna cena 15 Sk (13 Sk CK) s moznym znizenim, senior v sedle 9 Sk, VS 9 Sk, ziaci a studenti po 13:00 jednotne 5 Sk, sprievodca TZP-S za 1 Sk, prestup do 60 min. so zlavou 80%
prenajom majetku mesta (odpisy 26 mil. Sk)
zachovanie trolejbusovej dopravy, spolocny podnik MHD
Vyhody
ZV: nizsi narok na financie mesta, potencionalne lepsie spojenie vyznamnych bodov, novsi park autobusov, lacnejsie cestovanie v okresoch ZV, ZH a spol.
BB: lacnejsie cestovanie medzi bodmi ktore nemaju priame spojenie (sanca pre lepsie intervaly), lacnejsie cestovanie ziakov, zachovanie trolejbusovej dopravy (teda aj vyuzivanie majektu mesta), dopravny podnik s ucastou mesta
Nevyhody:
ZV: koniec trolejbusov, vylucenie obci v 2. pasme z MHD, drahe cestovanie s prestupom (priame spoje nemozno viest vsade), doterajsie skusenosti s prevadzkou MHD
BB: vyssi narok na financie mesta, jednoznacne definovanie podmienok uhrady straty (je toto vlastne nevyhoda ponuky?), doterajsie skusenosti s prevadzkou MHD
Pochvalujem vytvorenie takeho prispevku so sirokym zaberom na obhajobu trolejbusovej dopravy. Ale s nasledujucou vetou nesuhlasim:
´Ale aj v prípade, že by sa celá energia pre trolejbus vyrobila spálením fosílnych palív, energetická účinnosť systému palivo – elektráreň – diaľkové vedenie – meniareň – trolejové vedenie – trolejbus je väčšia, ako energetická účinnosť systému palivo – spaľovací motor autobusu. ´
Ucinnost moderneho spalovacieho motora uvedená v prispevku #10903 : do 45%.
Uč. tepelnej elektrarne - okolo 33%, nech ma elektromotor uč. 85%, aspon 3 transformatory nech maju úč. 90%. Tak potom ma uvedeny system ucinnost 0,33*0,85*0,9 = 25 %.
Ak by sa v tom retazci nahradila elektraren slovom teplaren (úč. 75%), tak účinnosť využitia energie paliva dosiahne 0,75*0,85*0,9 = 57%. Cize ak sa najde niekto, pre koho nebude teplo odovzdane chladiacemu okruhu pri vyrobe el. energie odpadom, ale uzitocnym a ziadanym pri vykurovani a ohrievani vody, tak sa energia paliva dokaze efektivnejsie zuzitkovat v teplarnach. (Z energie paliva na zaciatku systemu je na konci systemu v podobe mechanickej prace len asi 25%.)
Z hladiska ekologie je v elektrarnach priaznivejsi proces horenia a daju sa robit lepsie opatrenia na zamedzenie uniku skodlivin.
Jednoducho nechcem, aby niekto spochybnenim jedneho argumentu spochybnil celu obhajobu trolejbusovej dopravy.
Mam tu perlicku priam z rise sci-fi ?
Alebo zeby BBDS mala utajene informacie?
Toto je skutocnost:
BBDS si podala inzerat v najnovsom reklamniku PARDON tohto znenia:
SAD BBDS prijme do zamestnania s moznym nastupom ihned: vodicov autobusov a TROLEJBUSOV pre prevadzky v BB a v BR.
Pozadujeme: vod. opr. D, zdr. sposobilost, psychologicke testy.
Ponukame: zazemie PROSPERUJUCEJ firmy, profesionalny rast s perspektivou uplatnenia v medzinarodnej a dialkovej doprave
Papyr: svoju poklonu a reakciu som dal na poslanec.sk.
Oprav si prosim ta vetu o riadeni meniarni.
Tie ekologicke vypocty su argumenty tazkeho kalibru.
Ohľadom špekulácií prečo SAD ZV chce toľko investovať do bystrickej MHD by som povedal toľko (ale samozrejme je to len moja špekulácia):
SAD ZV má pod palcom oblasť Zvolena, Žiaru a Detvy. V súčasnosti chce ísť do MHD BB. Na rokovaní sa vyjadrili aj o "nejakom" prispení na dobudovaní AS,SAD. Tým by som povedal že je to takmer isté, že majú v úmysle, keď už budú mať pod palcom MHD v BB, začať sa montovať aj do prímestskej dopravy v okrese BB. Povedal by som, že zvolenské "križiacke ťaženie" s v MHD neskončí. Keď už bude mať MHD, bude už dosť silná na to, aby mohla začať reálne konkurovať SAD BBDS aj v okrese BB, a nikde nie je povedané, že v BB musia skončiť. Dá sa pokračovať aj do Brezna, Kremnice a inde.
Keby sa im podarilo úplne zlikvidovať SAD BBDS, vznikne tak obrovská dopravná spoločnosť, ekonomicky stabilná, ktorá bude mať pod palcom celý stred stredného Slovenska a vlastniť cca 1000 autobusov... S takými aktívami sa môžu s kľudom následne pustiť aj do malých súkromných dopravcov s cieľom vytvorenia si monopolného postavenia na dotknutom území.
Podľa tohto je potom aj jasné, prečo nechcú v nijakom prípade trolejbusy - jednoducho im nepasujú do ich plánov.
A samozrejme, toto nie je krátkodobý plán na 2 - 3 roky, ale dlhodobá vízia s časovým horizontom 10 a viac rokov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
z 13. decembra 2005 číslo 457/2005 – MsZ
K bodu: Informatívna správa o výbere dopravcov na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici
Mestské zastupiteľstvo
I. b e r i e n a v e d o m i e
1. Informatívnu správu o výbere dopravcov na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici
2. Rozhodnutie komisie o ukončení obchodnej verejnej súťaže
II. o d p o r ú č a
Ing. Jánovi Králikovi, CSc., primátorovi mesta,
uzavrieť zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme so SAD, a.s. Zvolen
Ing. Ján Králik, CSc., primátor mesta
V Banskej Bystrici, 14. decembra 2005