Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mimi #10897:
Nechcem sem vôbec zanášať politiku, ale je potrebné si uvedomiť, že za postupnú degradáciu kvality MHD a terajšiu faktickú likvidáciu trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici je najväčšou mierou zodpovedný primátor mesta a jemu podriadení pracovníci. Je druhé volebné obdobie najvyšším štatutárom mesta a mal prejaviť omnoho viac iniciatívy a intuície v tejto oblasti. Svojou mierou k tomu prispeli aj tí poslanci, ktorí sa nedokázali dohodnúť v takýchto fundamentálnych otázkach fungovania mesta s ostatnými kolegami. A najviac sme si na chybe sami my, občania - najmä tá 90% mlčiaca väčšina, ktorej je vždy všetko jedno. Nechodí voliť, nezaujíma sa o spoločenské dianie, len doma alebo v krčme vyšomráva svoje názory. Šesť rokov sa my - iniciatívni občania Banskej Bystrice snažíme prebrať spoluobčanov z letargie a strašnej kliatby typu "veď aj tak sa nič nezmení". Bojujeme všetkými dostupnými legálnymi prostriedkami, dávame do hry náš voľný čas, rodinu a svoju anonymitu. Ale za tých dlhých šesť rokov sa mlčiaca väčšina stále tvárila, že ju to nezaujíma a že sme donQuichotovia. Potrebujeme vždy nejaký VEĽKÝ TRESK, aby sme sa konečne spamätali a uvedomili si že "SAMÉ SA NIČ NESPRAVÍ" ?!?
Preto podľa mňa, teraz spisovať petíciu za zachovanie trolejbusov je už veľmi neskoro. Aj keď vždy sa dá niečo dosiahnúť. Ale najmä by už mlčiaca verejnosť mala konečne prehovoriť a povedať úplne nahlas a jasne: "VYPADNI ODTIAĽ! NEZVLÁDOL SI TO, NEMÁŠ TAM ČO HĽADAŤ! Ani v MESTE a ani vo VÚCBB!" ABDIKUJ!
Toto povedzte doma všetci svojim rodičom, starým rodičom, súrodencom a kamarátom. Aj keď nie som si celkom istý, či pre MHD v BB už nie je aj tak veľmi, veľmi neskoro!
Ale bolo by to aspoň morálne víťazstvo pre mlčiacu väčšinu a najmä - pre všetkých iniciatívnych občanov!
Reakcia na: Petik #10916:

Obávám se, že když BBDS nedostane peníze od státu, její náklady prudce vzrostou proti současnému stavu.
A navíc(za předpokladu, že by opravdu fungovali dva dopravci MHD),...kdo by jel starým trolejbusem, když za dvě minuty pojede nový autobus se srovnatelnou cenou?

Ale pro pomník trolejbusům bych hlasoval ?
Reakcia na: Petik #10916:
navrhujem ho umiestniť miesto Lenina na podstavec 😛
PIT #10872: "Čo sa týka BBDS, som veľmi zvedavý, čo ide robiť. Za predpokladu, že má platné licencie na autobusovú, či trolejbusovú dopravu aj po 31.12.2005, nič jej nebráni prevádzkovať súbežne s SAD Zvolen vybrané linky MHD aj naďalej. Jediným rozdielom bude fakt, že nedostane dotáciu a nebudú jej uhrádzané výkony vo verejnom záujme."

Toto je vynikajuci postreh! Mohol by sa vyjadrit Snopko, ako su na tom s licenciami???
Nastala by urcite velmi zaujimava situacia! Je ale BBDS dostatocne drava, aby sa k niecomu takemu odhodlala?
S 16 rokov starymi trolejbusmi a zrejme uz zaplatenou sietou by mohli z cash-oveho hladiska dosahovat lepsie vysledky, ako bryndziari s novymi autobusmi, ktore treba splacat. A tym padom ponuknut aj lepsie cestovne.
Obavam sa ale, ze im licencia konci.

Ak teda BBDS s MHD definitivne konci, mohli by aspon pri leninovi vystavit jeden trolejbus s napisom 24.8.1989 - 31.12.2005, aby bolo kam ist polozit sviecku.
Reakcia na: Majo #10913:
Ešte si zabudol na to, že by bolo potrebné dostať trolejbusy aj do Sásovej.
Reakcia na: Ali B. #10899:
Práve v tom je problém, že nikto nič nevie. Teraz mám na mysli poslancov. Keď vezmem do úvahy, kedy sa súťaž vyhlasovala, fakt - že stroskotala a ďalší fakt, že si za celú tú dobu nevedel nikto naštudovať problematiku ohľadom dopravy ani ohľadom obstarávania, tak fakt neviem, v čom spočíva ich práca. Každý čaká, že sa to vyrieši samé a všetky podklady sa im položia na stôl. Potom si ich možno aj preštudujú. Tie hlášky, čo tam padali, podľa mňa ponúkali krásny pohľad na ich odbornosť aj prístup k práci. Po takom fiasku a takej dlhej dobe by som si asi dala záležať...
Konštruktívny návrh: Založte súkromnú firmu, odkúpte trolejbusy od BBDS/mesta, trolejbusovú sieť a začnite prevádzkovať MHD (aspoň trolejbusy). ? Nepochybujem o tom, že celá slovenská priazniveckoMHĎacká obec by pomohla, ale liciencie od drahového úradu by sme sa asi nedožili...
Neveril som, že môže byť v Bystrici horší dopravca ako BBDS, ale stalo sa tak... Škoda, že tam nemáte nejaký klon Slotu a Popluhára...
Reakcia na: S499.1023 #10908:
jasné vidíš ale že je im všetko jedno klamú jak také hady a trpíme všetci kto to má už znášať?
Reakcia na: Trollino15 #10905:
Hmm , myslim ze staci aby novy provozovatel nemel povoleni k provozovani drazni dopravy , a je to. Proste se nevyjede.
Reakcia na: Trollino15 #10905:
myslím, že tento citát to vystihuje přesně...
"Primátor uvažuje, či dotovať zimnú údržbu alebo hromadnú dopravu" ?
Reakcia na: mimi #10906:
No práve, netreba sa zhadzovať takými "z prsta vycicanými" číslami. Treba teraz racionálne argumentovať, bo nepriateľ nespí!
Reakcia na: Trollino15 #10905:
ak myslíš to, že mesto zaujímajú len peniaze, koľko ho stoja vlastní občania odkázaní na MHD, ... tak to máš pravdu
Reakcia na: S499.1023 #10904:
prepač za tie čísla to bolo len tak , zrušnie trolejbusov ma unieslo uplne. Ospravedlnujem sa. Musíš uznať že je to veľká ran ktorá sa bude tažko hojiť.
Myslím, že město zajímá jen to, kolik musí investovat peněz, kolik doplácet na provoz MHD apod.
A bohužel nevěřím tomu, že se stihne rušení trolejbusů zabránit do 31.12., to by se muselo hodně rychle jednat ?
Reakcia na: mimi #10892:
Prosím Ťa, NERIEŠ tu sociálne dopady. To nie je starosť objednávateľa. SAD BBDS nie je sociálna služba.
A tie odhadované čísla sú ÚPLNE mimo, to si odhadoval, prosím Ťa, ako?
Reakcia na: inca #10886:
Tak ja si dovolím tvrdiť, že JA diskutujúci to viem úplne jedznoznačne. Aj pri 100% výroby elektrickej energie v tepelných elektrárňach pripadá na 1 kWh elektrickej energie dodanej do rozvodnej siete iba 17% emisií v porovnaní so získaním 1 kWh energie spaľovacím motorom s účinnosťou 45% (súčasná svetová špička) a plnením emisných limitov EURO 4.

Inak to delenie na úvod je nezmyselné, lebo aj jadrová elektráreň je parná.
Myslím, že něco podobného bylo i v M.L. a jak se uděl vyrvál kolem, byl klid, ale trvalo to nějakou dobu, nebylo to teda tak narychlo
Reakcia na: 9 Tr #10898:
právě probíhající rušení ve větší míře záležitostí města, protože, kbydy město chtělo mít i nadále trolejbusy, tak si to stanoví jako podmínku - a to se nestalo... ?
No, než něco napíšu, tak mne tu předběhnou..... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.