Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: inca #10886:
Tak ti pvoviem aký dopad bude mať SAD ZV na naše mesto.

Zrušenie trolejbusov: škoda 300 mil korun
Nezamestnaný personál : odhadom ročne 100 000 Sk na socialnych dávkach
Nezmyselný nakup toľko veľa autobusov: nepamätám si to číslo doplnte.
Možné spôsobené škody na nefunkčnom trolejovom vedení ofhad: 200 000 Sk
Prípadná konzevácia vozobňvne v Podháji: 200 000 Sk
Nárast emisií v meste.
Za túto sumu by sa pohodlne dala dostavať trať do Sásovéj aj s kúpou nových trolejbusov. Tak o čom točíš chlape ?
Uúpozornujem že tie čísla sú odhady. Sami poslanci mesta si neuvedomujú že to platíme z naších daní, tak čo by nerozhadzovali, sme bohatákrajina s ropou môžeme si to dovoliť. ? ?
Popri tej celej vzniknutej situácií okolo zrušenia trolejbusov som sa nezdržal smiechu, keď som dnes na obed videl v meste 1001 ako autoškolu... ?
elektrina sa vyrobi tak ci tak, trolejbusy nesposobuju ziadny vyrazny narast jej vyroby, navyse v case mimo spicky mozu urobit dobru sluzbu, ked spotrebuju vyrobenu energiu...ci sa mylim?
Reakcia na: inca #10886:
Čo sa týka ekologickosti elektrickej energie pri používaní a výrobe, z pohľadu BB dôjde k zhoršeniu, zdroje znečistenia, ktoré boli doteraz lokalizované mimo jej územia sa presunú priamo do mesta.
Osobne sa domnievam, že "Vacsina diskutujucich sa ohana len otazkou ekologie" najmä kvôli Tvojmu porovnaniu dieslových a elektrických motorov (myslím posledné príspevky).
Dôvodov za trolejbusovú dopravu je viac, niečo už uviedol tuším PIT a Papyr. Najmä ak je už vybudovaná infraštrukúra, aj keď nekompletná, s chýbajúcou sieťou v Sásovej.
Dovolím si sem prekopírovať diskusný príspevok z www.poslanec.sk:

Autor: - Ján Biba
Titulok: laik sa čuduje - odborník žasne
V Banskej Bystrici je možné všetko - aj to, že poslanci rozhodujú o strategických veciach bez možnosti preštudovania odborných analýz a posudkov a bez možnosti konzultácie možných dôsledkov prijatia variantov riešenia.

Skvelé, ak sa bystričanom bude cestovať lepšie a lacnejšie.

Čudné, že sa v 21. storočí ruší trolejbusová doprava. Zverejní pán primátor odborné dokumenty, ktoré k tomuto kroku doviedli väčšinu poslancov mestského zastupiteľstva? Alebo si z nich urobil fackovacích panákov a sám sa postaví do úlohy spasiteľa?

Mám obavy, že Banská Bystrica miesto smerovania k postaveniu tretieho metropolitného centra usiluje o zabetónovanie imidžu provinčného hniezda. ?
Reakcia na: inca #10886:
vzdy sa vyhodnejsie riesi ekologicka zataz na velkych zdrojoch ako na malych. Staci sa pozriet aky bol vyvoj pri ENO, pod hrozbou pokut sa tam investovalo vela.
O vyvoji cien EE sa hovorilo aj pri vstupe Enelu do SE. Tam sa ceny daju dlhodobo predpovedat, co u nafty neplati.
Reakcia na: mimi #10879:

Odpoved plati aj pre dalsich ktori napadli porovnanie EURO4 motorov s trolejovou trakciou co sa tyka ekologicnosti.
Nepletme si pojmy - elektricka energia je ekologicka pri POUZIVANI, ale rozhodne nie pri VYROBE. Struktura vyroby EE na Slovensku za rok 2001: atomové elektrarne - 53,4%, vodne 15,4, parne 31,2. Zdroj - ministerstvo hospodarstva SR. Po uzavreti Jaslovskych Bohunic sa tie cisla posunu asi kam?
Ad S499.1023: Porovnanie pritiahnute za vlasy - takisto mozem porovnavat diesel v obyvacke s emisiami tepelnej elektrarne,
ktore vzniknu pri vyrobeni EE pre rovnako vykonny elektricky motor. Viac smradu? Menej? Neviem. Ty vies? Ale nejaky smrad tam bude urcite.
Cena nafty bude stupat. Je vsak naivne si mysliet, ze cena elektrickej energie vyrabnej u nas v takej strukture, ako je uvedena vyssie bude klesat.
Aby bolo jasne - ja nie som za zrusenie trolejbusov. Nie som ani proti. Neovladam problematiku do takej hlbky, aby som vedel jednoznacne povedat ci je z viacerych hladisk (ekonomika prevadzky, rozvoj do buducnosti, ekologia a pod.) vyhodnejsie pouzivat trolejbusy, alebo moderne autobusy s EURO4. A trufam si povedat, ze to JEDNOZNACNE nevie ani nikto z diskutujucich, o sefoch mesta a BBDS ani nehovoriac. Vacsina diskutujucich sa ohana len otazkou ekologie. Snazte sa prosim oddelit emocie od reality. Keby bola trolejova trakcia dobudovana do stavu, ako bola planovana niet co riesit. Ale nie je. A ako vidno zo spravania BBDS, prioritou je postavit dalsi hypermarket a nie dobudovat trolejove trate. Pretoze trolejovka aj MHD ako celok doteraz nikoho z kompetentnych netrapila. SAD povedala kolko chce penazi a mesto ich vysolilo. O rok to iste. O dalsi rok to iste. Muselo prist toto \"vyberove konanie\" aby vsetky hovienka vyplavali naraz na hladinu a zrazu sa vsetci zo srdca zaujimaju o MHD, vypisuju nezmyslene sutaze z nezmyslenymi terminmi. Tupi poslanci, ktorych sme si, zial, zvolili tupo prikyvnu a schvalia nieco, o com nemaju sajnu.
Ako jedine plus beriem to, ze BBDS v buducnosti, nech uz dopadne tato \"sutaz\" akokolvek, nebude moct robit co ju napadne
Reakcia na: Papyr #10884:
kuk on iCQ ?
Reakcia na: Danny #10883:
Prosim vas, este nez sa do toho pustim, zozente mi niekto denny kilometricky priebeh BB trolejbusov a BB autobusov, stav pred 1.1.2005.
Reakcia na: Papyr #10881:
Potom to prosim posli na hubajaro @ nextra.sk -stranku www.poslanec.sk
Vdaka
Reakcia na: Danny #10880:
Neviem zrovna, či sa to práve týmito slovami dalo povedať o Smädovi a Novanskom, ale o Tomanovi a niektorých ďalších určite, keďže na vyslovený (až zaslepený) súhlas so SAD ZV im stačili populistické vyjadrenia zástupcu SAD ZV. Som zvedavý, čo z toho bude od 01.01.2006 realita a koľko z toho bude tvrdá lož a ďalšie zníženie kvality MHD.
Reakcia na: mimi #10879:
Do zajtra vecera pripravim elaborat o porovnani trolejbusovej a dieselovej dopravy. Zajtra o druhej mam skusku, tak dovtedy som vytazeny.
Reakcia na: Danny #10825:
OPRAVA, OSPRAVEDLNENIE

Opravujem text povodneho znenia:
Vysloveny (az zaslepeny) suhlas so SAD ZV...

na

Skor suhlasne stanovisko k ponuke SAD ZV zaujali...

Poslancom sa za nevhodnost/neprimeranost/nespravnost poznamky ospravedlnujem
Papyr jednoznacne netreba dopustit aby zaniklo nieco, co dlhe roky bolo budovane z dani nas vsetkych. Este jedna vec opat stupne nezamestnanost pracovnici dielni, vodici trolejov, dispeceri, administrativa. S tym asi promovany Ing blbosti Kralik neratal.
Reakcia na: inca #10869:
Az na prvu vetu, ktora je evidentnym nezmyslom (doporucujem chemicky pokus s trolejbusovym a dieselovym motorom podla S499.1023) je vidiet, ze mas snahu sa zamysliet. Ak neveris cislam o nakladnosti prevadzky trolejbusov, ktore dodala BBDS, pozri sa na cisla, ktore uvadza DPMP.

P.S.: Ak BBDS zanikne, tak bude moznost nanajvys skonstatovat, ze to predsa chceli. Tak dlho si pilili konar pod sebou, az praskol. Lutovat ich nebudem. Lutovat budem zanik trolejbusov, ale nie BBDS.
Reakcia na: inca #10869:
Tvrdenie, že autobusy, ktoeré spĺňajú EURO3 alebo EURO4, je bohapustá K*O*K*O*T*I*N*A a nehorázne klamstvo. Inak sa to nazvať nedá. V opačnom prípade si daj do obývačky spaľovací motor, spĺňajúci EURO4, zatvor okná, naštartuj ho a stráv tam zopár hodín. Nič sa ti nemôže stať, pretože takýto motor je rovnako ekologický ako televízor, ktorý tam prevádzkuješ.
Náklady na naftovú trakciu sa akiste zvyšovať nebudú, čo?
Reakcia na: Ali B. #10870:
Treba sa obrátiť niekde na východ alebo na Balkán a tam ti po 15-ročnom trolejbuse po GO skočia všetkými desiatimi ? .
Prosim Dannyho, aby sa mi ozval. Vdaka. webmaster@poslanec.sk
Este jedna poznamka k trolejbusom. Jednym z problemov bola tarifa. Cennik SSE pre odber z VN nie je zverejneny (individualne ceny), ale ked som si na porovnanie pozrel ZSE tak od roku 2006 uz netreba pocitat so 1/4h maximom a cena za kW neprekracuje 2,50 Sk vratane DPH. Pri vhodne zvolenom dohodnutom odbere dokonca ovela menej.
Pre tych co nepoznaju problematiku je jednoduchy zaver - dopravca (odberatel EE) si urobit CP podla svojich potrieb a nie je obmedzovany tarifou.
Reakcia na: tr3mp #10871:
asi tak. 😃
Isteze sa motor Euro 4 neda porovnat s emisiami uholnej elektrarne z roku 1845 a MB Citaro CNG s atraktivitou Siemensovych, ci Krizikovych trolejbusov, ale ... 🙂

Re #10869 Inca: do istej miery sa da pochybovat, ale mame tu aj ine podniky SAD, ci DP. Preco potom SAD ZV ziada od mesta viac ako 11 mil. Sk, ked v BB bude MHD dotovat? Tych pochybnosti je vela.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.