Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Danny #10512:
ach jaj, z extremu do extremu. To ze lubime parohace este neznamena ze zhltneme vsetky ciselka.

Rozsirenie samozrejme privitam, ale Okruzna a Mladeznicka nepomoze znizeniu nakladov.
O veku sme sa tu bavili.
Ci je doprava najlacnejsia a najmodernejsia by sa dalo diskutovat. Ale vyhybky a riadenie meniarni nepochybne moderne su.
Ale inak spravu chvalim, len tak dalej. 🙂
Reakcia na: Danny #10512:
ked sa pozriem na vzhlad tych najmodernejsich trolejbusov, pripadaju mi ako 100 rokov za opicami ?
Reakcia na: Danny #10512:
tak takto som sa teda už dáááávno nepobavil... ? ?

"Prevádzkovateľ trolejbusovej trakcie Slovenská autobusová doprava (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., chce rozširovať sieť ekologicky vhodnej trolejbusovej dopravy v krajskom sídle. " Čím je širšia sieť, tým sú nižšie náklady na prevádzku trolejbusov."

"Trolejbus je najvhodnejší do miest s kopcovitým terénom, teda v Banskej Bystrici sú najmä v zime lepšie podmienky na prevádzku trolejbusov ako autobusov. Náklady na tento ekologickejší druh dopravy činia asi 60 Sk na 1 km. Prevádzkujeme najlacnejšiu ( 😃 ) trolejbusovú dopravu a najmodernejšiu ( 😃 ) z 5 miest v SR, v ktorých funguje. Ako prví sme zaviedli najmodernejšiu trolejbusovú technológiu,"

"Vozidlá, hoci sú drahšie, majú
dvojnásobnú životnosť oproti autobusu"

Teda, že je pán generál taký humorista, to som fakt nevedel... ?

Len škoda, že tú " najlacnejšiu a najmodernejšiu" akosi nevidno...
A ako to teda je 60,- SKK alebo 80,- SKK ??? ?
A čo zrazu také obrátenie rétoriky??? Už nechceme rušiť trolejbusy??? ? ?
Banskobystrická dopravná spoločnosť chce rozširovať sieť trolejbusovej dopravy

Banská Bystrica 22. novembra (TASR) - Približne 40 % z celkového počtu 19
miliónov osôb prepravených ročne v mestskej hromadnej doprave (MHD) v Banskej
Bystrici využíva trolejbusy. Slúži im 36 vozidiel premávajúcich na vyše 50
kilometroch (km) tratí. Všetky spoje a linky zabezpečuje v pracovných dňoch 19
kĺbových a 4 sólo vozidlá, počas víkendu 6 kĺbových a 4 sólo vozidlá. V
pracovné dni najazdia spolu 3 965 km a cez víkend 2 110 km.
Prevádzkovateľ trolejbusovej trakcie Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., chce rozširovať sieť
ekologicky vhodnej trolejbusovej dopravy v krajskom sídle. " Čím je širšia
sieť, tým sú nižšie náklady na prevádzku trolejbusov. Elektrická trakcia tvorí
základ dopravných trás, obsluhuje asi 40 % územia mesta - najdôležitejšie
centrá spoločenského života, školské, zdravotnícke a športové zariadenia,
orgány miestnej a štátnej samosprávy, ako aj iné významné záujmové oblasti.
Celkový predpokladaný ročný výkon trolejbusovej prevádzky je takmer 1,234
milióna km. Priemerný vek trolejbusov dosahuje 8,9 roka," uviedol riaditeľ SAD
BBDS Igor Korniet.
V meste pod Urpínom zaviedli trolejbusovú dopravu v roku 1989. Banská
Bystrica sa stala po Bratislave a Prešove tretím mestom v SR s ekologickým
druhom MHD. Značnú časť motorovej trakcie nahradila elektrická s mimoriadne
pozitívnym dopadom na zmenu životného prostredia v centrálnej mestskej časti a
jednotlivých obytných zónach. "Trolejbus je najvhodnejší do miest s kopcovitým
terénom, teda v Banskej Bystrici sú najmä v zime lepšie podmienky na prevádzku
trolejbusov ako autobusov. Náklady na tento ekologickejší druh dopravy činia
asi 60 Sk na 1 km. Prevádzkujeme najlacnejšiu trolejbusovú dopravu a
najmodernejšiu z 5 miest v SR, v ktorých funguje. Ako prví sme zaviedli
najmodernejšiu trolejbusovú technológiu," konštatoval Korniet.
Trolejbusová doprava sa podľa neho rozvíja najmä v mestách s viac ako 80
000 obyvateľmi. Rozširuje sa tiež výroba trolejbusov. Dnes ich už vyrábajú dve
firmy v Čechách - v Plzni a Ostrave. "Vozidlá, hoci sú drahšie, majú
dvojnásobnú životnosť oproti autobusu, ktorého životnosť je priemerne 8 rokov,"
prízvukoval šéf SAD BBDS.
Trolejbusová trakcia v Banskej Bystrici funguje na napätie 750 voltov, čo
je energeticky výhodné, lebo má menšiu spotrebu ako pri napätí 600 voltov. "Ako
prví v bývalom Československu sme uviedli do prevádzky trolejbus na napätie 750
voltov. Pomáhali sme takúto trakciu spúšťať kolegom v Českých Budějoviciach a
Žiline, kde každoročne rozširujú trolejbusové trate," povedal šéf
banskobystrickej spoločnosti.
V SAD BBDS vykonávajú generálne opravy trolejbusov pre všetkých dopravcov
v SR.

http://banskabystrica.virtualne.sk/

ehm, najmodérnejsia na Slovensku 🙂 Ftipálek jedón ?
Reakcia na: tr3mp #10510:
Aj tie dalsie fotky co su na tej stranke su ukradnute od Kamiho alebo odonma (www.karak.borec.cz/fotogaleria)
Reakcia na: TeBeCe #10509:
No výborne ?
http://socializmus.sme.sk/show.php?id=205
ŠM 11 na linke 13 z Kremničky do Senice prichádza na stanicu po Ul. 29. augusta ... Vzadu vo výstavbe tá vysoká budova na Partizánskej. Dobre som to identifikoval?
Nový označník aj na Tatranskej... ?
Takže do katalógu boli doplnené aj všetky ostatné známe vozidlá SAD BBDS... ? Čiže momentálne vlastní BBDS celkom 183 autobusov a 34 trolejbusov rôznych typov. MHD a.s. vlastní 35 autobusov a 2 trolejbusy. ?
Reakcia na: Papyr #10501:
Autobusy su drahsie, lebo su tam vacsie odpisy - kazdy rok sa kupuju nove vozidla. Ked sa teraz nakupia nove trolejbusy, tak sa cisla mozu vymenit. Ale stale to bude priblizne 1:1.
Danny #10496: konecne aj BBDS zautocila, len zo sutaze mozu vyjst najlepsie podmienky.

pete: zaujimave cisla, zial DPMP je jediny s takym pomerom nakladov. V Ziline bude rozdiel asi najvyssi, maju vysoku spickovost a vysoke odpisovane investicie.

Author #10493: Bystrica sa velmi nelisi, ma len vysoku spickovost.
ad1: malo, ale je to nepodstatne
2,3: dostali by sme sa blizsie k presovskym cislam
4,5: odpovedal LUK
6: zial tu uz to nie je take jednoznacne. Ak zoberieme BN12 a 24Tr, zivotnost mozeme posudzovat len podla vyhlaseni vyrobcov. 😞
7,8: to su vazne argumenty na zamyslenie sa kompetentnych.

Cize pomer v ziadnom pripade nie je 1:2. Hoci TB urobia len 1/3 km vykonov, v trzbach a poctoch cestujucich sa blizia k polovici.
Reakcia na: pete #10498:
Cize aj po zapocitani nakladov na pevne zariadenia je trolejbus v PO o dve koruny na kilometer lacnejsi.
Reakcia na: pete #10499:
nie, on to radšej ráta podľa vykonania GO... 😛 Lebo 8,9 je oveľa krajšie ako 15,0... ?
Reakcia na: Danny #10496:
"Priemerný vek našich trolejbusov je 8,9 roka" - ten "odbornik" Snopko pouziva bulharsky kalendar?
Reakcia na: Papyr #10495:
Naklady na kilometer u DPMP (vratane vselijakych odpisov na vedenie, udrzby atd, atd...):
Trolejbusy - 45 Sk
Autobusy - 47 Sk
Reakcia na: S499.1023 #10491:
lebo treba svietiť, kosiť, odhŕňať... ?

Re #10493 Author:
4) chroná tu nikdy neboli smerodatné... 😛
5) vlani to bolo pre Tbusy cca 27% vzkm a 33% miestokm z celkových výkonov

Re #10495 Papyr: čiže 47% výkonov za 38% nákladov... ?

Re #10496 Danny: bez komentára...
"Návrh je podľa šéfa MHD SAD BBDS Miroslava Snopku v súlade s jednou z priorít Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Banskej Bystrice, a to rozšírenia siete ekologicky vhodnej trolejbusovej dopravy. Základ dopravných trás zabezpečuje elektrická trakcia, obsluhujúca asi 40 % územia. Spojením s motorovou trakciou sa zároveň s minimalizáciou ekologického zaťaženia dosiahne vysoká flexibilita zmeny jestvujúcich dopravných trás podľa okamžitých potrieb obyvateľov."
? ?
Banskobystrický dopravca zachová tarifné podmienky a ceny prepravného v MHD
Banská Bystrica 18. novembra (TASR) - Mestskú hromadnú dopravu (MHD) v
Banskej Bystrici chce naďalej zabezpečovať kombináciou elektrickej a motorovej
trakcie domáca Slovenská autobusová doprava (SAD) Banskobystrická dopravná
spoločnosť (BBDS), a. s. V roku 2006 zachová existujúce tarifné podmienky a
ceny prepravného - základného cestovného 13 Sk pre takmer 80 000 majiteľov
čipových kariet a pre ostatných 15 Sk. Pri ročnej dotácii 40 miliónov Sk
predpokladá v MHD vykázať zisk 200 000 Sk a výkony zvýšiť z dnešných 3,8
milióna na 4,2 milióna kilometra (km).
Vyplynulo to z ponuky SAD BBDS, ktorú predložila do obchodnej verejnej
súťaže na širší výber dopravcov prevádzkovania MHD v krajskom sídle.
Návrh je podľa šéfa MHD SAD BBDS Miroslava Snopku v súlade s jednou z
priorít Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Banskej Bystrice, a to
rozšírenia siete ekologicky vhodnej trolejbusovej dopravy. Základ dopravných
trás zabezpečuje elektrická trakcia, obsluhujúca asi 40 % územia. Spojením s
motorovou trakciou sa zároveň s minimalizáciou ekologického zaťaženia dosiahne
vysoká flexibilita zmeny jestvujúcich dopravných trás podľa okamžitých potrieb
obyvateľov. Všetky spoje a linky MHD zabezpečuje spoločnosť 85 autobusmi a 36
trolejbusmi, z toho prenajatých od MHD, a. s., Banská Bystrica má 35 autobusov
a 2 trolejbusy. "Priemerný vek našich autobusov je 9,6 a trolejbusov 8,9 roka.
Všetky vozidlá majú pokladnicu so snímačom čipových kariet a infraportom na
snímanie a prenos všetkých údajov z tarifno-informačného systému EM-test a
novšie Karosy zariadenie na ohlasovanie zastávok," uviedol Snopko. Dodal, že
ako prví v SR zaviedli v autobusoch najmodernejší informačný systém s
vyhlasovaním zastávok.
Pre rok 2006 akceptuje SAD BBDS, povedal dopravný námestník Ján Žambor,
prenájom 35 autobusov a 2 trolejbusov od mestskej spoločnosti vo výške odpisov.
Viazanosť výšky odpisov na obnovu vozidlového parku a dopravných ciest
garantuje v 100-% výške.
Dopravca uvažuje v roku 2006 s úpravou výšky cestovného pre sprievodcov
zdravotne ťažko postihnutých, poskytovaním vernostných zliav pre majiteľov
čipových kariet a časovými zľavami pre určité kategórie cestujúcich. Zámerom
tarifnej politiky je optimálnejšie využitie spojov počas celého dňa v súlade s
celosvetovým trendom presunutím napríklad dôchodcov mimo časovej špičky.
Obchodnú verejnú súťaž na širší výber dopravcov prevádzkovania MHD v
krajskom sídle vyhlásilo Mesto Banská Bystrica, lebo súčasnému
prevádzkovateľovi SAD BBDS končí 31. decembra 2005 zmluva o výkonoch vo
verejnom záujme. Do stanovenej lehoty 30. októbra predložila ponuku SAD BBDS a
SAD, a. s., Zvolen. Nový prevádzkovateľ MHD v Banskej Bystrici bude známy 30.
novembra.

http://banskabystrica.virtualne.sk/

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.