Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petik #1201:
iba ak primestsku. 31 vozi vzduch len na Uhlisku, inak je linka viac menej vytazena.

Inak, pozdravujem z BG. Varna je celkom dobre muzeum. Okrem u nas znamych B731/2, I280, 14Tr ci MB O345 (nove turecke) maju aj zbierku europskych MHD, plus Chavdary (licencie MAN a RTO.
Reply on: Andy #1204:
Iste, do výhybky veľmi cúvať neodporúčam 🙂 Ale máš situáciu, keď sa Ti trať vetví, Ty si mal odbočiť vpravo, ale ideš rovno. Medzičasom však už rozvvené stopy oddeľuje cestný ostrovček. Ak si uvedomíš svoj omyl ešte pred krížením s opačnou stopou prichádzajúcou zprava, môžeš cúvať, a to až do okamihu, kým sa priama a odbočujúca stopa nepriblížia k sebe natoľko, že môžeš palice prehodiť, resp. cúvaš až pred začiatok ostrovčeka.
Ver mi, že som sa v Prešove už v trolejbuse nacúval. Samozrejme, len ako cestujúci.

Ešte taká zaujímavosť, v Prešove trolejbusáci cúvajú celkom bez komplexov, pretože každý z nich cúva pravidelne. Zvláštnosťou prešovských hál trolejbusovej údržby je, že trolejbusy musia zvonku na kanál zacúvať (aj klbáky). Takže kto nevie cúvať, nech sa do DPMP nehlási. 🙂
Reply on: Vladimír #1203:
No pockaj. Pri "pomyleni sa" ti asi moc cuvanie nepomoze, pretoze obvykle sa pomylis az za vyhybkou a to ti cuvanie nepomoze. Chcem vidiet co by sa stalo, keby niekto zacuvat do vyhybky. 🙂 Jedina moznost ako napravit skodu je prehodit palice, lenze to sa ti nepodari ked si uz za krizovatkou :):) A to uz ani to cuvanie nema zmysel. 🙂
Reply on: Andy #1202:
Trolejbusári sa občas mýlia aj v Prešove, a tak cúvanie trolejbusu nie je celkom nezvyčajným javom 😃
Reply on: Petik #1200:
Heh, to je v Bratislave uplne normalne 🙂 Tyka sa to hlavne zalozakov. Ale raz mi jeden vodic trolejbusu hovoril, ze zle odbocil a spamatal sa az za zakrutou na zastavke. Aj ludia vraj divne pozerali 🙂 Tak vysiel z kabiny a povedal, ze je vyluka a pojde im autobus:):), otocil sa na najblizsom obratisku a cestou spat sa napojil na normalnu trasu 🙂
Myslite ze CSAD prida nejaku linku (ci uz MHD alebo medzimestku) na letisko k linke do PHy? Momentalne tam nie je nijaky pripoj ani z BB ani od ZV.

Mohla by tam ist nejaka 31, namiesto vozenia vzduchu po Uhlisku, pripadne nejaka 42.
Reply on: Kami #1198:

Raz som zazil, ze vodic zabludil, cestujucim sa ospravedlnil, ze tu linku ide prvykrat v zivote a potom ho museli cestujuci navigovat:)
Reply on: Kami #1188:
V Cechach hlavne vsade, kde je to mozne, pouzivaju BUSE, takze s nejakymi EMTESTmi sa serinkaju len mestecka v najchudobnejsich castiach - Mosty u Jablunkova, Havirov, Uherske Hradiste a tak podobne.
Bezne to je, v Ziline sa miesaju aj trakcie (chcel by som vidiet trolejbus v BR 🙂 ).
Bystricke autobusy sa naprechadzaju dost. Napriklad vikendove 53/55, ci 24/25. Ale aj ine. Potom sa obcas vodic otaca na ceste, alebo pouzije "skratku" aby sa vratil na spravnu trasu 🙂

Dovody preco je to tak nepoznam.
Reply on: Kami #1196:
Nepravidelnostiam pri prestávke na odpočinok a jedenie (ktorá vyplýva zo ZP a je stanovená ako 30 minútová po štyroch hodinách práce, resp. ako delená - 2x 20 minútová vyčerpaná do štyroch hodín práce) nedá vyhnúť na linke, ktorá má obe konečné "vlastné", t.j. končí tam iba ona sama. To sa vo väčšine miest rieši vynechaním jedného spoja (ak je interval 30 min. a kratší). Inou možnosťou je len vykonanie spoja záložným vozidlom, čo predstavuje nevýhodu v manipulačných jazdách (presun na prázdno).
Záložné vozidlo však nepotrebuješ, ak je k dispozícii konečná zastávka, kde končí viacero liniek. Tam sa dá "dieram" v CP krásne predísť práve prejazdmi vozidiel medzi linkami. Prečo to v BB odmietate, neviem pochopiť, v PO je to bežná prax, ktorá by sa dala uplatniť aj u vás, veď sú to veľkosťou prevádzky podobné podniky MHD.
Neuvedomil som si ze rychlost uz obmedzena je. Je za co stihat tych co ohrozuju chodcov.

Ako by si riesil BP/obed? Zjavne sa chceli vyhnut pouzitiu zalozaka (ako doteraz) a prechodom medzi linkami. Tie sa u trolejbusov obmedzuju na ranne/vecerne dojazdy.
Prezrel som si so záujmom nové víkendové CP trolejbusových liniek. 30 min. int. je super vec len ma trochu znechutili tie nepravidelnosti v období zákonných prestávok. Tým sa podľa mňa dalo elegantne predísť.
Reply on: Kami #1193:
Ako chceš obmedzovať rýchlosť cyklistov na pešej zóne? Pokiaľ viem (a ak sa nemýlim), tak podľa vyhlášky je rýchlosť cyklistu na pešej zóne obmedzená na rýchlosť chôdze chodca. Okrem toho cyklista nesmie chodcu ohroziť. Takže o čom je reč? Tieto veci sú už predsa dávno v zákone ošetrené.
Vladimir: podobny clanok sa objavil aj v BB. Ale presiel nejaky cas a objavil sa iny 🙂 A uz je aj znacka. Rovnaku maju aj v Ziline. Ako by nestacilo obmedzit rychlost.

Na citatelnost transparentov vplyva technologia a fonty/velkost. Novy typ som nevidel tak neviem ci sa daju zboku precitat. Menej je niekedy viac takze tensie pismo sa bude lepsie citat, nebudu splyvat znaky.
Hmmm... takže v Bystrici majú cyklisti zakázaný vjazd na pešiu zónu? Tak to vás asi naštvem úryvkom z článku z dnešného Korzára 😉 :


Poprad Cyklisti a korčuliari prechádzajúci cez pešiu zónu na popradskom Námestí svätého Egídia sa už nemusia báť, že ich zastaví hliadka mestskej polície (MsP) a požiada ich, aby z bicykla zosadli, alebo aby opustili územie pešej zóny.
Po námestí už môžu jazdiť bez strachu, že im strážcovia zákona pohrozia, alebo ich budú pokutovať. Musia však jazdiť opatrne a neohrozovať chodcov. Nariadenie bývalého vedenia mesta zrušil primátor Anton Danko hneď po tom, keď nastúpil do funkcie. "Myslím si, že to bolo nenáležité, aby ľudia nemohli pomaly prejsť na bicykli alebo kolieskových korčuliach po pešej zóne. Mal som spätnú väzbu od spoluobčanov. Myslím si, že pokiaľ nemajú vytvorené cyklistické chodníky v meste, môžu sa bicyklovať aj na pešej zóne," konštatoval popradský primátor.
Reply on: Andy #1190:
Tak je, EMtest z bočnej strany neprečítaš. Ak by čiste LED tabuľu otočili priamo do slnka, bola by samozrejme čitateľná horšie, ako keď je otočená inak. Ale prečítať by sa mala dať.
Reply on: Vladimír #1189:
No to ano, zrejme Mielec je lepsi. Napriklad v Ziline s nim su spokojni. Ked som sa pytal, preco nepouzivaju EMTest z ich rodneho mesta, tak sa mi dostala odpoved, ze EMTest v case pociatku digitalizacie transparentov v ZA zaspal dobu. Ked uz sme pri tercikoch, v BA na stanici pribudla infotabula zrejme od Mielcu, je pekne citatelna a neobsahuje terciky. Lenze je otocena tak, ze nanu nesvieti slnko. Ktovie ako by to bolo citatelne, keby bola proti slnku. Je citatelna aj zboku, co teda EMTest nie je.
Reply on: Andy #1186:
Videl som transparenty, ktoré nemali terčíky a čitateľné boli. Neboli od EMtestu.
Andy: terciky nebudu nikdy. Kazivost je mozno vec otestovania. Vraj v Cechach vsetko funguje ako ma, tam maju navyse komplexnejsie instalacie.
Treba proste hlasit kazdy problem (tyka sa to hlavne BB). Aj kritika ich moze rozhybat.

Vladimir: len ich zabal a posli najblizsim bystrickym busom 🙂
Reply on: Kami #1185:
Ten skúšobný prešovský vám ochotne venujeme...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.