Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #1185:
Ale skoda hovorit o EMTeste. Su asi slepi a hluchi. Vyriesia aj problem s kazivostou? Myslim tym to, ze vzdy po tyzdni sa pokazi polovica komponentov zn EmTest. Podla mna tie transparenty nebudu citatelne, kym tam nebudu terciky.
Vcera som bol s Dekom v EMteste (pozdravujem NFC). Poopravil som si nazor na tuto firmu. Vidim to do buducnosti optimisticky. Uz v dalsej dodavke budu transparenty citatelnejsie. Jednak predny (zistili v com je chyba) a tiez zadny. To co beha u Presove.

V DPMZ ma zaujalo ze nemaju prazdninove CP, len sem tam vsunute 'c', ci ine pismeno 🙂 . Pripomina mi to bystricu kedysi
Reply on: Majkl #1183:

Tym osobakom od Polany zvyklo cestovat tak 10 ludi, co je asi rovnako vela, ako obvykle sedelo v Polane smerom do BA.
Ale aj po zruseni toho pripoja (resp. posunuti o hodinu neskor) ta suprava (povacsine s tabulou Filakovo-Zvolen) stala na 1. nastupisti a da sa v nej spat:) Raz ma tam aj zobudil najaky zelezniciar, ze co tam robim, a ked som mu povedal ze cestujem do BB, tak mi povedal aby som spal dalej:)
Sranda, pred chvíľou som pozeral cesťák (aká náhoda - keď teraz čítam tvoj príspevok) a zistil som, že od Poľany nie je do BB prípoj... 🙂
Teraz by sa mi zišiel.
Reply on: Majkl #1181:

To si nemyslim. Brezno je domovska stanica niektorych vlakov (voznov). BB sice nie je domovska stanica, ale v noci sa tu odstavuje Hron (uz sa nevozi spat do ZV), maju tam aj nejaky pripoj na elektriku, takze tie odstavene vozne mozu byt aj vykurovane. Co sa tyka 4 posilovych voznov, mozu ich pripojit za hociktory osobak s prichodom do BB (BR) 20min pred Horehroncom. Podobne sa predtym prepravovala madarska suprava vlaku Urpin (BB-Budapest) - aj s madarskou lokomotivou. Do BB ju doviezol osobak z odchodom zo ZV 3:20 (to boli casy, ked sa este dalo z BA do BB cestovat R Polana)
Petik: zjavne sa to nedá... Dôvodom môže byť ale aj to, že v Brezne alebo BB nie je technika a miesto na ošetrenie a odstavenie osobných vagónov.
Reply on: Petik #1177:
velmi sa mi pacilo ked sa robila trat BB - MT. Expres od Vrutok meskaval tak sla suprava priamo do BA ako rychlik. Tak sa dobehlo meskanie. Ani vymena lokomotivy dlho netrvala.

S Horehroncom je to stale rovnake. To vies, miestenky sa po BB minu a vo ZV musia pridat dalsie vozne 🙂
Reply on: M.B.73 #1178:
zial, nikto z tu diskutucich vyrobne cisla nepozna. Take informacie BBDS neposkytuje a odpisat jedno ci dva vyrobne cisla nema vyznam (podla mna).
nezná někdo výrobní čísla trolejbusů 14tr,15Tr/M/.Díky předem...
Reply on: Majkl #1176:

No to prepajanie lokomotiv na Horehronci trva podla mna tak dlho preto, lebo bryndziarom rastie pocit dolezitosti, cim maju u nich vlaky dlhsi pobyt:)
Uz som zazil, ze Horehronec meskal a v bryndziarni sa moc nezdrzal - zmena lokomotivy + prikvacenie posilovych voznov trvalo ako na IC. Ale zazil som aj opak - napriek meskaniu to robili 20min.

A ked sme pri tom Horehronci -neviem aka je situacia dnes, ale ked som este cestovaval do BA (pred 3-4 rokmi), tak v nedelu sa do toho clovek ledva vopchal, casto som stal na jednej nohe v chodbicke pri zachodoch, vo Zvolene polovica ludi vystupila a vtedy pripojili 4 posilove vagony. To im nedoslo, ze by bolo rozumne to pripojit uz v BB, pripadne uz v Brezne?
Petik: rozpájanie súpravy trvá dlho, ale keby naši nezaspali dobu, už dávno mohli nakúpiť pár ucelených jednotiek, (ako majú napr. dánske DSB), kde sa rozpájanie robí zo stanovišta rušňovodiča bez asistencie akýchkoľvek iných pracovníkov a trvá max 1 minútu.

Kami: ad trate: no to som zvedavý... Však už len oproti Čechom máme čo doháňať.
Petik: hej, ale preprah na Horehronci trvá už 15 minút...
Inak, základný kameň elektrifikácie ZV-BB sa pokladal už dakedy v roku 1996.

Kami: myslel som to tak, že za linku 51 si môžeš dosadiť napr. 51/55 v 60 min. intervale alebo len 51 v 120 min. intervale a pod.
Majkl: slabym clankom vikendoveho prekladu je 51. Neviem si ju predstavit v 60 min takte.

Novy riaditel chce zo ZSR spravit lidra v obnove dopravnych ciest. Zacat moze na useku BB - ZV a ZC - LV 🙂
Reply on: Majkl #1170:

Na IC stihnu prehodit lokomotivu za 8 min, to nie je take strasne.
O elektrifikacii a zdvojkolajneni mozme iba snivat. Ale ciastocne zdvojkolajenie nie je az taky zly napad. Uz davno som o tom rozmyslal. Stacil by povedzme usek Vlkanova - Sliac => taka 6 km vyhybna.
Najpomasli osobak z Vlkanovej do BB ide 15 min, to znamena ze by to umoznilo bezkolizne vyhybanie (teda na 2-kolajke) pri 30min intervale.
Na tomto useku by nebolo treba stavat ziadne mosty, nasypy a podobne - trat ide cez pole.

Inak uz teraz sa cudujem, preco napr. vlaky z Blavy vo Zvolene nerozpajaju stylom 3 vagony do Bystrice (Brezna), 4 do Kosic. Je predsa zname, ze ludia nenavidia prestupovania, tak preco ich tym zbytocne odradzat.
vymylel = vymyslel 🙂
včera som sa tak bavkal s víkendovími cestovnými poriadkami a myslím, že som "vymylel" teoreticky dokonalý preklad.

Predstavujem si to takto:
Hodina 05-22:
Linka Odchod:
1: 00
2: 07
34: 10
6: 15
7: 22
1: 30
2: 37
34: 40
6: 45
51: 52

Intervaly: linky 1, 2, 6 a 34 - 30´
7 a 51 - 60´

Preklady:
ŽST - Úsvit - 15´ (1+6)
ŽST - Nám. Ľ. Štúra - 15´ (2+7+51)
ŽST - Tajovského, SOUS - 10 a 20´ (kĺb 1 a sólo 34)
ŽST - Štadlerovo n. - 7,5 min. (1+2+6+7+51)

Takto by to mohlo jazdiť celodenne v SO, NE
to by však predpokladalo (kvôli plynulosti a rýchlosti) elektrifikáciu a možno aj čiastočné zdvojkoľajnenie trate ZV-BB
Petik: však keby neboli naše železnice také pripečené, tak už dávno sa snažia stiahnuť cestujúcich z autobusov na vlaky na trati BA-ZV-BB.
Autobusov tam tiež jazdí veľa a sú rýchlejšie (cez NR).

Predstavujem si to takto:
Pripraviť dobré spojenie a to:
2 hodinový takt priame vlaky (IC - ale je jedno ako ich nazveme) BA - BB. Vo Zvolene prestup na IR/IC vlaky do Košíc.
Cena konkurenčná voči autobusom - teda bez prihlúpleho príplatku.
Reply on: Petik #1160:
teraz koncom juna som nemal problemy. Ale ani som ziadneho mestskeho nestretol 🙂 Ale uz je aj znacka. Nevidim ine riesenie ako ingoraciu. To mam ist do mesta (na pesiu zonu) radsej autom ? Uz vidim ako ma predvadzaju na zistenie totoznosti 🙂 .

To je v ramci projektu Zdrave mesto. Co mas co sediet ked ides 🙂 🙂
A MHD ? Takisto, take pesie magistraly ako sa premavaju po meste by sa inak nedali dosiahnut. Co tam maju co cyklisti ohrozovat chodcov, este presadnu do aut.
A 100 pre dochodcov ? To len sposob ako ich vytiahnut z domu, poprehanat po schodoch ciciaka (nastupi, prejde par zastavok, vystupi, o hodinu nastupi prevezie sa zastavku a opakuje kym sa nedostane naspat k banke) a dostat ich medzi ludi. Keby si linku platili tak tvrdnu doma a nemaju pohyb 🙂 Takto si ponadavaju na mladych, na MHD, na vladu ...

Proste pre volicov vsetko ....
Reply on: Majkl #1165:

Ja si myslim ze tvoj priklad vobec nemusi byt prehnany.

Pritom to zlacnovanie u CD nie je ziadny ludomilny akt.
Vsimnite si, kde maju relacnu zlavu.
Praha-Brno, teda usek kde je dialnica => cesta autom pod 2 hod, busom za 2 a pol. Autobusovych spolocnosti tu jazdi plna prdel a teda tu je konkurencia. (To som cumel ako puk, ked som raz zmeskal vlak a siel som cez Brno busom. Ten bus do brna stal 120Kc, a nechcel ani peniaze za batoh, hoci som mu ho hlasil.)
Rychlostou tu mozu konkurovat len EC-cka. Ale za tie prachy (242Kc) je to zbytocny luxus.
A ako prisli na relacnu zlavu 140Kc?
Skuste sa kuknut na idos (www.vlak.cz), kolko stoji autobus.
135-150
A je to!
Do Ostravy sa autobusom srat nikto nebude, autom je to tiez na prd => ziadna relacna zlava.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.