Sorry, v tomto som egoista! Skus si rano v spicke vyvetrat izbu, ked mas blizko domu vypadovku! Takze ziadne 20- tky pod oknami vidiet nechcem! Otravuju nas linky 24,25,90,91,80, a plno aut.
Jardo: jedina elektronicka podoba CP o ktorej viem je odo mna. Pozri odkaz. IMHD, ani MHD BB taku neponukaju.
Danny: 3 solo vozy za hodinu navyse hadam znesies. Aspon budes rychlejsie doma. Rano by sa naopak nejake Ikarusy presmerovali po novej ceste, ako kompenzaciu pre teba
Kami! Potichu s tou 20- tkou! Lebo mi bude chodit popod okna, a to by ma slak trafil!Hoci z ich pohladu by to zly napad nebol. Prosim potichu!
A k tym Tescobusom: vo stvrtok chodia mimo normalneho az 3! 1- do Sasovej, kazde 2 hod v 1 smere,2- NEMCE A KYNCELOVA- ASI 2X za den a 3- PRIECHOD,SELCE,SENICA- par krat(ako doplnok 2.)
prave som sa zbavil vsetkych halierov Nemam ziadnu mincu ak neratam 2 x 10 leva a nejake forinty.
Linka 20 by sa kludne mohla stat priebeznou na sposob 26ky. Cize na Dumbierskej by zatocila ako 80ka a sla priamo na Karpatsku, ktora by bola len priebezna konecna a potom by linka pokracovala po povodnej trase na zel. stanicu. cas obehu by sa skratil na 40 minut, z coho mozme dostat krasny 20 resp. 40 minutovy interval. 22ka by sa v spicke natlacila na 20ku. Pri intervale 6 minut by 22 sla 5 minut po 20, pri intervale 8 minut by rozdiel medzi nimi bol 6 minut.
Vladimir: Hustak, cize Namestie H. Vajanskeho, je oblast od konca Dolnej ulice (ta ide od Namestia SNP), popri Banke Slovakia, Strojsmalte, asi po HVB banku a potom az po Hron. V podstate tam patri aj zastavka Stadlerovo nabrezie. Pozri si tiez fotky ^^^
Priznam sa, ze ani neviem, comu vy v BB hovorite Hustak. Ale ta "vec" moze byt predkontakt. V pripade, ze sa vyhybka neprehadzuje dialkovo, ale elektromagneticky (s prudom al. bez prudu), moze sa "prehadzovaci ukon" (nevedel som, ako inak to nazvat ) vykonat priamo na vyhybke, alebo este pred nou na tomto predkontakte. Potom je logicke, ze tam trolejbus brzdi a naopak, pri vyhybke by uz brzdit nemal. (To, ze je to nova moderna vyhybka s "sipeckou" neyvlucuje, ze sa moze prehadzoval elektromagneticky!!!)
Este sa vratim k vyhybkam.
Nepamatam si to teraz presne, ale zda sa mi, ze na Hustaku je tak 100m pred novou vyhybkou nieco na trolejoch, co tam predtym nebolo a trolejbusy predtym trochu spomaluju. A mam pocit ze tu vyhybku prehadzuje prave vtedy ked tade prejde. Netusite co by to mohlo byt?
Petik: Presne tak, povodny system je na elektromagnetickom principe. Jeden smer je na vyhybke vzdy predvoleny (pri vyhybke nutna znacka pre vodica, ktory smer to je). Ak chce prejst vyhybku v predvolenom smere, prechadza ju na volnobeh (bez prudu) a ak ju chce prehodit, prechadza ju "s jazdou" (s prudom). Obycajne pri tom brzdi a pridava sucasne. Odberom prudu sa zmagnetizuje cievka a prehodi vyhybku. Efekt je vsak kratkodoby, hned po prejdeni zberacov vyhybkou sa tato vracia do povodnej polohy. Preto tomu hovorime vratna vyhybka.
Nove vyhybky su nevratne a funguje na principe radiovych vln (dialkove ovladanie). Vodic ju ovlada tlacidlom. Postavenie vyhybky zobrazuje ukazovatel (maly displej so sipkou).
Zaujimavostou je, ze vyhybky starsich typov (aspon v Presove urcite) boli dokonca natolko citlive na odber prudu, ze trolejbusy museli pri prejazde nimi vypinat aj kurenie vo vozidle. V opacnom pripade vznikali take kuriozity ako napr. ze jedna palica sla jednym smerom a druha druhym...
Pri novych vyhybkach zase treba vhodne zvolit dosah vln, aby nedochadzalo k "prilis-dialkovemu" ovladaniu. V Presove sa nam to po instalacii prvych takychto vyhybiek "trochu" vymklo z ruk a trolejbusy nechtiac prehadzovali aj vyhybky o 2 zastavky dopredu
Teraz ma napada, na kolko frekvencii funguje bystricke prehdzovanie vyhybiek? (napr. v Presove su 2, v Pardubiciach 4)
Kami: Sorry, ze vysvetlujem este raz to iste. Nechcel som tym povedat, ze Ty to nevies vysvetlit alebo co, len som chcel este podrobnejsi vyklad
Este k tym tykadlam.
Raz som si vsimol (este boli vsetky vyhybky mechanicke), ze vodic tam otacal nejakym spinacom. Nemate tusenie co by to mohlo byt?
Otacal s tym v zakrutach a prec vyhybkou, tak som tipoval ze to bude tlak tykadiel na troleje a myslel som ze to bude princip vyhybiek.
ako to funguje "zvnutra" tiez neviem. Kde je mnozstvo vyhybiek ako na stanici by sa digitalne nedali dat. casto by sa stavalo, ze by si kolegovia navzajom neumyselne prehadzovali.
Opat sa raz ozyvam s technickou:o)
Ta diskusia sa tu pekne rozbieha, ale este by to mohlo byt lepsie.
A myslim ze to zlepsenie by sa dalo dosiahnut lepsiou prezentaciou diskusneho fora.
Pamatate ako som sa uplne nazaciatku dozadoval noveho klikatka 'Diskusne forum'? Pritom to tam uz bolo v ramceku 'mix'. Ono totiz malokto precita cele menu. Je tam sice 'Čas od pridania najnovšieho príspevku', ale to musim prescrolovat nizsie, hoci mam rozlisenie 1024*768. Neslo by to posunut kus vyssie a doplnit tam text "Pripojte svoj nazor na bystricku MHD! Precitajte si nazory inych."
Niektori moji kamarati vedia ze imhd existuje, hladaju tu odchody ale o diskusnom fore nemaju ani tusenie.
Inak s tym prehadzovanim vyhybiek som tiez netusil ako to funguje. Myslel som ze to je mechanicke (tie stare), a ono je to elektromagneticke, ak tomu spravne rozumiem.
Gabika+Slavo: pred kazdou krizovatkou je vyhybka, ktora mava len 2 smery. Pred vyhybkou je navestie aby vodic vedel co ma robit ak chce odbocit.
V BB su dva druhy vyhybiek. Starsi typ (uz len na zel. stanici a vo vozovni) prehodi vodic tak ze ide bud pod "plynom" alebo na prazdno, cize system zapnute-vypnute. Novsi typ ukazuje na svetelnej sipke na stlpe pred vyhybkou na ktory smer je nastavena. Vodic ju prehadzuje tlacitkom.
A palice (parohy, tykadla) idu tym smerom ako idu droty.
M@rtin: neocakavam nic zvlastne, nejake B952, B961, plus nieco male na linku 100. Urcite sa nieco nakupi, minimalne v objeme 30 mil Sk.
Len jednu otazku... Ako funguje trolejove vedenie na krizovatkach? Ako je mozne, ze troleje trolejbusu idu po tich spravnych drotoch, ked su na krizovatke, kde sa da odbocit minimalne troma smermi?
Vladimir: vobec som nepovedal ze to umyvanie neznasam. Naopak, je dobre ze sa stara. Len som citoval anonymneho vodica (mam to sprostredkovane). Ocenuju to aj v podniku. Jeden mlady takto dostal zo striedaca (zvycajne po zazviku ked nema linku ani vlastny bus) linku rovno na novy autobus.
Papyr: RG + BUSE LED by som prijal hned, Emtest nech si necha SADka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.