SME: "Predstaviteľ SAD Zvolen zas hovorí o možnom verejnom ohrození, lebo ak by bolo treba Banskú Bystricu a okolie evakuovať (po prípadnom hromadnom nešťastí alebo prírodnej katastrofe), zvolenský dopravca by na to nemal dosť autobusov." - ale to je verejneé ohrozenie čisto z ich strany.
Keď vedeli dať SAD ZV operatívne úplatok pri tom rozhodovaní, tak mali aj operatívne zabezpečiť busy a vodičov. Vrakosa Hrdzavé Mýto im asi 951 a 961 na počkanie nevyrobí, tak si mali priplatiť za urýchlené vybavenie objednávky ?
A keď pozháňali tie ojetiny z celého Slovenska, a evidentne to nestačí, tak mali zháňaťaj z Čiech ?
A od momentu, keď tušili, že od 1.1.2006 budú robiť MHD BB oni, mali veľmi intenzívne zháňať všetkých vodičov s "C" a robiť im za pár dní "D". (aj keď je to myslím takto krátko nemožné)
A okolo vianoc mali posťahovať všetkých vodičov z dovoleniek, hromadne ich nahnať do BB, a robiť "poznávacie zájazdy" (školenia) o bystrických linkách MHD, aby teraz nechaozzili.
Keď niektorí cestujú zadarmo (že nemajú im vydať z veľkých bankoviek), prečo iní musia platiť? Kde je spravodlivosť? Cestujúci: NEPLAŤTE, prípr. si zamente drobné za päťstovku, či tisícku, aby aj vás pustil vodič zadarmo, keď už nemá vydať
Ja sa nemôžem prihlásiť do príp. konkurzu na riaditeľa DPB a. s., lebo nemám potrebnú kvalifikáciu (školy a diplomy). Ako sa mohla SAD ZV prihlásiť do konkurzu na MHD BB, keď nemá dosť vozov (a to ani s tými mestskými 35)
Označníky nech si BBDS kľudn všetky odmontuváva, veď je to ich majetok a oni ich už nepotrebujú. Aj ja, keď sa odsťahujem z bytu, zoberiem si všetky moje veci het. Alebo nech tie označníky veľmi draho predajú SAD ZV ?
U nás v BA MHD sú predpisy, že "vodič môže zastaviť a otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričomastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom. Tam kde označník nie je cestujúci nesmú nastupovať a vystupovať. (Výnimky sú iba pri poruchách a mimoriadnych udalostiach, vtedy musí vodič osobne zabezpečiť bezpečný výstup...) Poda mňa je iba otázkou času, keď niekto nájde obdobný predpis v BB... ?
Keď vedeli dať SAD ZV operatívne úplatok pri tom rozhodovaní, tak mali aj operatívne zabezpečiť busy a vodičov. Vrakosa Hrdzavé Mýto im asi 951 a 961 na počkanie nevyrobí, tak si mali priplatiť za urýchlené vybavenie objednávky ?
A keď pozháňali tie ojetiny z celého Slovenska, a evidentne to nestačí, tak mali zháňaťaj z Čiech ?
A od momentu, keď tušili, že od 1.1.2006 budú robiť MHD BB oni, mali veľmi intenzívne zháňať všetkých vodičov s "C" a robiť im za pár dní "D". (aj keď je to myslím takto krátko nemožné)
A okolo vianoc mali posťahovať všetkých vodičov z dovoleniek, hromadne ich nahnať do BB, a robiť "poznávacie zájazdy" (školenia) o bystrických linkách MHD, aby teraz nechaozzili.
Keď niektorí cestujú zadarmo (že nemajú im vydať z veľkých bankoviek), prečo iní musia platiť? Kde je spravodlivosť? Cestujúci: NEPLAŤTE, prípr. si zamente drobné za päťstovku, či tisícku, aby aj vás pustil vodič zadarmo, keď už nemá vydať
Ja sa nemôžem prihlásiť do príp. konkurzu na riaditeľa DPB a. s., lebo nemám potrebnú kvalifikáciu (školy a diplomy). Ako sa mohla SAD ZV prihlásiť do konkurzu na MHD BB, keď nemá dosť vozov (a to ani s tými mestskými 35)
Označníky nech si BBDS kľudn všetky odmontuváva, veď je to ich majetok a oni ich už nepotrebujú. Aj ja, keď sa odsťahujem z bytu, zoberiem si všetky moje veci het. Alebo nech tie označníky veľmi draho predajú SAD ZV ?
U nás v BA MHD sú predpisy, že "vodič môže zastaviť a otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričomastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom. Tam kde označník nie je cestujúci nesmú nastupovať a vystupovať. (Výnimky sú iba pri poruchách a mimoriadnych udalostiach, vtedy musí vodič osobne zabezpečiť bezpečný výstup...) Poda mňa je iba otázkou času, keď niekto nájde obdobný predpis v BB... ?
?
a potom po 5 min sa pomalicky plazila hore no bolo to na zaplakanie



Danny
1.
http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/new_window.php?id=27851&what=tasr&css=http://banskabystrica.virtualne.sk/_main.css&id_mesto=15
Oznámenie: Mimoriadna TK SAD BBDS o kolapse MHD v Banskej Bystrici
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dnes, v utorok 3. januára, o 12.00 h sa v Penzióne Boca, Dolná ul. č. 52,
v Banskej Bystrici uskutoční mimoriadna tlačová beseda Slovenskej autobusovej
dopravy (SAD) Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS), a. s., ku kolapsu
mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici.
TASR o tom dnes informoval riaditeľ a predseda predstavenstva SAD BBDS
Igor Korniet.
(TASR)
2.
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/bbdssiudajneznova1136219640.phtml
BBDS si údajne znova prenajala mestské autobusy MHD
SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), ktorá prevádzkovala mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici do konca minulého roka, odmieta dnešné vyhlásenia SAD Zvolen ako zavádzajúce. Nový prevádzkovateľ banskobystrickej MHD SAD Zvolen dnes vyhlásil, že nemôže zabezpečiť MHD v plnom rozsahu pre to, lebo dosiaľ nedostal do prenájmu 35 autobusov vo vlastníctve mesta, keďže BBDS ich stále mestu nevrátila. Vedenie BBDS vo svojom vyhlásení zdôraznilo, že ich prenájom platil do 31. 12. 2005 s termínom odovzdania do 30. 1. 2006. Predstavitelia BBDS zároveň oznámili, že s predstaviteľmi mestskej spoločnosti vlastniacej spomínané autobusy podpísali 30. decembra 2005 ďalšiu nájomnú zmluvu platnú do 24. decembra tohto roka bez výpovednej lehoty.
Medzi podmienkami mesta pre nového prevádzkovateľa MHD bol aj prenájom 35 mestských autobusov. Prednosta banskobystrického mestského úradu Miroslav Muroň na dnešnej tlačovej besede informoval, že originál pôvodnej zmluvy o prenájme autobusov sa po rokovaní so záujemcami o prevádzku MHD stratil.
Hovorkyňa mesta Banská Bystrica Dagmar Svešniková bola informáciou o údajnej ďalšej nájomnej zmluve s BBDS prekvapená. V tejto chvíli nemám vedomosť o žiadnej takejto zmluve, povedala pre agentúru SITA Svešniková.
(SITA)
3.
http://mesto.sk/prispevky_velke/banska_bystrica/mestopresovtrolejb1136217300.phtml
Mesto Prešov trolejbusy neruší, kupuje nové
PREŠOV 2. januára (SITA) Mesto Prešov prispeje v tomto roku sumou 81,5 mil. Sk na zakúpenie štyroch trolejbusov a dvoch nízkopodlažných autobusov pre Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. (DPMP). Občania sa nemusia obávať ani zdražovania cestovného v mestskej hromadnej doprave v Prešove. Všetky ceny lístkov a zliav ostanú na úrovni uplynulého roka.
Podľa vyjadrenia primátora mesta Milana Benča v metropole Šariša nehrozí scenár z Banskej Bystrice, kde rušia ekologicky výhodnejšiu trolejbusovú dopravu. V uplynulom roku sa po zdražení nafty dokonca po prvýkrát začala obracať karta, keď sa náklady na trolejbusy vyrovnali autobusovej preprave, ba dokonca v istom okamihu sa stali úspornejšími, uviedol na dnešnej tlačovej besede Benč. Podľa prešovského primátora náklady v trolejbusovej preprave sa zvyšujú pri silnejších mrazoch, čo DPMP rieši dočasným nasadením väčšieho počtu autobusov v špičke. Benč uviedol, že prešovskí poslanci sa správne rozhodli neprivatizovať prešovský dopravný podnik, čím si ponechali právomoci týkajúce sa mestskej hromadnej dopravy vo vlastných rukách. V novembri a v decembri odsúhlasili v zastupiteľstve zvýšenie základného imania v DPMP v súhrnnej sume 30 mil. Sk. Teraz sa o výške kompenzácie nákladov zo strany obecných samospráv rokuje s ôsmimi obcami, do ktorých DPMP zabezpečuje prepravu.
DPMP má vo svojom vozovom parku okolo 40 trolejbusov a vyše 60 autobusov. Trolejbusovú prepravu prevádzkuje od roku 1962. V posledných rokoch mesto investovalo finančné prostriedky do rekonštrukcie najstarších tratí.
(SITA)