Reply on: aquila #11758:
ten už patrí len do pletivovej klietky aj s celou jeho perepúťou. -nielen za súčasnú situáciu s MHD,ale všeobecne za poriadok v BB. Námestie je dobreže nie vydláždené zlatom a sídliská???? Pred MsÚ je takmer vylízané,aby si páni neumazali svoje biedne autíčka a topánočky a ostatné cesty,chodníky a zastávky sú absolútne neschodné. Ale ved čo sa on bude trápiť......odchádza do VÚC- "z koláča na tortu!"
pete
Trolejbusy /autobusy
45 Sk / 47 Sk
Ale to sa da dosiahnut iba v pripade, ze sa s nimi jazdi casto a rovnomerne cely den. Pri trolejbusoch cim viac jazdis, tym mas naklady na km nizsie. Pri autobusoch na rovnomernosti behom dna nezalezi, no aj tam sa naklady znizuju hustejsou prevadzkou, pravda nie tak vyrazne ako u trolejbusov. Do nakladov sa zapocitavaju odpisy, mzdy atd... Ked sa beru do uvahy len energie potrebne chod vozidiel, tak pri rozumnej strategii prevadzkovania trolejbusov, vedia byt tie podstatne nizsie ako u autobusov.
PS u cisto autobusovej prevadzky nikdy nedosiahnete hustu dopravu mimo spicky - lebo sa to jednoducho nevyplati. U trolejbusov su vtedy naklady na energiu minimalne - zaplatia sa aj ked je trolejbus minimalne obsadeny.
este doplnim udaje DPMP za rok 2004:
Autobusy: 2,6 mil km/rok pri spotrebe 979litrov nafty za 26,5mil Sk
Trolejbusy: 2,3 mil km/rok pri spotrebe 5,2 mil. kilowatthodín za 16,5 mil Sk