SME: "Predstaviteľ SAD Zvolen zas hovorí o možnom verejnom ohrození, lebo ak by bolo treba Banskú Bystricu a okolie evakuovať (po prípadnom hromadnom nešťastí alebo prírodnej katastrofe), zvolenský dopravca by na to nemal dosť autobusov." - ale to je verejneé ohrozenie čisto z ich strany.
Keď vedeli dať SAD ZV operatívne úplatok pri tom rozhodovaní, tak mali aj operatívne zabezpečiť busy a vodičov. Vrakosa Hrdzavé Mýto im asi 951 a 961 na počkanie nevyrobí, tak si mali priplatiť za urýchlené vybavenie objednávky ?
A keď pozháňali tie ojetiny z celého Slovenska, a evidentne to nestačí, tak mali zháňaťaj z Čiech ?
A od momentu, keď tušili, že od 1.1.2006 budú robiť MHD BB oni, mali veľmi intenzívne zháňať všetkých vodičov s "C" a robiť im za pár dní "D". (aj keď je to myslím takto krátko nemožné)
A okolo vianoc mali posťahovať všetkých vodičov z dovoleniek, hromadne ich nahnať do BB, a robiť "poznávacie zájazdy" (školenia) o bystrických linkách MHD, aby teraz nechaozzili.
Keď niektorí cestujú zadarmo (že nemajú im vydať z veľkých bankoviek), prečo iní musia platiť? Kde je spravodlivosť? Cestujúci: NEPLAŤTE, prípr. si zamente drobné za päťstovku, či tisícku, aby aj vás pustil vodič zadarmo, keď už nemá vydať
Ja sa nemôžem prihlásiť do príp. konkurzu na riaditeľa DPB a. s., lebo nemám potrebnú kvalifikáciu (školy a diplomy). Ako sa mohla SAD ZV prihlásiť do konkurzu na MHD BB, keď nemá dosť vozov (a to ani s tými mestskými 35)
Označníky nech si BBDS kľudn všetky odmontuváva, veď je to ich majetok a oni ich už nepotrebujú. Aj ja, keď sa odsťahujem z bytu, zoberiem si všetky moje veci het. Alebo nech tie označníky veľmi draho predajú SAD ZV ?
U nás v BA MHD sú predpisy, že "vodič môže zastaviť a otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričomastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom. Tam kde označník nie je cestujúci nesmú nastupovať a vystupovať. (Výnimky sú iba pri poruchách a mimoriadnych udalostiach, vtedy musí vodič osobne zabezpečiť bezpečný výstup...) Poda mňa je iba otázkou času, keď niekto nájde obdobný predpis v BB... ?
Keď vedeli dať SAD ZV operatívne úplatok pri tom rozhodovaní, tak mali aj operatívne zabezpečiť busy a vodičov. Vrakosa Hrdzavé Mýto im asi 951 a 961 na počkanie nevyrobí, tak si mali priplatiť za urýchlené vybavenie objednávky ?
A keď pozháňali tie ojetiny z celého Slovenska, a evidentne to nestačí, tak mali zháňaťaj z Čiech ?
A od momentu, keď tušili, že od 1.1.2006 budú robiť MHD BB oni, mali veľmi intenzívne zháňať všetkých vodičov s "C" a robiť im za pár dní "D". (aj keď je to myslím takto krátko nemožné)
A okolo vianoc mali posťahovať všetkých vodičov z dovoleniek, hromadne ich nahnať do BB, a robiť "poznávacie zájazdy" (školenia) o bystrických linkách MHD, aby teraz nechaozzili.
Keď niektorí cestujú zadarmo (že nemajú im vydať z veľkých bankoviek), prečo iní musia platiť? Kde je spravodlivosť? Cestujúci: NEPLAŤTE, prípr. si zamente drobné za päťstovku, či tisícku, aby aj vás pustil vodič zadarmo, keď už nemá vydať
Ja sa nemôžem prihlásiť do príp. konkurzu na riaditeľa DPB a. s., lebo nemám potrebnú kvalifikáciu (školy a diplomy). Ako sa mohla SAD ZV prihlásiť do konkurzu na MHD BB, keď nemá dosť vozov (a to ani s tými mestskými 35)
Označníky nech si BBDS kľudn všetky odmontuváva, veď je to ich majetok a oni ich už nepotrebujú. Aj ja, keď sa odsťahujem z bytu, zoberiem si všetky moje veci het. Alebo nech tie označníky veľmi draho predajú SAD ZV ?
U nás v BA MHD sú predpisy, že "vodič môže zastaviť a otvoriť dvere za účelom nástupu a výstupu cestujúcich IBA na zastávke MHD, pričomastávkou sa rozumie miesto zreteľne označené označníkom. Tam kde označník nie je cestujúci nesmú nastupovať a vystupovať. (Výnimky sú iba pri poruchách a mimoriadnych udalostiach, vtedy musí vodič osobne zabezpečiť bezpečný výstup...) Poda mňa je iba otázkou času, keď niekto nájde obdobný predpis v BB... ?
?
a potom po 5 min sa pomalicky plazila hore no bolo to na zaplakanie



pete
Trolejbusy /autobusy
45 Sk / 47 Sk
Ale to sa da dosiahnut iba v pripade, ze sa s nimi jazdi casto a rovnomerne cely den. Pri trolejbusoch cim viac jazdis, tym mas naklady na km nizsie. Pri autobusoch na rovnomernosti behom dna nezalezi, no aj tam sa naklady znizuju hustejsou prevadzkou, pravda nie tak vyrazne ako u trolejbusov. Do nakladov sa zapocitavaju odpisy, mzdy atd... Ked sa beru do uvahy len energie potrebne chod vozidiel, tak pri rozumnej strategii prevadzkovania trolejbusov, vedia byt tie podstatne nizsie ako u autobusov.
PS u cisto autobusovej prevadzky nikdy nedosiahnete hustu dopravu mimo spicky - lebo sa to jednoducho nevyplati. U trolejbusov su vtedy naklady na energiu minimalne - zaplatia sa aj ked je trolejbus minimalne obsadeny.
este doplnim udaje DPMP za rok 2004:
Autobusy: 2,6 mil km/rok pri spotrebe 979litrov nafty za 26,5mil Sk
Trolejbusy: 2,3 mil km/rok pri spotrebe 5,2 mil. kilowatthodín za 16,5 mil Sk