Reakcia na: TeBeCe #11754:
tak to by ma veľmi zaujímalo, spáchanie akého trestného činu pán prednosta oznamoval. Lebo ak ide o to, že im v súlade so zmluvou ešte „nestihli“ vrátiť autobusy, tak môžu nariekať ďalej JJa by som sa skôr zameral na podozrenie, či nedošlo k naplneniu skutkovej podstaty trestného činu machinácie pri verejnej súťaži a verejnej dražbe podľa § 128a zákona č. 140/1961 Zb. Trestného zákona platného v čase realizácie verejnej obchodnej súťaže na výber dopravcu pre uzavretie zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, podľa ktorého:
(1) Kto v súvislosti s verejnou súťažou alebo verejnou dražbou úmysle spôsobiť inému škodu alebo zadovážiť sebe alebo inému prospech dojedná niektorému súťažiteľovi alebo účastníkovi dražby prednosť alebo výhodnejšie podmienky na úkor iných súťažiteľov, potresce sa odňatím slobody na šesť mesiacov až tri roky.
(2) Odňatím slobody na dva roky až osem rokov sa potresce páchateľ, ak
a) spácha čin uvedený v odseku 1 ako vyhlasovateľ alebo usporiadateľ verejnej súťaže alebo verejnej dražby, člen privatizačnej komisie, licitátor alebo ako člen organizovanej skupiny,
b) spôsobí takým činom značnú škodu alebo pre iného získa značný prospech.
(3) Rovnako ako v odseku 2 sa potresce, kto za okolností uvedených v odseku 1 žiada, prijme alebo si dá sľúbiť majetkový alebo iný prospech.
pete
Trolejbusy /autobusy
45 Sk / 47 Sk
Ale to sa da dosiahnut iba v pripade, ze sa s nimi jazdi casto a rovnomerne cely den. Pri trolejbusoch cim viac jazdis, tym mas naklady na km nizsie. Pri autobusoch na rovnomernosti behom dna nezalezi, no aj tam sa naklady znizuju hustejsou prevadzkou, pravda nie tak vyrazne ako u trolejbusov. Do nakladov sa zapocitavaju odpisy, mzdy atd... Ked sa beru do uvahy len energie potrebne chod vozidiel, tak pri rozumnej strategii prevadzkovania trolejbusov, vedia byt tie podstatne nizsie ako u autobusov.
PS u cisto autobusovej prevadzky nikdy nedosiahnete hustu dopravu mimo spicky - lebo sa to jednoducho nevyplati. U trolejbusov su vtedy naklady na energiu minimalne - zaplatia sa aj ked je trolejbus minimalne obsadeny.
este doplnim udaje DPMP za rok 2004:
Autobusy: 2,6 mil km/rok pri spotrebe 979litrov nafty za 26,5mil Sk
Trolejbusy: 2,3 mil km/rok pri spotrebe 5,2 mil. kilowatthodín za 16,5 mil Sk