INFOLINE
(Danny ako vzdy pekelne aktualny ? )
Korniet: Zvolenčania zlikvidujú v Banskej Bystrici trolejbusovú dopravu
Banská Bystrica 28. decembra (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., zabezpečí v prípade potreby
od nového roka mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici v doterajšom
rozsahu. Podmienkou je podľa jej riaditeľa Igora Kornieta podpísanie zmluvy o
výkonoch vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica.
Reagoval tým na rozhodnutie poslancov mesta o novom prevádzkovateľovi
MHD, ktorým by od 1. januára 2006 mala byť a. s. SAD Zvolen. Tá však v ponuke,
predloženej do obchodnej verejnej súťaže vyhlásenej mestom, neuvažovala o
prevádzkovaní existujúcej trolejbusovej dopravy. "Zvolenčania jednoznačne
preferujú vykonávanie MHD autobusmi s podmienenými investíciami na obstaranie
vozidiel minimálne vo výške 250 až 300 miliónov Sk. Len nejasne naznačujú
možnosti prepravovať cestujúcich trolejbusmi, pričom dokonca spochybňujú
ekologické výhody tejto dopravy v porovnaní s autobusovou. Zároveň zvolenský
dopravca nie je schopný relevantným spôsobom garantovať vykonávanie MHD od 1.
januára 2006," uviedol na dnešnej tlačovej besede Korniet.
Pripomenul, že nový dopravca nielen definitívne zlikviduje trolejbusovú
dopravu v Banskej Bystrici za 260 miliónov Sk, pri dnešných cenách za 1
miliardu Sk, ale aj majetok mesta a štátu za 58 miliónov Sk a zruší 100
pracovných miest. Okrem toho znehodnotí životné prostredie a zlikviduje značnú
časť verejného osvetlenia na tratiach s trolejbusovou dopravou najmä vo veľkých
obytných zónach. "Európska únia pripravuje uznesenie, na základe ktorého sa
jedna štvrtina výkonov MHD bude musieť vykonávať čistou dopravou - čiže bude sa
využívať elektrina, plyn, bio či vodík. Dúfam, že Banská Bystrica sa nebude
musieť vracať k trolejbusovej doprave. Zbytočne vždy stojí viac peňazí k
niečomu sa vracať, ako pokračovať kontinuálne v súčasnom procese dopravy,"
zdôraznil Korniet.
Zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský TASR
potvrdil, že majú dopravnú licenciu na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici na
obdobie od 1. januára 2006 do 31. decembra 2013. "Podmienky, ktoré sme sa
zaviazali splniť v zmysle našej ponuky k 1. máju 2006, mesto Banská Bystrica
akceptovalo. To znamená, že od januára budúceho roka budeme zabezpečovať MHD
náhradnými autobusmi, ktoré k 1. máju 2006 vymeníme za nové. Spoločnosť bude
prepravovať obyvateľov a návštevníkov Banskej Bystrice podľa cestovných
poriadkov z roku 2005. Najbližšie zmeny plánuje k 1. júlu 2006," povedal
Modranský.
http://banskabystrica.virtualne.sk/
(Danny ako vzdy pekelne aktualny ? )
Korniet: Zvolenčania zlikvidujú v Banskej Bystrici trolejbusovú dopravu
Banská Bystrica 28. decembra (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., zabezpečí v prípade potreby
od nového roka mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici v doterajšom
rozsahu. Podmienkou je podľa jej riaditeľa Igora Kornieta podpísanie zmluvy o
výkonoch vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica.
Reagoval tým na rozhodnutie poslancov mesta o novom prevádzkovateľovi
MHD, ktorým by od 1. januára 2006 mala byť a. s. SAD Zvolen. Tá však v ponuke,
predloženej do obchodnej verejnej súťaže vyhlásenej mestom, neuvažovala o
prevádzkovaní existujúcej trolejbusovej dopravy. "Zvolenčania jednoznačne
preferujú vykonávanie MHD autobusmi s podmienenými investíciami na obstaranie
vozidiel minimálne vo výške 250 až 300 miliónov Sk. Len nejasne naznačujú
možnosti prepravovať cestujúcich trolejbusmi, pričom dokonca spochybňujú
ekologické výhody tejto dopravy v porovnaní s autobusovou. Zároveň zvolenský
dopravca nie je schopný relevantným spôsobom garantovať vykonávanie MHD od 1.
januára 2006," uviedol na dnešnej tlačovej besede Korniet.
Pripomenul, že nový dopravca nielen definitívne zlikviduje trolejbusovú
dopravu v Banskej Bystrici za 260 miliónov Sk, pri dnešných cenách za 1
miliardu Sk, ale aj majetok mesta a štátu za 58 miliónov Sk a zruší 100
pracovných miest. Okrem toho znehodnotí životné prostredie a zlikviduje značnú
časť verejného osvetlenia na tratiach s trolejbusovou dopravou najmä vo veľkých
obytných zónach. "Európska únia pripravuje uznesenie, na základe ktorého sa
jedna štvrtina výkonov MHD bude musieť vykonávať čistou dopravou - čiže bude sa
využívať elektrina, plyn, bio či vodík. Dúfam, že Banská Bystrica sa nebude
musieť vracať k trolejbusovej doprave. Zbytočne vždy stojí viac peňazí k
niečomu sa vracať, ako pokračovať kontinuálne v súčasnom procese dopravy,"
zdôraznil Korniet.
Zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský TASR
potvrdil, že majú dopravnú licenciu na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici na
obdobie od 1. januára 2006 do 31. decembra 2013. "Podmienky, ktoré sme sa
zaviazali splniť v zmysle našej ponuky k 1. máju 2006, mesto Banská Bystrica
akceptovalo. To znamená, že od januára budúceho roka budeme zabezpečovať MHD
náhradnými autobusmi, ktoré k 1. máju 2006 vymeníme za nové. Spoločnosť bude
prepravovať obyvateľov a návštevníkov Banskej Bystrice podľa cestovných
poriadkov z roku 2005. Najbližšie zmeny plánuje k 1. júlu 2006," povedal
Modranský.
http://banskabystrica.virtualne.sk/