Na to, že tieto eliny majú už svoje roky, s vínimkou 7957 a 7958 (Dopravní podnik Praha), jazdia slušne. No predsa ČKD, to je neskutočný výrobca. Viď príklad 80-ročné T3-ky.
Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T6A5/I | 7901 – 7934 | 1991 – 1992 | 1992 | — | 34 |
2. | T6A5/II | 7935 – 7946 | 1993 | 1993 | — | 12 |
3. | T6A5/III | 7947 – 7956 | 1996 – 1997 | 1997 | — | 10 |
4. | T6A5/III | 7957 – 7958 | 1996 | 2006 | — | 2 |
Total | 1991 – 1997 | 58 |
Length | 14700 mm |
---|---|
Length over couplers | 15640 mm |
Width | 2500 mm |
Height | 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom) |
Working height | 6000 mm |
Height of floor | 920 mm |
Doors | 3 |
Number of seats | 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1 |
Number of standing places | 136 (8 os./m2) |
Design load | 165 + 1 |
Weight of unloaded vehicle | 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958) |
---|---|
Gross vehicle weight | 30300 kg (#7901 - 7946) |
Motor control | ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi |
Engine | TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A |
Continuous power output | 45 kW |
Number of motors | 4 |
Total power output | 180 kW |
Maximum speed | 65 km/h |
7901 | vehicle in service: 58 (100 %) |
7943 | today in service: 2 (3.4 %) |
7917 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 12 (20.7 %) |
7951 | vehicle ot of service (more than 6 months): 2 (3.4 %) |
upravovač fotiek
1. Neviem ako to vysvetlia v Göteborgu, ale asi to tam nejako budú vedieť vysvetliť.
2. T6A5 na rozdiel od T3 majú aspoň veľké bočné okná a svetlejší interér. Nevýhodou bude absencia bezbariérového nástupu, ale ak by mali byť uvedené vozne využívané na špičkové výkony, kde by do dvoch až troch minút po T6A5 prišla nová nízkopodlažná električka, tak to za problém nepovažujem.
3. Súhlasím že je nutné zvyšovať kapacitu. T6A5 v trojičkách na špičkové poradia napr. linky č. 3, prípadne aj ďalších liniek sú ideálne. Máme 58 kusov T6A5. To máš 19 súprav 3xT6A5: 11 súprav 1. série, 4. súprvy 2. série, 4 súpravy 3. a 4. (platňové) série plus ostane ti jedna dvojvozová súprava T6A5 ktorú nemodzernizuješ ale odložíš ako historičák (napr. 7911+7912), čo by možno mohol dokázať aj vlastnými silami (ak stačí spraviť rozšírenú VP, opraviť do stavu z prvej polovice 90. rokov).
4. Povedzme tempo 5 trojičiek T6A5 ročne s tým, že vždy bude mimo Bratislavu 9 vozňov T6A5 v procese modernizácie. Takže v rokoch 2028 až 2031 by sa to dalo. Prípadne 2031 až 2035. Tie vozne budú mať vtedy asi taký vek, aký majú M31 z Göteborgu keď sa idú modernizovať v rokoch 2025 až 2028 v bývlej Ekove.
5. Kto by to robil? Ten, kto vyhrá súťaž. Radikálna prestavba to byť nemusí (žiadne nízkopodlažné vaničky ani zásahy do vozovej skrine, ani výmena čiel).
Ak by sa podarilo spraviť genrálky spojené s modernizáciou (najmä nový interiér pre 1. a 2. sériu, klíma pre salón), trojičky T6A5 za polovičnú cenu oproti novej 49 metrovej električke (samozrejme po zarátaní prípadnej dotácie), tak by to zmysel malo. Po modernizácii by mohli jazdiť minimálne 15 rokov. V závislosti od ukončenia poslednej modernizácie by tak T6A5 mohli jazdiť možno až roku 2050. Koľko rokov jazdili/jazdia najstaršie K2S po modernizácii? Aj viac ako 20 rokov. Napr. taká 7117, ktorá ešte stále jazdí. Má 51 rokov od výroby a 21 rokov od modernizácie. Najväčšie výčitky voči K2S sú nízka kapacita a absencia klímy. Modernizovaná trojička T6A5 s klímou tieto problémy mať nebude.