Na to, že tieto eliny majú už svoje roky, s vínimkou 7957 a 7958 (Dopravní podnik Praha), jazdia slušne. No predsa ČKD, to je neskutočný výrobca. Viď príklad 80-ročné T3-ky.
| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | T6A5/I | 7901 – 7934 | 1991 – 1992 | 1992 | — | 34 |
| 2. | T6A5/II | 7935 – 7946 | 1993 | 1993 | — | 12 |
| 3. | T6A5/III | 7947 – 7956 | 1996 – 1997 | 1997 | — | 10 |
| 4. | T6A5/III | 7957 – 7958 | 1996 | 2006 | — | 2 |
| Total | 1991 – 1997 | 58 | ||||
| Length | 14700 mm |
|---|---|
| Length over couplers | 15640 mm |
| Width | 2500 mm |
| Height | 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom) |
| Working height | 6000 mm |
| Height of floor | 920 mm |
| Doors | 3 |
| Number of seats | 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1 |
| Number of standing places | 136 (8 os./m2) |
| Design load | 165 + 1 |
| Weight of unloaded vehicle | 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958) |
|---|---|
| Gross vehicle weight | 30300 kg (#7901 - 7946) |
| Motor control | ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi |
| Engine | TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A |
| Continuous power output | 45 kW |
| Number of motors | 4 |
| Total power output | 180 kW |
| Maximum speed | 65 km/h |
| 7901 | vehicle in service: 58 (100 %) |
| 7911 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 8 (13.8 %) |
| 7931 | vehicle ot of service (more than 6 months): 2 (3.4 %) |
.
Ľutujem, že som sa o celú vec začal zaujímať.
a ak trebalo meniť výzbroj aj to...
(pritom paradoxne kedysi dupliaky začínali v Ziafferi).
Kedže máš meno zberač mínusiek, tak asi stále vo všetkom hľadáš negativitu však?
bobitwo
Vo všeobecnosti, koľajové vozidlá majú životnosť okolo 50 rokov plus mínus. Potom by mala nasledovať generálna oprava a životnosť sa predlžuje. Celé to má ale niektoré roviny, ktoré treba brať do úvahy.
1/ vo všeobecnosti ľudia chcú cestovať novými dopravnými prostriedkami, ťažko im vysvetľovať, že 50+ ročná električka je fajn.
2/ dizajn 50+ ročného stroja je poplatný dobe, od toho sa odvíja aj ergonómia samotného vozidla. Čo bolo akceptovateľné pred 50 rokmi, lebo proste technológie to nedovoľovali inak, tak v roku 2025 sa ťažko bude vysvetľovať, že sa treba štverať cez 2-3 vysoké schody do električky, keď sa vie, že aj nízkopodlažne sa dá. Kým pred 50 rokmi boli invalidi a mamičky niekde na okraji záujmu, teraz sa tomu dáva väčší dôraz.
3/ otázka kapacity. Treba prepravovať viac ľudí. 2 krátke električky v tandeme plytvajú miestom, lepšia by bola jedna dlhá skriňa. Dovoľujú to technické parametre tých električiek takú prestavbu? Alebo sa ide uvažovať spojiť 3 kusy do jedného, niečo po vzore KT8D5 a možno aj dlhšie? Je to možné? Čo by to stálo? Kde je tá hranica, kedy sa ešte oplatí opravovať, reps. prestavovať staré elekričky a kedy sa oplatí kúpiť nové?
4/ ako dlho by trvala taká prestavba? Ak 2 roky, tak je to fajn. Ak sa to má ťahať 10 rokov, to už je asi príliš dlho pri 58 kusoch, či koľko ich je reálne.
5/ kto by to robil? Škoda tipujem, že má kapacity vyťažené blízko 100%. Kto iný má s tým typom električiek skúsenosti a má aj pôvodnú technickú dokumentáciu, ak by sa mala robiť radikálnejšia prestavba?