Na to, že tieto eliny majú už svoje roky, s vínimkou 7957 a 7958 (Dopravní podnik Praha), jazdia slušne. No predsa ČKD, to je neskutočný výrobca. Viď príklad 80-ročné T3-ky.
Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T6A5/I | 7901 – 7934 | 1991 – 1992 | 1992 | — | 34 |
2. | T6A5/II | 7935 – 7946 | 1993 | 1993 | — | 12 |
3. | T6A5/III | 7947 – 7956 | 1996 – 1997 | 1997 | — | 10 |
4. | T6A5/III | 7957 – 7958 | 1996 | 2006 | — | 2 |
Total | 1991 – 1997 | 58 |
Length | 14700 mm |
---|---|
Length over couplers | 15640 mm |
Width | 2500 mm |
Height | 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom) |
Working height | 6000 mm |
Height of floor | 920 mm |
Doors | 3 |
Number of seats | 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1 |
Number of standing places | 136 (8 os./m2) |
Design load | 165 + 1 |
Weight of unloaded vehicle | 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958) |
---|---|
Gross vehicle weight | 30300 kg (#7901 - 7946) |
Motor control | ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi |
Engine | TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A |
Continuous power output | 45 kW |
Number of motors | 4 |
Total power output | 180 kW |
Maximum speed | 65 km/h |
7901 | vehicle in service: 58 (100 %) |
7901 | online: 6 (10.3 %) |
7901 | today in service: 12 (20.7 %) |
7917 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 12 (20.7 %) |
7951 | vehicle ot of service (more than 6 months): 2 (3.4 %) |
bobitwo
Vo všeobecnosti, koľajové vozidlá majú životnosť okolo 50 rokov plus mínus. Potom by mala nasledovať generálna oprava a životnosť sa predlžuje. Celé to má ale niektoré roviny, ktoré treba brať do úvahy.
1/ vo všeobecnosti ľudia chcú cestovať novými dopravnými prostriedkami, ťažko im vysvetľovať, že 50+ ročná električka je fajn.
2/ dizajn 50+ ročného stroja je poplatný dobe, od toho sa odvíja aj ergonómia samotného vozidla. Čo bolo akceptovateľné pred 50 rokmi, lebo proste technológie to nedovoľovali inak, tak v roku 2025 sa ťažko bude vysvetľovať, že sa treba štverať cez 2-3 vysoké schody do električky, keď sa vie, že aj nízkopodlažne sa dá. Kým pred 50 rokmi boli invalidi a mamičky niekde na okraji záujmu, teraz sa tomu dáva väčší dôraz.
3/ otázka kapacity. Treba prepravovať viac ľudí. 2 krátke električky v tandeme plytvajú miestom, lepšia by bola jedna dlhá skriňa. Dovoľujú to technické parametre tých električiek takú prestavbu? Alebo sa ide uvažovať spojiť 3 kusy do jedného, niečo po vzore KT8D5 a možno aj dlhšie? Je to možné? Čo by to stálo? Kde je tá hranica, kedy sa ešte oplatí opravovať, reps. prestavovať staré elekričky a kedy sa oplatí kúpiť nové?
4/ ako dlho by trvala taká prestavba? Ak 2 roky, tak je to fajn. Ak sa to má ťahať 10 rokov, to už je asi príliš dlho pri 58 kusoch, či koľko ich je reálne.
5/ kto by to robil? Škoda tipujem, že má kapacity vyťažené blízko 100%. Kto iný má s tým typom električiek skúsenosti a má aj pôvodnú technickú dokumentáciu, ak by sa mala robiť radikálnejšia prestavba?