Na to, že tieto eliny majú už svoje roky, s vínimkou 7957 a 7958 (Dopravní podnik Praha), jazdia slušne. No predsa ČKD, to je neskutočný výrobca. Viď príklad 80-ročné T3-ky.
| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | T6A5/I | 7901 – 7934 | 1991 – 1992 | 1992 | — | 34 |
| 2. | T6A5/II | 7935 – 7946 | 1993 | 1993 | — | 12 |
| 3. | T6A5/III | 7947 – 7956 | 1996 – 1997 | 1997 | — | 10 |
| 4. | T6A5/III | 7957 – 7958 | 1996 | 2006 | — | 2 |
| Total | 1991 – 1997 | 58 | ||||
| Length | 14700 mm |
|---|---|
| Length over couplers | 15640 mm |
| Width | 2500 mm |
| Height | 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom) |
| Working height | 6000 mm |
| Height of floor | 920 mm |
| Doors | 3 |
| Number of seats | 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1 |
| Number of standing places | 136 (8 os./m2) |
| Design load | 165 + 1 |
| Weight of unloaded vehicle | 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958) |
|---|---|
| Gross vehicle weight | 30300 kg (#7901 - 7946) |
| Motor control | ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi |
| Engine | TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A |
| Continuous power output | 45 kW |
| Number of motors | 4 |
| Total power output | 180 kW |
| Maximum speed | 65 km/h |
| 7901 | vehicle in service: 58 (100 %) |
| 7911 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 8 (13.8 %) |
| 7931 | vehicle ot of service (more than 6 months): 2 (3.4 %) |
.
Ľutujem, že som sa o celú vec začal zaujímať.
a ak trebalo meniť výzbroj aj to...
(pritom paradoxne kedysi dupliaky začínali v Ziafferi).
Kedže máš meno zberač mínusiek, tak asi stále vo všetkom hľadáš negativitu však?
Andrej
Navyše nie je reálne ani teraz aby vyradili kompletne všetky T3 a T6. Sú tri dôvody prečo by nejaké mesto používalo staré vozidlá v bežnej premávke. Prvý je preto, lebo DP si nemôže dovoliť zaplatiť za náhradu, čo platí v prípade T3G a prvých dvoch sérii T6A5. Dožili sa životnosti 30 rokov bez GO, a keby to bolo reálne tak by určite už boli vyradené (pri dodávke druhej série Škodoviek sa plánovalo vyradenie niektorých T3G, ale ustúpilo sa od toho kvôli problémom s prehliadkami Škodoviek). Druhá je keď sa do vozidla investovalo veľa peňazí a ešte si za tú investíciu nezaplatilo. Toto platí v prípade posledných modernizácii T3P a K2S. Tretia je že vozidlo je síce staré, a možno aj morálne zastaralé, ale jeho vyradenie ešte nie je vhodné kvôli veku. Toto platí v prípade novostavieb K2S/T3P a aj u T6A5/III, ktoré ešte nedosiahli vek 30 rokov.
Bezpečnostné problémy s dverami, pokiaľ som situácii správne porozumel, nemajú nič s vekom. Ja len čerpám moje informácie z toho čo sa tu riešilo, čiže ak niekto má iné info tak prosím opravte ma, ale pokiaľ viem tak pôvodne dverové pohony, ktoré sa dodnes používajú v Košiciach, nemali tento problém. Nové pohony boli nasadené v rámci modernizácie niekedy začiatkom 2000 rokov, kedy ani vozidlo ani pohon neboli zastaralé. Incident o ktorom píšeš sa mohol stať kedykoľvek za posledných 20-25 rokov, ale v dnešnej dobe sú cestujúci nedočkaví a agresívni, čiže je potrebné ich zachrániť od samých seba. A ako vidíme v prípadoch ako Boeing 737 MAX alebo požiaroch čínskych elektrobusov, nová technológia vôbec nezaručuje že bude bezpečnejšia ako tá ktorá išla pred ňou.