Reply on: Ma178rek #101:
Predpokladám že najprv pôjdu preč 7107 a 7113, neviem kedy naposledy mali prehliadky ale kedže sú v starom laku to bude minimálne 4 roky. Ostatné nie sú až tak dlho po prehliadkach, hádam okrem 7123 a 7125. Netúšim kedy tie boli naposledy.Ale kedže tie vozy v dnešnej dobe viac stoja či jazdia neviem či sa ich až tak rýchlo zbavíme. Tento rok skončila len 7109. Hlavne ked hrozí kríza so žehličkami I a II série, možno ešte budeme radi za každu prevádzkyschopnú kačicu.
upravovač fotiek
1. Riadenie vozňov nie je na to uspôsobené, muselo by sa prerábať, to znamená projekt, schvaľovanie, atď.
2. Vymeniť spriahadlá nebude stačiť, lebo k spriahadlam nevedú žiadne káble pre viacčlenné riadenie. To znamná projekt, schvaľovanie, atď.
3. Finančné náklady by boli natoľko vysoké, že sa to kvôli pár rokom (koľko? 5?) prevádzky neoplatí, ani to nezvýši potenciálnu predajnú hodnotu tých vozňov.
4. Sú to staré električky, ktorých vozové skrine majú takmer 50 rokov, niektoré ten vek už prekročili.
5. DPB nemá kapacity robiť takú zásadnú prestavbu vo vlastnej réžii.
Z praktického hľadiska je oveľa jednoduchšie spojiť T6A5 do trojičiek, ktoré majú na to od výroby riadenie, kabeláž a sú schválené aj pre premávku trojvozňových vlakov. Ak by bolo málo, tak do trojičiek by bolo jednoduchšie spojiť T3G než K2S do dvojičiek. Ale jazdiť s troma pantografmi by bolo už značne nepraktické, navyše by sa museli dorábať zásuvky mnohočlenného riadenia na súčasné zadné vozne. Relatívne bezbolestne by sa dali spraviť tri trojičky, pričom by zvyšné tri predné vozne slúžili ako zdroj náhradných dielov. Je v silách DPB to spraviť. Keďže aj K2G má ručný radič, tak nevidím problém v schválení ručeného radiča aj pre T3G. V prípade dostatku dielov na výzbroj TV8 a kapacít v dielňach DPB by sa mohli prekopať aj zvyšné, pôvodne predné vozne T3G, aby sa dali tiež spojiť do trojice. Ale má to dve podmienky:
1. Trojičky T3G budú pravidelne jazdiť minimálne do roku 2029, ideálne až do roku 2034.
2. Interiér prejde modernizáciou recyklovaním sedadiel z vyradených K2S a na okná sa dá fólia (ako vo Viedni na E2+c5), kabína vodiča dostane ručný radič.
3. Vozne, ktoré ešte nemajú protišmykovú podľahu, ju dostanú.
4. Vozne dostanú nový náter (spolu s T3P a K2S ktoré ostanú v premávke).
Ináč to nemá zmysel.