Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #2754:
Je to len PR akcia, aby ukázali, že niečo akože robia. V skutočnosti nerobia nič. Oni majú nejaké P+R parkoviská alebo akékoľvek zlepšenie úplne na háku.
Reply on: Miro #2754:
Namontuju stojan na bicykle a mozu sa odviezt az do centra 😃
Reply on: zakaznik #2752:
Keď zaparkujem na záchytnom parkovisku, očakával by som, že tam nastúpim do MHD, ktorá ma rýchlo a bez prestupu dopraví do centra. A čo je tu? Jedna okrajová autobusová linka má zastávku vzdialenú 300 m.
Mám takú zvláštnu otázku:
Mám dopravnú kartu DPB, na ktorú si kupujem električenky na bežnú dochádzku do práce+sem-tam aj za iným účelom Cífer-Veľký Biel. Aj keď bývam v Cíferi, Trnavskou Arrivou cestujem veľmi zriedka. Pomerne často sa však vyskytujem v slovenských tarifných systémoch, kde mi dopravná karta DPB neplatí, ale nie pravidelne v jednom.
Ktorú dopravnú kartu je najvýhodnejšie si kúpiť na zvyšné systémy tak, aby mi platila u čo najviac dopravcov?
Pokiaľ magistrát niečo vytvorí, dajú si záležať, aby to pretrvalo dlhú dobu, bez opráv a ďalších výdavkov. 🤪 😄Minimálne aspoň kým to stihnú nafotiť pre marketingové účely... 😄

Záchytné parkovisko pod Prístavným mostom. Zdroj: Magistrátna FB page
Klimahoaxeri môžu po vyhratých eurovoľbách pritvrdiť svoje ťaženie.

Zakážu veľa dieselových áut v SR? Vypukol spor o naftový motor, ohrozené sú normy Euro 5 a Euro 6
https://www.topspeed.sk/novinky/zakazu-vela-dieselovych-aut-v-sr-vypukol-spor-o-naftovy-motor-a-normy-euro-5-a-euro-6/25375#google_vignette
Právo sa opäť porušovallo.

Vallo má na krku ďalší problém. Dane z nehnuteľností sa zvyšovali v rozpore so zákonom
https://standard.sk/725273/vallo-ma-na-krku-dalsi-problem-dane-z-nehnutelnosti-sa-zvysovali-v-rozpore-so-zakonom
Reply on: Ike #2746:
"To by sa EÚ naozaj musela zmeniť na následníka ZSSR, aby táto zmena prebehla v podstatných rozmeroch. "
aj keby hned zajtra, tak bez carovneho prutika naozaj takuto zmenu do funkcneho stavu skor ako za 20-30 rokov nedostanes.... (aj ked, v totalitnych systemoch zas projektovanie, obstaravanie a pod. sa az tolko nezdrzuje nejakymi pripomienkami dotknutych osob, tak mozno do tych 20 rokov by to mozno slo, ked by limitujucimi faktormi bola len ekonomika, vykonost priemyslu a dostupnost materialnych zdrojov.....)
Reply on: si #2744:
Myšlinky nemáš zlé, ale uskutočniteľnosť tohto je na úrovni ďakovnej reči missky vyzývajúcej na svetový mier. Bolo by fajn ho mať, ale určite v horizonte najbližších 30 rokov úplne nereálne.

To by sa EÚ naozaj musela zmeniť na následníka ZSSR, aby táto zmena prebehla v podstatných rozmeroch.
Reply on: MatejBA #2743:
Tak iste, ľuďom sa to páči, ale nevedia si predstaviť, koľko ich to bude stáť.

Rovnako ako by sa im páčili vrtulky a solárne panely, ale neboli by ochotní platiť 350 €/MWh, čo je skutočná cena za také sprostosti.
Reply on: MatejBA #2743:
"A zaplatis to firmam ty, ZSR, ZSSK Cargo/iny dopravca ci MinDop tie zvysene naklady?"
"Plus nakladne auta predsa platia myto, spotrebnu dan z paliva, cestnu dan, a firmy/vodici aj dan zo zisku/z prijmu."
a platia teraz firmy aspon vsetky skody ktore touto dopravou sposobuju ? myto, cestne dane a spotrebne dane z paliv tak horkotazko mozno pokryju latanie tych najvacsich skod na telese ciest; dan zo zisku/prijmu by v ziadnom pripade nemala putovat do latania skod ich podnikania (nie je na to urcena), ak tak je tak je nieco hodne zle....
o skodach napriklad v podobe staticky narusenych obytnych domov popri cestach, zhorseneho zivotneho prostredia (a tym nemyslim len emisie z vyfuku, ale napriklad aj prach, hluk) nevraviac....

"Nemame uz socik, aby stat prikazoval, ako sa spravat."
mas dojem ze Ti stat ako spolocenstvo neprikazuje ako sa (ne)spravat ? okrem toho v zapadoeuropskom priestore je minimalne jedna krajina ktora politiku ze naklad patri na zeleznicu vcelku uspesne uplatnuje (a aj v osobnej verejnej doprave je povazovana za jednu z tych (naj)lepsich)

"Nehovoriac o tom, ako by si napriklad na 110 narval dalsie vlaky, ked uz teraz sa tam jazdi na hrane?"
ak sa pozries kusok do historie tejto diskusie, obrovsky dlh v infrastrukture sam spominam a tiez mi je jasne ze sa to uz dostava do stavu ze nie ze nie je priestor na nejake zvysovanie vykonov ale uz to ohrozuje aj schopnost realizovat vykony v sucasnom rozsahu.....
Reply on: si #2742:
A zaplatis to firmam ty, ZSR, ZSSK Cargo/iny dopravca ci MinDop tie zvysene naklady? Nemame uz socik, aby stat prikazoval, ako sa spravat.

Plus nakladne auta predsa platia myto, spotrebnu dan z paliva, cestnu dan, a firmy/vodici aj dan zo zisku/z prijmu.

Nehovoriac o tom, ako by si napriklad na 110 narval dalsie vlaky, ked uz teraz sa tam jazdi na hrane?
Reply on: zakaznik #2740:
ono to nie su cisto sotodovody, skor eliminacia externych nakladov a dosledkov prepravy po cestach....
nakladna doprava jednak sposobuje vyrazne vyssie opotrebenie ciest ako ta osobna (a nie, ani zdaleko vsetky cesty nie su pokryte nejakym mytom; pretazovanie nakladnych vozidiel je tiez dalsia taka dost obsiahla tema); jej hustota zaroven generuje zataz ktora keby nebola tak vytazenost a pretazenost jednotlivych usekov ciest by citelne klesla (a tym sa znizil tlak na budovanie dalsich ciest); taktiez spotreba trakcnej energie na dopravu nakladnymi vozidlami je vyssia a tym padom konecny vplyv do zivotneho prostredia vyssi....
taktiez presun nakladu na zeleznicu by pravdepodobne viedol k znizeniu poctu nehod a skodovych udalosti na cestach, takze k zvyseniu bezpecnosti cestnej dopravy, nehodovost na zeleznici je k prepravenej jednotke hmotnosti a vzdialenosti myslim o par radov nizsia aj pri tak zanedbanej infrastrukture....
Reply on: zakaznik #2740:
Nema zmysel vysvetlovat. Ja som napisal dovody, preco nasa firma nejde po zeleznici, a aj tak mi dali min 2 urazeni fanatici minus 😃

A urcite potom ludia, co kricia aby sa viac pouzivala zeleznica, budu prvi plakat, ked ceny pojdu hore, kedze nas by to na nakladoch (od udrzby infrastruktury, cez beznu cenu dopravy, po nutnost aj tak platit kamiony ked sa nieco pokazi na zeleznici) vseho vsudy vyslo v priemere asi o +60% na jeden produkt na doprave (teda napriklad z 1 eura kamionom na 1,6 eura vlakom). Neznie to vela, ale ked denne posielame tisice az desat tisice kusov produktov...
Reply on: si #2739:
Sám si priznal, že na prepravu po železnici treba viacej kapitálu.

Čiže aj keby bola zadarmo od štátu dokonale financovaná celá infraštruktúra, vlečky až po bránu každej firmy, tak by mal tie zvýšené skladové zásoby financovať ten, kto požaduje prepravu po železnici pre nič iné len zo šotodôvodov.
Reply on: zakaznik #2738:
bolo by celkom vhodne keby to v prvom kole platili firmy ktorych sa to tyka a v druhom kole ich zakaznik v cene vyrobku, a nie ze sa to takto deleguje na spravcu cestnej infrastruktury, kde to platia vsetcia obyvatelia... ale jasne, ked je ta moznost, tak sa tym firmam nedivim ze to v ramci minimalizacie nakladov robia tak ako to robia....
Reply on: si #2733:
A ten "buffer" teda kapitál uväznený v skladových zásobách bude platiť Ježiško?
Reply on: si #2734:
Ono celkovo vyrobny retazec ako je teraz je problem a sposobilo by to problemy s vyskladnovanim v niektorych firmach. Pri nasej firme vedie zeleznicna trat, nas odberatel ma aj vlecku do ich arealu, ale nikto nerozmysla o prechode z kamionov na vlaky zo 4 dovodov:
- odberatel nema priestor na sklad aby sa zasobil niekolkymi vagonmi tovaru namiesto JIT systemu resp. docasneho skladu vo vyrobnej hale
- ak potrebuje menej suciastok v nejaku dobu posle sa napriklad 1 kamion, ak viac tak niekolko (uspora nakladov na dopravu)
- ak by sme posielali tovar po 1 vagone tak nas to vyjde drahsie ako kamiony
- vysoke naklady na udrziavanie zeleznicnej vlecky a aj tak by sme museli mat kamiony a stojanky lebo nasi dodavatelia zase nemaju pri sebe zeleznicu

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.