Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #2743:
"A zaplatis to firmam ty, ZSR, ZSSK Cargo/iny dopravca ci MinDop tie zvysene naklady?"
"Plus nakladne auta predsa platia myto, spotrebnu dan z paliva, cestnu dan, a firmy/vodici aj dan zo zisku/z prijmu."
a platia teraz firmy aspon vsetky skody ktore touto dopravou sposobuju ? myto, cestne dane a spotrebne dane z paliv tak horkotazko mozno pokryju latanie tych najvacsich skod na telese ciest; dan zo zisku/prijmu by v ziadnom pripade nemala putovat do latania skod ich podnikania (nie je na to urcena), ak tak je tak je nieco hodne zle....
o skodach napriklad v podobe staticky narusenych obytnych domov popri cestach, zhorseneho zivotneho prostredia (a tym nemyslim len emisie z vyfuku, ale napriklad aj prach, hluk) nevraviac....

"Nemame uz socik, aby stat prikazoval, ako sa spravat."
mas dojem ze Ti stat ako spolocenstvo neprikazuje ako sa (ne)spravat ? okrem toho v zapadoeuropskom priestore je minimalne jedna krajina ktora politiku ze naklad patri na zeleznicu vcelku uspesne uplatnuje (a aj v osobnej verejnej doprave je povazovana za jednu z tych (naj)lepsich)

"Nehovoriac o tom, ako by si napriklad na 110 narval dalsie vlaky, ked uz teraz sa tam jazdi na hrane?"
ak sa pozries kusok do historie tejto diskusie, obrovsky dlh v infrastrukture sam spominam a tiez mi je jasne ze sa to uz dostava do stavu ze nie ze nie je priestor na nejake zvysovanie vykonov ale uz to ohrozuje aj schopnost realizovat vykony v sucasnom rozsahu.....
Reply on: si #2742:
A zaplatis to firmam ty, ZSR, ZSSK Cargo/iny dopravca ci MinDop tie zvysene naklady? Nemame uz socik, aby stat prikazoval, ako sa spravat.

Plus nakladne auta predsa platia myto, spotrebnu dan z paliva, cestnu dan, a firmy/vodici aj dan zo zisku/z prijmu.

Nehovoriac o tom, ako by si napriklad na 110 narval dalsie vlaky, ked uz teraz sa tam jazdi na hrane?
Reply on: zakaznik #2740:
ono to nie su cisto sotodovody, skor eliminacia externych nakladov a dosledkov prepravy po cestach....
nakladna doprava jednak sposobuje vyrazne vyssie opotrebenie ciest ako ta osobna (a nie, ani zdaleko vsetky cesty nie su pokryte nejakym mytom; pretazovanie nakladnych vozidiel je tiez dalsia taka dost obsiahla tema); jej hustota zaroven generuje zataz ktora keby nebola tak vytazenost a pretazenost jednotlivych usekov ciest by citelne klesla (a tym sa znizil tlak na budovanie dalsich ciest); taktiez spotreba trakcnej energie na dopravu nakladnymi vozidlami je vyssia a tym padom konecny vplyv do zivotneho prostredia vyssi....
taktiez presun nakladu na zeleznicu by pravdepodobne viedol k znizeniu poctu nehod a skodovych udalosti na cestach, takze k zvyseniu bezpecnosti cestnej dopravy, nehodovost na zeleznici je k prepravenej jednotke hmotnosti a vzdialenosti myslim o par radov nizsia aj pri tak zanedbanej infrastrukture....
Reply on: zakaznik #2740:
Nema zmysel vysvetlovat. Ja som napisal dovody, preco nasa firma nejde po zeleznici, a aj tak mi dali min 2 urazeni fanatici minus 😃

A urcite potom ludia, co kricia aby sa viac pouzivala zeleznica, budu prvi plakat, ked ceny pojdu hore, kedze nas by to na nakladoch (od udrzby infrastruktury, cez beznu cenu dopravy, po nutnost aj tak platit kamiony ked sa nieco pokazi na zeleznici) vseho vsudy vyslo v priemere asi o +60% na jeden produkt na doprave (teda napriklad z 1 eura kamionom na 1,6 eura vlakom). Neznie to vela, ale ked denne posielame tisice az desat tisice kusov produktov...
Reply on: si #2739:
Sám si priznal, že na prepravu po železnici treba viacej kapitálu.

Čiže aj keby bola zadarmo od štátu dokonale financovaná celá infraštruktúra, vlečky až po bránu každej firmy, tak by mal tie zvýšené skladové zásoby financovať ten, kto požaduje prepravu po železnici pre nič iné len zo šotodôvodov.
Reply on: zakaznik #2738:
bolo by celkom vhodne keby to v prvom kole platili firmy ktorych sa to tyka a v druhom kole ich zakaznik v cene vyrobku, a nie ze sa to takto deleguje na spravcu cestnej infrastruktury, kde to platia vsetcia obyvatelia... ale jasne, ked je ta moznost, tak sa tym firmam nedivim ze to v ramci minimalizacie nakladov robia tak ako to robia....
Reply on: si #2733:
A ten "buffer" teda kapitál uväznený v skladových zásobách bude platiť Ježiško?
Reply on: si #2734:
Ono celkovo vyrobny retazec ako je teraz je problem a sposobilo by to problemy s vyskladnovanim v niektorych firmach. Pri nasej firme vedie zeleznicna trat, nas odberatel ma aj vlecku do ich arealu, ale nikto nerozmysla o prechode z kamionov na vlaky zo 4 dovodov:
- odberatel nema priestor na sklad aby sa zasobil niekolkymi vagonmi tovaru namiesto JIT systemu resp. docasneho skladu vo vyrobnej hale
- ak potrebuje menej suciastok v nejaku dobu posle sa napriklad 1 kamion, ak viac tak niekolko (uspora nakladov na dopravu)
- ak by sme posielali tovar po 1 vagone tak nas to vyjde drahsie ako kamiony
- vysoke naklady na udrziavanie zeleznicnej vlecky a aj tak by sme museli mat kamiony a stojanky lebo nasi dodavatelia zase nemaju pri sebe zeleznicu
Reply on: S499.1023 #2735:
A keď dokáže mať GR ZSSK plat 15 000 € mesačne, tak asi až taká zlá finančná situácia nie je.

Myslím, že každý kto pracoval v tejto sfére vie, o čom píšem.

Treba porovnávať aj to, koľko stojí u nás 1 žkm komplexnej rekonštrukcie (a detailne rozobrať čo ten balík obsahuje) a koľko stojí 1 žkm komplexnej rekonštrukcie v zahraničí (a detailne rozobrať čo ten balík obsahuje). O šuflíkových projektoch, ktorých sú už plné sklady ani nehovoriac. Keby sa len náklady na sci-fi projekty (o ktorých sa vedelo nie na 100% ale na 10 000% , že sa nebudú realizovať a ak sa budú realizovať, tak v takom časovom horizonte, že bude potrebný úplne nový projekt) pretavili do výmeny výhybiek, tak mám stovky nových výhybiek a nemám viac POTR ako hríbov v lese.

Vedel by som tu napísať román o obstarávaní vozidiel, katastrofálne nastavených sankciách, atď. A Cargo? Hospodársky vtip storočia, roztrieštený na malé kúsky a neustála marketingová snaha prezentovať, že jeden kúsok je ekonomicky v poriadku, no všetky ostatné (najviac podstatné) generujú stratu a minimálne výkony. O naceňovaní za odvezenie nákladného vlaku treba tiež písať?

#2735
Aj keby sa napumpovalo 10x viac peňazí, tak 10x viac peňazí by sa nepremietlo do stavu železníc na Slovensku.
Reply on: N/A #2732:
Železnice na Slovensku rozhodne podfinancované sú. Aj keby sa nič neukradlo, nestačilo by to. Stačí porovnanie s okolitými krajinami.
Reply on: N/A #2732:
zeleznica ako to co poskytuje sluzbu (draha, vozidla, obsluzny personal) je podfinancovana, resp. ma obrovsky investicny dlh, to ze to sluzi ako jedna z ciest ako si politici odklanaju peniaze z rozpoctu je vec druha....
Reply on: zakaznik #2731:
robit pravidelny navoz (obvzlast pri ucelenkach) sa da uplne rovnako aj na zeleznici, len akosi to vyzaduje udrzovat vlecku (naklady) a tiez mat +- kapacitu (buffer) na jednorazovo vacsie "baliky" (v jednom vlaku toho dovezies viacej ako na jednom kamione)
+ teda v pripade kamionov si takto podnik robi mensi sklad kdesi na parkoviskach obvykle nie v ich vlastnictve, takze naklady na toto tiez prenasaju kamsi inam....

a vyhody just in time sme v nedavnej minulosti mali moznost vidiet kedy aj vacsie podniky museli operativne odstavovat vyrobu v dosledku problemov v dodavatelskych retazcoch....
Reply on: si #2730:
Železnice nie sú podfinancované ani náhodou. Je to práčka a dojná krava.
A len to čo ostane ide na prevádzku.
Reply on: si #2730:
Alebo by bolo vhodné vziať do úvahy, že Just in time výroba sa začala rozvíjať až v 80. rokoch 20. storočia a s ňou je železnica totálne nekompatibilná.

Zato železniční maximalisti stále myšlienkami žijú v polovici 20. storočia.
Reply on: zakaznik #2729:
ono su mimo realitu sucasneho usporiadania, kde zeleznica je podfinancovany neoperativny zle vedeny moloch.....
Reply on: si #2727:
Tieto železničné sny sú tiež mimo realitu, pokiaľ nejde o dopravu väčšieho množstva na dlhšiu vzdialenosť.

Ani len štátna pošta neprepravuje nič po štátnej železnici, lebo je každému jasné, že to je sprostosť.
Reply on: Andrej #2724:
Podľa mňa iba nateraz cez prázdniny sú odstavené a od septembra budú zase brázdiť linky, možno ich dajú naspat na 7ku bohvie... Na to aby sme vyradili K2S a T6 so skladacimi dverami potrebujeme tých 40 električiek ktoré sa budú obstarávať raz .. lebo možno od 2025 nárast výpravy v súvislosti s otvorením Petržalky nastane...
Reply on: Viktor85 #2725:
silne zavisi este od mnohych dalsich faktorov.... ale naklad idealne na zeleznicu (nizke valive odpory) a pokial tam je trolej, tak v elektrickej trakcii....
Reply on: Viktor85 #2725:
Dízel
Ahojte, vedeli by ste prosím vyjadriť svoj názor aké pohon je podľa Vás najlepši pre nákladné vozidlá (autobusy, kamióny, zberové vozidlá). CNG alebo ELEKTRO.
Ďakujem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.