Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: csepka_3 #180074:
Na teba reagovať už viac nebudem, lebo ty vo všetkých príspevkoch vieš len rýpať. Do adminov, do fotografov pridávajúcich popisy fotiek, do mladej generácie (vodičov), ktorá dnes už podľa teba nič neovláda atď. Takže nereaguj ani ty na mňa.

K zvyšku poviem len toľko, že ja som v prvom príspevku pochválil tento krok, lebo mi to ušetrilo čas a stihol som aj 37 pod Mostom SNP, ale zároveň tvrdím, že to stále nie je ideálne riešenie (ale oproti minulému roku, keď som čakal vyše 30 minút je to posun k lepšiemu). Problém je v tom, že nie vždy sa dá poslať autobus hneď v čase odchodu a včera si to vyžiadalo meškanie aj odchodu v opačnom smere a meškala aj druhá spomínaná služba, lebo ZV sa nenapojil včas. Ďalšou vecou sú povinné prestávky. Na tej linke 91 to funguje, ale nefungovalo by to na všetkých linkách...
Tu užívateľ mirec240 je zjavne najväčší odborník na všetko v bratislavskej MHD a kompetenciou by zjavne ohúril aj zmenového dispečera. Treba si ujasniť trochu kompetenčné možnosti jednotlivých oddelení a úsekov dopravy v DPB a potom by tu takéto omáčky nemohli byť písané. Výpravca je vo vozovni nadriadený vodičovi a môže mu zmeniť službu alebo náplň práce podľa potreby. Rovnako mimo vozovne môže s vodičom a vozidlom akokoľvek disponovať dopravný dispečing a pokojne mu dať robiť s vozom linky 91/2 až do ukončenia linku 91/1, ak im to viac vyhovuje. Flexibilita a operatíva dopravného dispečingu je práve tá zložka, ktorá zabezpečuje, že nečakáš 30 minút, ale 10 minút. Disponibilné záložné vozidlá tiež nemáš na každom rohu a musíš s nimi rozumne pracovať. Keď to tu všetko tak dobre ovládaš, choď pracovať do DPB a veľa vecí pochopíš, pretože inak je to len tliachanie do vetra od A po Z.
Reply on: Ecomat #180072:
To sa samozrejme dá, ale nie na linkách kde sú striedači. Celkovo striedači nie je veľmi dobrý nápad, lebo v prípade mimoriadností sa celý systém prestávok a obehov striedačov rozpadne (a to aj napriek tomu že tu striedačov mnohý preferujú).

Možnože na autobusoch žiadnych striedačov nemáte, tak to buďte len radi.
Reply on: mirec240 #180069:
"vodičom nemôžeš len tak meniť služby a prestávky"
- a prečo by si nemohol ? v takej Budapešti v prípade väčších meškaní upravujú interval+odchody+obehy operatívne a posielajú to vodičom priamo do palubakov (tým predídu napríklad tomu čo sa stáva v BA že 20 minút nič nechodí a potom dôjdu tri 98 po sebe).. a keď špička skončí tak vodiči dostanú riadnu prestávku (45-60 min) a vrátia sa na svoje odchody ..
podobne sa to rieši na 91 z Čunova, vodič síce príde o pauzu ale potom mu ju dispečing vráti a väčšinou štedro - "pomohli ste nám, tak si oddýchnite" ..
za mňa je to rozhodne šikovný ťah a celkovo by sa DPB nemal báť viac zasahovať operatívne do obehu vozov (vodičov) keď treba, nemusel by mať potom ZV postavené na každom rohu .. keď operatívne poposúvaš poradia, získaš čas aby si v klude zohnal odniekial ZV na spoj čo ti vypadol ..

Zberač mínusiek

Reply on: Urbanway 2423 #180070:
A navyše sa to okrem vyrovnávačky dá vykryť ďalším ZV na tú 91/1. Ak je dostupné. Vodiči ZV sú normálne v službe a jediný náklad je presun ZV, inak je kilometrický nábeh rovnaký.
Očakával by som, že takéto niečo bude v prvej kapitole dispečerského manuálu.
Reply on: mirec240 #180069:
Veď ak je tam dostatočne dlhá prestávka, tak sa po jednom kole vozidlo vráti naspäť na svoju službu a ZV bude hradiť tú správnu službu. Takže problém vzniká len, keď má mať vodič akurát bezpečnostnú prestávku alebo je tam príliš krátka prestávka.
Reply on: Ma178rek #180068:
Ani toto nie je ideálne riešenie, lebo teraz mešká 91/1 aj v opačnom smere > 10 min. a mešká aj 91/2, lebo ZV sa šiel napojiť do Čunova. A vodičom nemôžeš len tak meniť služby a prestávky... Ideálne by bolo fakt asi dať jedno ZV aj niekam k Stn. Rusovce, pri tej tragickej poruchovosti petržalských NB 18. Aspoň cez týždeň.
Reply on: mirec240 #180065:
Ono by to bolo super presne keby to takto funguje ...
Ale nie vždy sa to dá keď je vyrovnáva ja krátka alebo je proste vodič neochotne odist skôr . Zase ľudia čakajúci na ten ďalší spoj musia čakať tiež ale dovtedy možno aj ZV vie prísť ...
Reply on: Solider #180064:
Netuším šiel som v 32 a robili niečo na tej strane... Najskôr zajtra budem vidiet či niečo robili dnes už nepôjdem tým smerom
Reply on: Mhr1 #180060:
Petržalka
Kurnik, asi štvrtýkrát za posledný rok potrebujem 91 smer centrum a už druhýkrát sa stalo, že autobus neprišiel. Takže skvelých 30 minút strávených na zastávke. Bývať v tejto lokalite (Rusovce, Čunovo) tak asi chodím autom, pri takejto spoľahlivosti MHD.

Ok, tak nakoniec poslali 4249 z 91/2 na 91/1 (s meškaním 10 min.), čím skrátili moje čakanie o 10 min. 😎 Chválim, že aspoň niečo, keďže najbližšie ZV je ďaleko odtiaľto.
Reply on: Ma178rek #180063:
Takže sa len skracuje oblúk v tej zákrute bez nových prevesov?
Reply on: Solider #180061:
Teraz sa prerábal aj oblúk medzi zastávkami Pri Podchode a Hany Meličkovej...
Reply on: Petto #180057:
A kto to zaplatí?
Reply on: Petto #180057:
Prerába sa iba oblúk oproti zastávke Hany Meličkovej smerom dole.
Reply on: mirec240 #180059:
Tam = akože v Petržalke?
Reply on: Viko #180058:
Boli tam už dnes v ranných hodinách so 7791+92
Reply on: Mhr1 #180055:
Žeby nová služobná elina a la 8437? V pondelok sa má merať petržalská trať.
Reply on: Mhr1 #180056:
Úprava trolej.vedenia a vytvorenie ďalších 25 park.miest v úseku Pri podchode - HanyM
Čo sa deje na Dlhých Dieloch, že sú tam dnes autobusy?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.