Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: csepka_3 #180076:
"Toto, čo tu dnes jazdí, by ešte niekoľko rokov dozadu nikdy nedostalo papiere" - A nie je to len silný spomienkový optimizmus? Lebo dokumenty tvrdia opak, zvykol sa podržať chrbát aj lemplom. (Existujú socíkovské rozsudky dokumentujúce, že keď profivodič s prepadnutou zdravotkou alebo rovno pod vplyvom alkoholu spôsobil nehodu, tak DP/ČSAD sa prihovárali za nevzatie papierov, lebo mali beztak podstav.)
Reply on: csepka_3 #180074:
"Výpravca je vo vozovni nadriadený vodičovi a môže mu zmeniť službu alebo náplň práce podľa potreby. Rovnako mimo vozovne môže s vodičom a vozidlom akokoľvek disponovať dopravný dispečing a pokojne mu dať robiť s vozom linky 91/2 až do ukončenia linku 91/1, ak im to viac vyhovuje."
Toto neviem, či je úplne pravda, že výpravca a dispečing môžu len tak šachovať so službami vodičov. Počas mimoriadnosti to samozrejme možné je, ale musia sa dodržať prestávky a pracovná doba. Teda ak vodič mal na daný deň napísanú službu, ktorá končí o 19:00, nemôžu ho len tak počas dňa prehodiť na službu, ktorá končí o polnoci a prikázať mu, aby ju dokončil.
Reply on: csepka_3 #180076:
No a práve preto máte dlhodobý nedostatok vodičov, lebo si myslíte, že vodiť električku je nejaká raketová veda. Pritom to odjakživa bola práca pre:
1) tých, čo chceli rýchlo začať zarábať,
2) tých, čo potrebovali vyplniť medzeru medzi neprijatím na VŠ/vyhodením z prvej VŠ a pokračovaním na VŠ,
3) tých, čo proste na viac nemali a
4) šotobrigádnikov, pričom sa z niektorých z nich stali stáli.
Reply on: Pe67 #180073:
...mnohí...
Reply on: csepka_3 #180076:
"Toto, čo tu dnes jazdí, by ešte niekoľko rokov dozadu nikdy nedostalo papiere a ešte vo výcviku by s nimi vyzametali dlážku." a prave preto je nedostatok tocvolantov, lebo ked bola generacia, co chcela, tak tocvolanti so skusenostami davali "super" rady a vymetali s novacikmi ako s handrami.

A preto teraz dakuju za cokolvek s tepom a zaujmom 🙂

PS: "nemáš skutočne ani poňatia o ničom" to plati o vsetkych, aj o tebe. Nemusis byt sefkucharom, aby si kritizoval zle jedlo. Nemusis byt IT specialistom aby si vedel, ze pocitac nefunguje. Nemusis byt vodicom MHD, aby si kritizoval situaciu v DPB.

PPS: "drvivá väčšina vodičov nič neovláda, pretože ak nevedia základne obsluhovať vozidlo, nie to ešte riešiť poruchy či krízové situácie a nevedia aký je rozdiel medzi ľavou a pravou stranou, prípadne, kadiaľ ich linka vedie, tak sa nemajú označovať ako profesionálni vodiči" - nuz ked za sociku sa jazdilo nahodne, a dnes sa jazdi zavodne v XY krat hustejsej doprave, inak nestihnes prestavku, tak jasne, ze nie je cas a moznost sa venovat niektorym detailom.

A to iste plati aj o komplexnosti vozidiel - kedysi si vedel opravit drobne chyby sam s kladivom a hasakom, teraz potrebujes diagnostiku a naradie za tisice, a nasledovat technologicke postupy, inak nieco dovrzes a nebudes uz len jednou nohou v base, ale oboma.
Reply on: csepka_3 #180076:
Prepáč, ale fakt diskusia nie je len o tom, že sem raz za dva týždne napíšem útočný príspevok na niekoho adresu. To, že si starší a skúsenejší ti neberiem, ale možno zmeniť spôsob komunikácie z tvojej strany by nezaškodilo.

A veta "nemáš ani poňatia o ničom" je skutočne silná káva na adresu niekoho, kto sa o dopravu aktívne zaujíma 15 rokov 😁 to by som si ja na tvoju adresu určite nedovolil. Ani to, že viem viac ako ty. Nuž, ale keď máš ten pocit, ja ti ho neberiem... (Vzhľadom na povahu fóra (dispečerské) túto tému nebudem ďalej živiť).
Reply on: mirec240 #180075:
Vôbec reagovať nemusíš, ži si vo svojej bubline priateľov dopravy, no oprávnená kritika nie je rýpanie, ale poukazovanie na nedostatky a chyby. Možno by si mal mať v sebe viac pokory ako pohŕdavosti inými postojmi, za tie roky v beuse ti viem povedať, že nemáš skutočne ani poňatia o ničom. Admini? Neviem kto sú, ale zrejme ľudia so záujmom o MHD a robia svoju prácu dobre. Fotografi? Dnes fotí každý, kto má ma mobil. Mladá generácia vodičov? Pardón, ale to nie sú vodiči, ale možno polovodiči. Keby si videl tie kixy a prešľapy čo robia, kritizoval by si aj ty. Som rád, že mňa sa to už netýka a odišiel som v najlepšom. A áno, za tým si stojím, že drvivá väčšina vodičov nič neovláda, pretože ak nevedia základne obsluhovať vozidlo, nie to ešte riešiť poruchy či krízové situácie a nevedia aký je rozdiel medzi ľavou a pravou stranou, prípadne, kadiaľ ich linka vedie, tak sa nemajú označovať ako profesionálni vodiči. Toto, čo tu dnes jazdí, by ešte niekoľko rokov dozadu nikdy nedostalo papiere a ešte vo výcviku by s nimi vyzametali dlážku. Takže toľko, reagovať nemusíš, s tebou diskusia do úvahy neprichádza, melieš si len svoje ako priateľ dopravy. Ešte raz, zamestnaj sa v DPB a potom tu niečo hovor, lebo inak sú to len tvoje domnienky, pocity, prebraté názory a výmysly.
Reply on: csepka_3 #180074:
Na teba reagovať už viac nebudem, lebo ty vo všetkých príspevkoch vieš len rýpať. Do adminov, do fotografov pridávajúcich popisy fotiek, do mladej generácie (vodičov), ktorá dnes už podľa teba nič neovláda atď. Takže nereaguj ani ty na mňa.

K zvyšku poviem len toľko, že ja som v prvom príspevku pochválil tento krok, lebo mi to ušetrilo čas a stihol som aj 37 pod Mostom SNP, ale zároveň tvrdím, že to stále nie je ideálne riešenie (ale oproti minulému roku, keď som čakal vyše 30 minút je to posun k lepšiemu). Problém je v tom, že nie vždy sa dá poslať autobus hneď v čase odchodu a včera si to vyžiadalo meškanie aj odchodu v opačnom smere a meškala aj druhá spomínaná služba, lebo ZV sa nenapojil včas. Ďalšou vecou sú povinné prestávky. Na tej linke 91 to funguje, ale nefungovalo by to na všetkých linkách...
Tu užívateľ mirec240 je zjavne najväčší odborník na všetko v bratislavskej MHD a kompetenciou by zjavne ohúril aj zmenového dispečera. Treba si ujasniť trochu kompetenčné možnosti jednotlivých oddelení a úsekov dopravy v DPB a potom by tu takéto omáčky nemohli byť písané. Výpravca je vo vozovni nadriadený vodičovi a môže mu zmeniť službu alebo náplň práce podľa potreby. Rovnako mimo vozovne môže s vodičom a vozidlom akokoľvek disponovať dopravný dispečing a pokojne mu dať robiť s vozom linky 91/2 až do ukončenia linku 91/1, ak im to viac vyhovuje. Flexibilita a operatíva dopravného dispečingu je práve tá zložka, ktorá zabezpečuje, že nečakáš 30 minút, ale 10 minút. Disponibilné záložné vozidlá tiež nemáš na každom rohu a musíš s nimi rozumne pracovať. Keď to tu všetko tak dobre ovládaš, choď pracovať do DPB a veľa vecí pochopíš, pretože inak je to len tliachanie do vetra od A po Z.
Reply on: Ecomat #180072:
To sa samozrejme dá, ale nie na linkách kde sú striedači. Celkovo striedači nie je veľmi dobrý nápad, lebo v prípade mimoriadností sa celý systém prestávok a obehov striedačov rozpadne (a to aj napriek tomu že tu striedačov mnohý preferujú).

Možnože na autobusoch žiadnych striedačov nemáte, tak to buďte len radi.
Reply on: mirec240 #180069:
"vodičom nemôžeš len tak meniť služby a prestávky"
- a prečo by si nemohol ? v takej Budapešti v prípade väčších meškaní upravujú interval+odchody+obehy operatívne a posielajú to vodičom priamo do palubakov (tým predídu napríklad tomu čo sa stáva v BA že 20 minút nič nechodí a potom dôjdu tri 98 po sebe).. a keď špička skončí tak vodiči dostanú riadnu prestávku (45-60 min) a vrátia sa na svoje odchody ..
podobne sa to rieši na 91 z Čunova, vodič síce príde o pauzu ale potom mu ju dispečing vráti a väčšinou štedro - "pomohli ste nám, tak si oddýchnite" ..
za mňa je to rozhodne šikovný ťah a celkovo by sa DPB nemal báť viac zasahovať operatívne do obehu vozov (vodičov) keď treba, nemusel by mať potom ZV postavené na každom rohu .. keď operatívne poposúvaš poradia, získaš čas aby si v klude zohnal odniekial ZV na spoj čo ti vypadol ..
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Reply on: Urbanway 2423 #180070:
A navyše sa to okrem vyrovnávačky dá vykryť ďalším ZV na tú 91/1. Ak je dostupné. Vodiči ZV sú normálne v službe a jediný náklad je presun ZV, inak je kilometrický nábeh rovnaký.
Očakával by som, že takéto niečo bude v prvej kapitole dispečerského manuálu.
Reply on: mirec240 #180069:
Veď ak je tam dostatočne dlhá prestávka, tak sa po jednom kole vozidlo vráti naspäť na svoju službu a ZV bude hradiť tú správnu službu. Takže problém vzniká len, keď má mať vodič akurát bezpečnostnú prestávku alebo je tam príliš krátka prestávka.
Reply on: Ma178rek #180068:
Ani toto nie je ideálne riešenie, lebo teraz mešká 91/1 aj v opačnom smere > 10 min. a mešká aj 91/2, lebo ZV sa šiel napojiť do Čunova. A vodičom nemôžeš len tak meniť služby a prestávky... Ideálne by bolo fakt asi dať jedno ZV aj niekam k Stn. Rusovce, pri tej tragickej poruchovosti petržalských NB 18. Aspoň cez týždeň.
Reply on: mirec240 #180065:
Ono by to bolo super presne keby to takto funguje ...
Ale nie vždy sa to dá keď je vyrovnáva ja krátka alebo je proste vodič neochotne odist skôr . Zase ľudia čakajúci na ten ďalší spoj musia čakať tiež ale dovtedy možno aj ZV vie prísť ...
Reply on: Solider #180064:
Netuším šiel som v 32 a robili niečo na tej strane... Najskôr zajtra budem vidiet či niečo robili dnes už nepôjdem tým smerom
Reply on: Mhr1 #180060:
Petržalka
Kurnik, asi štvrtýkrát za posledný rok potrebujem 91 smer centrum a už druhýkrát sa stalo, že autobus neprišiel. Takže skvelých 30 minút strávených na zastávke. Bývať v tejto lokalite (Rusovce, Čunovo) tak asi chodím autom, pri takejto spoľahlivosti MHD.

Ok, tak nakoniec poslali 4249 z 91/2 na 91/1 (s meškaním 10 min.), čím skrátili moje čakanie o 10 min. 😎 Chválim, že aspoň niečo, keďže najbližšie ZV je ďaleko odtiaľto.
Reply on: Ma178rek #180063:
Takže sa len skracuje oblúk v tej zákrute bez nových prevesov?
Reply on: Solider #180061:
Teraz sa prerábal aj oblúk medzi zastávkami Pri Podchode a Hany Meličkovej...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.